Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Volkswagen trzykrotnie zwiększył sprzedaż samochodów elektrycznych w 2020 roku

Marka Volkswagen Samochody Osobowe aktywnie realizuje strategię transformacji w kierunku elektromobilności. „Rok 2020 okazał się dla Volkswagena w tej dziedzinie przełomowy” – stwierdził Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen.

W minionym roku Volkswagen dostarczył klientom na całym świecie więcej aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in niż kiedykolwiek wcześniej – łącznie było to ponad 212.000 egzemplarzy, w tym 134.000 to pojazdy wyposażone wyłącznie w silnik elektryczny i akumulator (w 2019 roku Volkswagen sprzedał 45 117 takich pojazdów). Brandstätter dodał: „Znajdujemy się na drodze do realizacji ambitnego celu, jakim jest objęcie przez Volkswagena pozycji lidera na rynku pojazdów zasilanych energią z akumulatorów.

Mimo niełatwej sytuacji na rynku motoryzacyjnym, Volkswagen dostarczył klientom na świecie 5.328.000 aut z różnymi rodzajami napędu. Oznacza to spadek o około 15 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. W grudniu marka odnotowała większą sprzedaż, co jest charakterystyczne dla końcówki roku. W efekcie sprzedaż w grudniu okazała się tylko o 2 procent niższa od tej z bardzo dobrego pod tym względem grudnia 2019 roku. „W 2020 roku Volkswagen potwierdził swoją siłę. Mimo różnych ograniczeń w handlu samochodowym wynikających z pandemii, utrzymaliśmy nasz udział w światowym rynku, a w niektórych regionach nawet go zwiększyliśmy” – powiedział Klaus Zellmer, Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. Sprzedaży. „To pokazuje, że mamy atrakcyjne produkty, które trafiają w potrzeby klientów oraz świadczy o wielkiej motywacji pracowników naszej sieci dealerskiej”.

ID.3 na czele list sprzedaży w wielu krajach Europy

W 2020 roku marka Volkswagen Samochody Osobowe wprowadziła do sprzedaży dziewięć nowych modeli elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in. Udział aut typu BEV i PHEV w łącznej sprzedaży Volkswagena w Europie zwiększył się dzięki temu do 12,4 procent; jeszcze w 2019 roku wynosił 2,3 procent. Najpopularniejszym modelem okazał się ID.3 z wynikiem 56.500 egzemplarzy – mimo że jego sprzedaż na różnych rynkach rozpoczęto dopiero od września. Dalej uplasowały się e-Golf z wynikiem około 41.300 sztuk i Passat GTE w liczbie 24.000 egzemplarzy. Łącznie w 2020 roku zamówiono 68.000 Volkswagenów ID.3, z których ponad 56.500 dostarczono już klientom – w tym 14.400 klientom w Niemczech. „ID.3 okazał się strzałem w dziesiątkę” – stwierdził odpowiedzialny za sprzedaż Klaus Zellmer. „Wprowadziliśmy ten model do sprzedaży w drugiej połowie roku, a mimo to w wielu krajach z miejsca znalazł się na czele list sprzedaży”.

ID.3 należał w grudniu do najpopularniejszych modeli typu BEV w Finlandii, Słowenii i Norwegii. W Szwecji był w grudniu najchętniej kupowanym samochodem w ogóle, niezależnie od rodzaju napędu. W Niderlandach i Niemczech marka Volkswagen w całym 2020 roku zajęła pierwszą pozycję w rankingu sprzedaży elektrycznych aut typu BEV – w Niemczech udział w rynku samochodów tej kategorii wyniósł 23,8 procent, a w Niderlandach 23 procent.

Przełom w dziedzinie elektromobilności dało się zauważyć również na niemieckim rynku flotowym – tu udział zamówień na modele typu BEV i PHEV zwiększył się łącznie do 22 procent; w 2018 roku wynosił 2 procent, a w 2019 r. 5 procent.

VW ID.4 i hybrydy plug-in mają przyczynić się do dalszego wzrostu w 2021 roku

Po ID.3 Volkswagen będzie stopniowo wprowadzał do sprzedaży na różnych rynkach kolejny model wyposażony wyłącznie w elektryczny napęd – ID.4. To pierwszy tego rodzaju samochód marki produkowany na różnych kontynentach i jako SUV auto należące do najpopularniejszej klasy aut. Udział SUV-ów w całkowitej sprzedaży Volkswagena na świecie zwiększył się z 29,8 procent w 2019 roku do 34,8 procent w roku 2020. Klaus Zellmer: „W 2021 roku postawiliśmy sobie jako cel zwiększenie udziału w globalnym rynku”. Impulsu do wzrostu dostarczy, oprócz nowych modeli typu BEV, rozpoczęta w 2020 roku ofensywa w dziedzinie samochodów hybrydowych typu plug-in.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...