Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Koncern Volkswagen rozpoczyna w Chinach produkcję samochodów na platformie MEB

Volkswagen w Chinach wszedł w nową erę elektromobilności. W ubiegłym miesiącu zaprezentował pierwsze dwa auta opracowane specjalnie na potrzeby chińskiego rynku, należące do nowej rodziny ID., skonstruowane na platformie MEB – są to ID.4 CROZZ* produkcji FAW-Volkswagen oraz ID.4 X* z SAIC VOLKSWAGEN.

Modele te na rynku zadebiutują na początku 2021 roku, ich produkcja rozpoczęła się właśnie w zakładach Foshan i Anting. Zdolność produkcyjna obydwu fabryk wynosi łącznie 600.000 samochodów rocznie. Dzięki nim Grupa Volkswagen będzie mogła zwiększyć do 2025 roku udział aut elektrycznych w portfolio produktów do 35 procent. Do 2023 roku Volkswagen zaoferuje w Chinach osiem nowych modeli z rodziny ID. Chiny są obecnie największym światowym rynkiem aut z napędem elektrycznym i odgrywają główną rolę w globalnej strategii koncernu Volkswagen dotyczącej tego rodzaju samochodów.

The MEB plant in Foshan.

Rodzina modeli ID. bazująca na platformie MEB zmieni branżę i zrewolucjonizuje rynek samochodów elektrycznych. MEB jest konstrukcją niezwykle elastyczną, dzięki niej możemy zaoferować klientom szeroką paletę atrakcyjnych samochodów elektrycznych – od kompaktowych pojazdów miejskich po przestronne busy i SUV-y” – powiedział dr Stephan Wöllenstein, CEO Volkswagen Group China. „Uruchomienie produkcji w obydwu zakładach w Chinach to prawdziwy kamień milowy, dzięki temu elektryczne pojazdy wysokiej klasy wejdą do głównego nurtu motoryzacji, ponieważ staną się cenowo dostępne dla wielu ludzi”.

Standaryzacja i początek wydajnej produkcji

Zakład w Anting jest pierwszą na świecie zbudowaną od podstaw fabryką koncernu Volkswagen produkującą samochody na platformie MEB. Będą w nim wytwarzane wyłącznie modele z napędem elektrycznym. Dzięki standaryzacji, inwestycje w infrastrukturę udało się zmniejszyć o 5 procent w porównaniu z inwestycjami w istniejących już fabrykach – i to mimo szczególnych nakładów spowodowanych specyfiką tego konkretnego zakładu. W Anting wprowadzono ponadto najnowsze technologie produkcyjne, na przykład najwydajniejszą w koncernie metodę spawania laserowego oraz całkowicie automatyczny montaż deski rozdzielczej w kabinie.

Istniejący wcześniej zakład w Foshan został gruntownie przebudowany stając się jednym z najbardziej elastycznych zakładów w globalnej sieci produkcyjnej. Na jednej taśmie będzie można w nim wytwarzać zarówno konwencjonalne samochody z silnikami spalinowymi, skonstruowane na płycie podłogowej MQB, jak i auta z napędem elektrycznym oparte na platformie MEB. Elastyczny system produkcji umożliwia ponadto jednoczesne wytwarzanie od 6 do 8 modeli skonstruowanych na platformie MEB. Dzięki zastosowaniu ponad 1200 robotów w dziale produkcji karoserii i dzięki niemal 100-procentowemu zautomatyzowaniu lakierni Foshan należy do najbardziej wydajnych zakładów w Chinach.

Realizację obydwu projektów rozpoczęto w drugiej połowie 2018 roku i w ciągu zaledwie dwóch lat doprowadzono do stanu umożliwiającego podjęcie seryjnej produkcji samochodów.

Wzór przyjaznej dla klimatu produkcji samochodów w Chinach

W zakładzie w Anting wprowadzono 28 rozwiązań służących oszczędności energii, są wśród nich instalacja fotowoltaiczna, zoptymalizowane systemy wymiany ciepła, inteligentne systemy sterowania oświetleniem, utylizacji odpadów czy zagospodarowania wody deszczowej. Dzięki nim o 20 procent, w porównaniu z innymi zakładami produkcji samochodów, zmniejszono zużycie energii, wody, emisję dwutlenku węgla, lotnych substancji organicznych i ogólną produkcję odpadów.

W zakładzie w Foshan do produkcji samochodów używa się wyłącznie „zielonej” energii elektrycznej, co pozwala na wytwarzanie ich w sposób neutralny pod względem emisji CO2. Wybudowano tu instalację fotowoltaiczną o powierzchni 200.000 m2, mocy 8,2 megawatów i wydajności 9.000 megawatogodzin rocznie. Dzięki tej instalacji każdego roku przedostaje się do atmosfery o 7.900 ton dwutlenku węgla mniej. Za sprawą systemu recyklingu wody udaje się ponownie wykorzystać 44 procent wody niezbędnej podczas procesu produkcyjnego. Od 2018 roku zakład w Foshan został odznaczony dziewięcioma krajowymi nagrodami za wdrożenie metod produkcyjnych oszczędzających energię i przyjaznych środowisku.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...