Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

BMW Group przyspiesza rozwój w kierunku elektromobilności

BMW wzmacnia swoją światową sieć produkcji pojazdów elektrycznych. Firma inwestuje 400 mln euro w nową linię montażową pojazdów w swoich głównych zakładach w Monachium i łączy swoją europejską produkcję silników spalinowych w zakładach w Steyr i Hams Hall. — Konsekwentnie wdrażamy naszą strategię elektryfikacji. Do końca 2022 roku w każdym z naszych zakładów w Niemczech będzie produkowany co najmniej jeden pojazd w pełni elektryczny — mówi Milan Nedeljković, członek zarządu BMW AG ds. produkcji.

BMW Group dysponuje jednym z najbardziej elastycznych systemów produkcji w całej branży motoryzacyjnej na świecie. — Jesteśmy w stanie produkować na jednej linii samochody z napędem spalinowym lub elektrycznym i elastycznie reagować na oczekiwania klientów — mówi Milan Nedeljković. — Jest to decydujący czynnik sukcesu. W czasie kryzysu Covid-19 udowodniliśmy, że potrafimy szybko i skutecznie reagować nawet na bardzo ulotne zmiany na rynku, a jednocześnie w sposób zrównoważony optymalizować naszą strukturę kosztów — podkreśla dyrektor generalny ds. produkcji:  Wraz z postępem osiągniętym już w tym roku obniżymy nasze koszty stałe do końca przyszłego roku o około pół miliarda euro.

Budowa nowej linii montażowej w zakładach w Monachium

BMW Group konsekwentnie realizuje swoją strategię na przyszłość w głównych zakładach produkcyjnych w Monachium. Po rozbudowie działu karoserii i wybudowaniu nowej oszczędniejszej lakierni w latach 2016-2018 firma zainwestuje teraz do 2026 roku około 400 mln euro w nową linię montażu pojazdów. — Ciągle rozwijamy zakłady w Monachium w kierunku elektromobilności, tworząc wydajne i konkurencyjne struktury produkcyjne — wyjaśnia M. Nedeljković. — Decyzja ta jest silnym zobowiązaniem wobec naszej monachijskiej lokalizacji.

Manfred Schoch, wiceprzewodniczący rady nadzorczej i przewodniczący europejskiej i ogólnej rady zakładowej BMW AG: — Decydując się na budowę nowej linii montażowej w prawie stuletnim zakładzie w Monachium, pokazujemy, że transformacja, jeśli zostanie podjęta strategicznie i odważnie, może zapewnić i tworzyć nowe miejsca pracy w przemyśle, nawet w środku dużego miasta. Decyzja ta jest przykładem pomyślnie zaprojektowanej transformacji w niemieckim przemyśle.

Przyszłe procesy montażowe i produkcyjne zostaną zaprojektowane z myślą o nowej klastrowej architekturze pojazdów dostosowanej do napędów elektrycznych. M. Nedeljković: — Taka architektura zostanie wdrożona od połowy dekady. W pierwszej kolejności będzie uruchomiona w naszych przyszłych zakładach w Debreczynie na Węgrzech, a następnie będzie wprowadzana w naszej sieci produkcyjnej na całym świecie.

Nowa linia montażowe w Monachium powstaje na powierzchni obecnego działu produkcji silników. Produkowane tam silniki cztero-, sześcio-, ośmio- i dwunastocylindrowe będą w przyszłości powstawać w zakładach w Steyr w Austrii i Hams Hall w Wielkiej Brytanii. — Wraz z przebudową naszej sieci produkcji silników działamy strategicznie i prognostycznie. Zwiększamy również naszą wydajność i optymalnie wykorzystujemy nasze możliwości — wyjaśnia M. Nedeljković.

Produkcja silników w Monachium będzie stopniowo przenoszona najpóźniej do 2024 roku. W przyszłości zatrudnieni będą pracować w innych obszarach planowania i produkcji w Monachium lub w innych lokalizacjach w Bawarii. Na przykład w centrum kompetencyjnym produkcji napędów elektrycznych w Dingolfing koncern zwiększy zatrudnienie z obecnych 1000 do 2000 osób. — Transformacja naszych zakładów i zapewnienie przyszłości zatrudnienia idą ze sobą w parze — podkreśla Ilka Horstmeier, dyrektor ds. zasobów ludzkich BMW AG, w związku z nadchodzącymi zmianami strukturalnymi w produkcji silników. — Tutaj w Monachium po raz kolejny udowodnimy, że załoga BMW jest gotowa na zmiany. Będziemy intensywnie wspierać naszych pracowników na tej drodze i podnosić ich kwalifikacje. — Od 2009 roku ponad 50 tysięcy osób szkoli się w BMW Group w zakresie mobilności elektrycznej.

Transformacja w kierunku elektromobilności

Nowy model sieci produkcyjnej opiera się na trzech priorytetach: transformacji w zakresie elektromobilności i cyfryzacji, efektywności procesów i struktur oraz zrównoważonym rozwoju produkcji i logistyki. W ten sposób mobilność elektryczna w sieci produkcyjnej idzie naprzód. Od tego roku w zakładach w Dadong w Chinach produkowane jest BMW iX3*. — Do końca 2022 roku wszystkie zakłady w Niemczech będą miały w swoim programie co najmniej jeden pojazd całkowicie elektryczny — podkreśla Milan Nedeljković. Od przyszłego roku w zakładach w Monachium powstawać będzie BMW i4, a w Dingolfing BMW iX*. Właśnie w Dingolfing przygotowuje się też produkcję wszystkich elektrycznych wariantów nowego BMW serii 7 i przyszłego BMW serii 5. W 2022 roku w zakładach w Ratyzbonie rozpocznie się produkcja nowego BMW X1, które będzie oferowany zarówno z silnikiem spalinowym, jak i z napędem w pełni elektrycznym. Począwszy od 2023 roku w zakładach BMW Group w Lipsku, gdzie od 2013 roku produkowane jest elektryczne BMW i3*, będzie montowany następca MINI Countryman w wersji spalinowej i całkowicie elektrycznej.

Jednocześnie BMW Group rozbudowuje swoje możliwości produkcyjne w zakresie napędów elektrycznych. W centrum kompetencyjnym produkcji napędów elektrycznych w Dingolfing koncern inwestuje linie produkcyjne wysoce zintegrowanego napędu elektrycznego i akumulatorów wysokonapięciowych piątej generacji. Również w Lipsku i Ratyzbonie powstają obecnie linie produkcji modułów akumulatorowych i akumulatorów wysokonapięciowych, a ich produkcja rozpocznie się w 2021 r. Jednocześnie w zakładach w Steyr koncern zwiększa zdolności produkcyjne obudów napędów elektrycznych.

Dzięki tym lokalizacjom świadomie stawiamy na elastyczność naszych zakładów oraz zwiększamy ich wydajność i konkurencyjność. Przyczyniają się do tego również długoterminowe ustalenia z przedstawicielstwem pracowników — mówi M. Nedeljković.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...