Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Renault Mégane E-Tech
Renault Megane E-Tech

Aktualności

Renault Megane E-Tech sporo tańsze, czyli pozytywny efekt chińskiej elektromobilności

Początek roku to znakomity czas na kupowanie samochodów. W salonach można znaleźć egzemplarze z rocznika 2023, które są mocno przecenione. Można też jednak trafić na oferty samochodów z bieżącej produkcji i to w jeszcze lepszych cenach. Renault z początkiem stycznia wprowadziła promocję na elektrycznego Megane E-Tech, w której można zaoszczędzić aż 27 tysięcy polskich złotówek.

Taka obniżka to chyba pierwszy sygnał, że europejska branża motoryzacyjna rozpoczyna obronę przed atakiem chińskich producentów. Auta rodem z Państwa Środka są sporo tańsze od modeli oferowanych przez wytwórców ze Starego Kontynentu co bardzo utrudnia konkurowanie w walce o portfele kierowców.

Co prawda Komisja Europejska zapowiada surowe kary dla chińskich firm za stosowanie cen dumpingowych, jednak trzeba mieć świadomość, że jest to broń obosieczna, bo to samo zapowiadają władze Chin.

Samochody elektryczne zawsze były drogie, a branża wydawała się być głuchą na wołanie konsumentów, którzy być może chcieliby przesiąść się na pojazdy zeroemisyjne, jednak rachunek ekonomiczny sugerował im pozostanie przy autach spalinowych. Dopiero pojawienie się wielu chińskich producentów spowodowało ruch cen (na szczęście w dół), do których – w perspektywie najbliższych miesięcy – zmuszone zostaną również europejskie marki.

Francuzi z początkiem roku obniżyli cenę modelu Megane E-Tech i to aż o 27 tysięcy złotych. Elektryczne Renault kosztuje obecnie 179 900 złotych i za tą kwotę dostaniemy auto z akumulatorem o pojemności 60 kWh, silnikiem o mocy 220 koni mechanicznych oraz zasięgiem rzędu 430 kilometrów.

Wersja Equilibre jest bardzo dobrze wyposażona. W standardzie znajdziemy między innymi światła Full LED, kamerę cofania, aluminiowe felgi, automatyczną klimatyzację, aktywny tempomat, a także centralny wyświetlacz o przekątnej ponad 12 cali oraz system Android Automotive.

Kompaktowe Renault można ładować prądem zmiennym z mocą 22 kW, a w przypadku szybkich ładowarek prądu stałego z mocą 130 kW.

Czy takie promocje przekonają Polaków do zakupu francuskiego elektryka?

Reklama