Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Elektryczne Porsche Taycan bardzo szybkie na Pętli Północnej

W ramach testów przedprodukcyjnej wersji nowego Porsche Taycan, niemiecka ekipa wybrała się na Pętlę Północną toru Nürburgring. Kierowca rozwojowy Lars Kern pokonał pętlę liczącą niespełna 21 kilometrów w czasie 7:07,55 min, co jest o 26 sekund lepszym wynikiem niż ten, uzyskany w 2022 roku za kierownicą Taycana Turbo S z pakietem Performance.

– Cisnąłem, ile tylko się dało, to wszystko, co mogłem uzyskać – skomentował Lars Kern po zakończeniu rekordowego okrążenia. Kierowca rozwojowy Porsche to stały bywalec obiektu w Nadrenii-Palatynacie. Do niego należy również wcześniejszy rekordowy wynik, osiągnięty w kwietniu 2022 roku, Taycanem Turbo S.

Kierowca rozwojowy Porsche – Lars Kern przed wyjazdem na Pętlę Północną

Zgodnie z regulaminem bicia oficjalnych rekordów, samochody muszą być wyposażone w określone elementy bezpieczeństwa. Tak jak poprzednio, również podczas ubiegłorocznego przejazdu w przedprodukcyjnym egzemplarzu zamontowano klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, szelkowe pasy, a sam kierowca ubrany był w niepalny kombinezon oraz posiadał kask ochronny z „Hansem”.

Co również ważne, w trakcie przejazdów północna pętla Nürburgringu była do wyłącznej dyspozycji doświadczonego kierowcy.

W porównaniu z rekordem Porsche Taycan Turbo S z 2022 r. czasy okazały się znacznie lepsze: na dojeździe do zakrętu Schwedenkreuz przedseryjny samochód był o ponad 25 km/h szybszy. Różnicę jeszcze lepiej obrazuje fakt, że gdy tym razem Kern przekraczał linię mety w pobliżu trybuny T13, podczas poprzedniego rekordowego okrążenia dopiero dojeżdżał do sekcji Antoniusbuche. Oznacza to, że oba samochody dzieliło ponad 1,3 km – co ilustruje skok osiągów, jaki uzyskano na liczącym 20,8 km długości torze w niemieckim regionie Eifel.

Porsche Taycan na Pętli Północnej toru Nürburgring

– Dwadzieścia sześć sekund to w sporcie motorowym połowa wieczności. Lars wykręcił na północnej pętli sensacyjny czas 7:07,55 min, stawiając Porsche Taycan w tej samej lidze, co elektryczne hipersamochody – powiedział Kevin Giek, szef linii modelowej Taycan.

– Co nie mniej imponujące, na kilku kolejnych okrążeniach Lars uzyskał prawie taki sam czas, pokazując niesamowitą regularność – dodał Giek.

Listę najszybszych seryjnych samochodów na Północnej Pętli otwiera Mercedes-AMG One, z czasem 6:30,705 m. Drugi wynik należy do Larsa Kerna, jednak w spalinowym Porsche 911 GT2 RS MR (wynik 6:38,831 m). Podium zamyka kolejny Mercedes, tym razem AMG GT Black (czas 6:43,616 m).

O dwie sekundy szybszy od przedprodukcyjnego Taycana był Rimac Nevera, ale to w sumie inna kategoria pojazdów.

W połowie marca zostanie opublikowany film z całym przejazdem Kerna, a na razie zobaczcie krótką zapowiedź.

Reklama