Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Nissan przyspiesza strategię elektryfikacji

Zgodnie z założeniami Nissan Ambition 2030, czyli długofalowej wizji marki ogłoszonej w 2021 r., Nissan Motor Co., Ltd. zamierza rozszerzać możliwości społeczeństwa w zakresie mobilności poprzez dostarczanie doświadczeń dodających poczucia pewności i wywołujących emocje oraz poprzez ułatwienie zacieśniania więzi międzyludzkich i społecznych.

Firma konsekwentnie realizuje te założenia i jednocześnie zapowiada nowe inicjatywy w ramach strategii elektryfikacji.

Nissan będzie kontynuował działania mające na celu zwiększanie dostępności samochodów elektrycznych i z napędem e-POWER, aby zaspokoić potrzeby poszczególnych rynków, poprawić konkurencyjność swoich działań w zakresie rozwoju i produkcji w skali globalnej oraz przyspieszyć realizację strategii elektryfikacji pod kątem osiągnięcia celów określonych w programie Nissan Ambition 2030.

Przyspieszenie wprowadzania zelektryfikowanych modeli jest odpowiedzią na zróżnicowane i rosnące potrzeby klientów

W ramach strategii Nissan Ambition 2030 firma zapowiedziała premiery 23 zelektryfikowanych pojazdów do 2030 r., w tym 15 modeli elektrycznych. Zmiany potrzeb klientów i otoczenia biznesowego spowodowały przyspieszenie tempa elektryfikacji oferty Nissana.

Nowości będzie jeszcze więcej i zaspokoją rosnące zapotrzebowanie klientów na różnorodne zelektryfikowane pojazdy dostarczające emocji. Do roku obrotowego 2030 ma to być aż 27 nowych zelektryfikowanych modeli, w tym 19 w pełni elektrycznych. W rezultacie udział pojazdów zelektryfikowanych w miksie sprzedażowym marek Nissan i INFINITI do roku 2030 ma wzrosnąć do ponad 55% w skali globalnej, a nie do 50%, jak prognozowano wcześniej.

Wzrost procentowego udziału pojazdów zelektryfikowanych w całkowitej sprzedaży w 2026r.

Zgodnie z postępującym udziałem rynkowym pojazdów zelektryfikowanych najnowsze prognozy Nissana na 2026 r., dotyczące udziału takich samochodów w miksie sprzedażowym firmy na największych rynkach, przedstawiają się następująco:

• Europa: 98% (poprzednia prognoza: 75%*)
• Japonia: 58% (poprzednio 55%*)
• Chiny: 35% (poprzednio 40%*)
• USA: 40%* (tylko samochody elektryczne; do roku obrotowego 2030)

Oznacza to zwiększenie udziału samochodów zelektryfikowanych w strukturze sprzedaży do roku obrotowego 2026 z 40% planowanych na etapie ogłaszania wizji do ponad 44%. W reakcji na błyskawiczne zmiany na rynku chińskim Nissan planuje wprowadzić w 2024 r. pojazd zaprojektowany specjalnie dla tamtejszego klienta. W Europie Nissan będzie kontynuować realizację ogólnego planu elektryfikacji i jednocześnie zacieśniać współpracę w ramach Aliansu.

 

Reklama