Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Lexus NX 450h+ wygrał tegoroczny plebiscyt „What Car? Electric Car Awards” w kategorii dużych hybrydowych SUV-ów

„What Car? Electric Car Awards” to organizowany przez prestiżowy, brytyjski magazyn „What Car?” plebiscyt, w którym wybierane są najlepsze samochody elektryczne i hybrydowe w 15 kategoriach odpowiadających rynkowym segmentom.

Lexus NX 450h+ został wybrany zwycięzcą wśród dużych hybrydowych SUV-ów.

Bardzo rzadko zdarza się, by firma wprowadzając nowy produkt od razu wyznaczała standardy w swojej klasie. A tak się stało w przypadku Lexusa NX 450h+. To pierwsza hybryda typu plug-in tej marki, ale gdy się nią przejedziesz, będziesz miał wrażenie, że takie auta produkują od lat” – czytamy w uzasadnieniu werdyktu „What Car?”.

Lexus NX 450h+ to przełomowy model dla marki i pierwsza w jej historii hybryda typu plug-in. W aucie 2,5-litrowy silnik spalinowy połączono z baterią o pojemności 18,1 kWh. Napęd hybrydowy plug-in generuje łącznie 309 KM/227 kW i pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy. Przy tym, średnie emisje CO2 na poziomie 20–26 g/km i spalanie 0,9–1,1 l/100 km w cyklu WLTP są najlepsze w klasie. Dzięki mocnej baterii litowo-jonowej oraz wysokiej wydajności układu NX 450h+ ma niesamowity zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym – od 70 do 74 km wg WLTP, a jeśli będzie poruszać się w cyklu miejskim, dystans w trybie elektrycznym zwiększy się do 89–97 km.

Samochód może w trybie elektrycznym poruszać się na większe dystanse niż konkurencyjne auta, a przez to jego koszty utrzymania są niższe. Naładowanie baterii do pełna zajmuje 2 godziny i 45 minut, co jest także lepszym czasem niż w przypadku rywali w segmencie” – dodaje „What Car?”. Magazyn chwali auto także za komfortowe prowadzenie, nowy system multimedialny, dużą przestrzeń na tylnej kanapie oraz schowek pod podłogą bagażnika, gdzie można schować kable do ładowania auta.

Reklama