Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Mazda CX-60 i pierwszy dla Mazdy napęd hybrydowy plug-in na europejski rynek

Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek pojazdów segmentu D SUV z pierwszym w wydaniu tej marki napędem pełnej hybrydy z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych.

Nowa flagowa Mazda to najważniejszy w gamie model debiutujący w obecnej dekadzie. Utożsamia wszystko, co firma zawarła w swoim DNA w ciągu ostatnich 100 lat – od wyjątkowego wyglądu zewnętrznego i wnętrza, po najlepsze japońskie rzemiosło, najnowsze innowacje w dziedzinie technologii zorientowane na człowieka i światowej klasy układ napędowy.

Piękno i dynamiczna stylistyka nowej Mazdy CX-60 PHEV manifestuje wyrafinowanie i elegancję najnowszych osiągnięć stylistyki projektowania Kodo – japońskiej reguły estetycznej Ma, czyli spokoju i dostojnego piękna pustej przestrzeni przenikającego się z ekspresyjną osobowością pojazdu SUV z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła.

Unikatowy dla Mazdy i głęboko zakorzeniony w japońskim dziedzictwie, elegancki wystrój wnętrza najwyższej jakości wprowadza idee Kaichou – elementy dysharmonii, które łączą różne materiały i tworzywa, takie jak drewno klonowe, skóra Nappa, unikalnie opracowane japońskie tkaniny i chromowane detale oraz Musubu – sztukę introligatorskiego łączenia elementów, która była inspiracją dla specjalnie szczegółowych przeszyć połaci tkaniny na desce rozdzielczej.

Obróbka elementów wykończeniowych z drewna klonowego odzwierciedla japońską estetykę Hacho – asymetryczną równowagę lub celową nierówność. Różnorodne wzory i faktury tkanin wrażliwie reagują na zmiany światła, a japońska technika szycia zwana Kakenui tworzy „wiszące ściegi”, w których przestrzenie między warstwami wykończenia odsłaniają materiał znajdujący się pod spodem.

Technologie zorientowane na człowieka zostały przemyślane i dopracowane tak, aby udoskonalić wrażenia z jazdy w duchu Jinba-Ittai i bardziej niż kiedykolwiek zaspokoić indywidualne potrzeby kierowcy. Przełomowy system dostosowywania optymalnej pozycji za kierownicą rozpoznaje osobę siedzącą na fotelu kierowcy i automatycznie dopasowuje pozycję fotela, ustawienia kierownicy, lusterek, wyświetlacza HUD, a nawet parametry systemów audio i klimatyzacji – do budowy ciała i osobistych preferencji kierowcy.

Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek z napędem pełnej hybrydy z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych, który łączy czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa Skyactiv-G o pojemności 2,5 litra z dużym silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW i wydajnym akumulatorem o pojemności 17,8 kWh.

Takie połączenie generuje systemową moc 327 KM/241 kW i maksymalny moment obrotowy 500 Nm sprawiając, że jest to najsilniejsza seryjna Mazda, jaka została kiedykolwiek wyprodukowana. Mazda CX-60 PHEV imponuje doskonałymi osiągami, przyspieszając w zakresie 0-100 km/h w zaledwie 5,8 s.

Jednocześnie, nowa Mazda PHEV ma doskonałe parametry ekologiczne. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi jedynie 1,5 l/100 km, a emisja CO2 kształtuje się na poziomie 33 g/km.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV umożliwia przejechanie dystansu 63 km w trybie napędu czysto elektrycznego, przy prędkościach do 100 km/h.

Nowa Mazda CX-60 oparta jest na opracowanej przez markę skalowanej, wielofunkcyjnej architekturze Skyactiv (Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture), która obejmuje liczne modyfikacje dla zapewnienia znakomitych własności dynamicznych. Ulepszenia te, zgodne z prezentowanym przez Mazdę podejściem skupienia technologii na człowieku, obejmują zwiększoną sztywność nadwozia, dzięki której kierowca jest w stanie odczuwać reakcje samochodu bez żadnych opóźnień; siedzenia, które jeszcze bardziej ułatwiają wszystkim osobom utrzymywanie naturalnej równowagi ciała podczas jazdy; zawieszenie, które stabilizuje zachowania kinetyczne samochodu, a także unikatowy, zastosowany przez Mazdę system kontroli zachowania kinematycznego pojazdu KPC (Kinematic Posture Control).

Dzięki umieszczeniu akumulatora wysokiego napięcia pomiędzy przednią a tylną osią i w miejscu możliwie najniższym, pod podłogą nadwozia, nowa Mazda CX-60 PHEV odznacza się szczególnie niskim położeniem środka ciężkości. Fakt ten, w połączeniu ze stałym napędem na cztery koła z przeniesieniem siły napędowej pomiędzy osiami poprzez wał pędny składa się na doskonałą charakterystykę prowadzenia tego auta, dorównującą najlepszym modelom segmentu premium.

Nowa Mazda CX-60 PHEV wykorzystuje szeroką gamę zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i-Activsense wspomagających kierowcę, które zapewniają wiodącą w swojej klasie skuteczność w zakresie bezpieczeństwa czynnego i dążą do uzyskania 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Mazda CX-60 wyposażona jest w liczne nowoczesne rozwiązania technologiczne, jak: funkcja nieograniczonej widoczności See-Through View, czyli nowa generacja kamer 360 stopni, która poprawia widoczność podczas jazdy z niskimi prędkościami, funkcja wykrywania pieszych SBS, funkcja zapobiegania niekontrolowanemu opuszczeniu toru jazdy (Emergency Lane Keeping); tempomat adaptacyjny i-ACC i funkcja ostrzegania przed ryzykownym wysiadaniem z samochodu pod koła nadjeżdżającego z tyłu pojazdu BSM.

Bogato wyposażona Mazda CX-60 PHEV o mocy 327 KM, której standardowa specyfikacja Prime-Line obejmuje m.in. reflektory LED ze spryskiwaczami, fabryczną nawigację satelitarną, tempomat, felgi 18”, pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense, bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay i Android Auto oraz automatyczną przekładnię i napęd na wszystkie koła, będzie dostępna w atrakcyjnym leasingu Mazda Finance od 2050 zł netto miesięcznie przy 15% wpłaty własnej i finansowaniu na 36 miesięcy z rocznym przebiegiem 20 tys. km. Cennik Modelu CX-60 zaczyna się od kwoty 229 900 zł, a dealerzy rozpoczną przedsprzedaż już od 9 marca z dostawą pierwszych samochodów po wakacjach. Dla lojalnych klientów w ramach przedsprzedaży, Mazda Motor Poland przygotowała ofertę specjalną, a dodatkowo na pierwsze osoby, które do 21 marca zamówią nową Mazdę CX-60 czeka pula 60 samochodów z możliwością odbioru w pierwszej kolejności.

Wprowadzając na rynek CX-60 PHEV, Mazda robi ważny krok w kierunku realizacji swoich ambicji, aby do 2050 r. stać się firmą całkowicie neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. W najbliższych latach Mazda będzie kontynuować rozwój elektryfikacji napędu w szerokiej gamie nowych modeli. Mazda MX-30 REV połączy w pełni elektryczny napęd z generatorem zasięgu, napędzanym silnikiem Wankla, co zapewni wydłużony zasięg. W 2023 r. firma wprowadzi na rynek nowy model, większy niż CX-60 i wyposażony w trzy rzędy siedzeń.

W ciągu najbliższych trzech lat Mazda wprowadzi na rynek w sumie pięć nowych produktów zelektryfikowanych, wykorzystujących architekturę platformy opartej na wieloformatowych rozwiązaniach. Po 2025 r. firma wprowadzi na rynek nową architekturę Skyactiv EV Scalable Architecture – unikatową technologię, która pozwoli Maździe na efektywne budowanie samochodów elektrycznych różnej wielkości przy użyciu jednej wspólnej platformy.

 

Reklama