Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Pionierskie centrum testowe SEAT-a | Akumulatory sprawdzane w maksymalnych temperaturach

Centrum Testowe Energii SEAT S.A. dysponuje mocą testową 1,3 MW, co odpowiada zużyciu energii przez 350 gospodarstw domowych.

Dzięki niemu, Hiszpania ma stać się głównym ośrodkiem mobilności elektrycznej w Europie. Ten nowatorski obiekt znajdujący się na południu Europy wykorzystuje się do rozwoju systemów energetycznych pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Akumulatory są poddawane w nim średnio ponad 17 500 godzinom testów, aby zapewnić im wydajność podczas całego cyklu ich zużycia.

 

SEAT S.A. zainaugurował działalność Centrum Testowego Energii (Test Center Energy – TCE). To pionierski ośrodek badań i rozwoju akumulatorów dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Powstanie zakładu stanowi kolejny kroki firmy we wsparciu rozwoju elektryfikacji w Hiszpanii. Celem jest przekształcenie tego kraju w wiodące centrum mobilności elektrycznej w Europie.

Do 6 000 analiz akumulatorów rocznie

Centrum Testowe Energii ma możliwość wykonania do 6 000 kompleksowych testów systemów wysokiego napięcia w ciągu roku. Wśród badanych parametrów znajduje się poziom baterii, ich bezpieczeństwo oraz stan obciążenia.

To centrum pozwala nam wyznaczać standardy w rozwoju narzędzi dla zrównoważonej mobilności – mówi Josep Bons, szef działu inżynierii elektrycznej i elektronicznej w SEAT S.A.

Na powierzchni 1 500 m2 opracowywane i poddawane testom jest działanie układów napędowych pojazdów elektrycznych i hybrydowych dla marek CUPRA, SEAT i SEAT MO, a także innych z Grupy Volkswagen. Dzięki takiemu trybowi pracy ośrodek działa bez przerwy, 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Jego zdolność badawcza wynosi 1,3 MW i jest równa pracy 350 gospodarstw domowych przy zachowaniu ich pełnej mocy.

1,3 megawata mocy testowej to wartość, którą zużyłoby 350 gospodarstw domowych przy jednoczesnym podłączeniu wszystkich urządzeń w domu lub ponad 100 000 telefonów komórkowych ładujących się jednocześnie – wyjaśnia Francesc Sabaté, dyrektor Centrum.

W budynku znajduje się 5 stanowisk badawczych wraz z 5 komorami klimatycznymi. Pozwalają one na symulację każdego rodzaju sytuacji, w jakich może znaleźć się akumulator. Testowane są one podczas próby szybkiej i wolnej jazdy, przy różnych kątach nachylenia lub nawierzchniach dróg, a także w skrajnych warunkach pogodowych.

W ten sposób poddajemy baterie ciężkim próbom. Pozwala nam to zagwarantować ich doskonałe działanie w każdej sytuacji, przez cały okres ich eksploatacji – stwierdza Sabaté.

Akumulatory sprawdzane w maksymalnych temperaturach

W komorach klimatycznych akumulatory są wystawiane na działanie ekstremalnych temperatur, które mogą różnić się nawet o 80⁰C. Każda z baterii jest testowana przez średnio 17 500 godzin.

Nasze pojazdy hybrydowe i elektryczne są sprzedawane na całym świecie. Dzięki przeprowadzonym testom sprawdzamy, czy baterie będą działać bez zarzutu zarówno w gorących regionach, jak np. Meksyk, jak i w zimnych krajach, takich jak Szwecja, gdzie zimą temperatury spadają znacznie poniżej zera – dodaje Sabaté.

Obecnie uwaga skierowana jest na akumulatory platform MEB (elektryczne) i MQB (hybrydowe) oraz różne ładowarki stosowane w pojazdach zelektryfikowanych. Akumulatory są badane nie tylko samodzielnie, ale również po ich zintegrowaniu z pojazdem.

Reklama