Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Ciężarowe elektryczne Volvo o dużej ładowności zostaje wystawione na próbę

W Niemczech przeprowadzono właśnie pierwszy niezależny test efektywności energetycznej w pełni obciążonym samochodem ciężarowym Volvo o dużej ładowności. Pojazd przekroczył swój oficjalny zasięg i zużył o 50% mniej energii niż jego odpowiednik z silnikiem Diesla.

Testowanym samochodem ciężarowym było Volvo FH Electric, pojazd wyróżniający się zerową emisją spalin, o mocy ciągłej 490 kW i masie całkowitej 40 ton. Niemiecki dziennikarz motoryzacyjny, Jan Burgdorf, przetestował samochód na znanej, 343-kilometrowej trasie Green Truck, która obejmuje autostrady, pagórkowate tereny i ciaśniejsze drogi, wykorzystywane do testowania samochodów ciężarowych różnych producentów w zmiennych warunkach.

Muszę powiedzieć, że pojazd ten jest równie zwrotny, a nawet bardziej zwrotny niż ciężarówka z silnikiem Diesla. Kierowcy będą bardzo zaskoczeni, jak łatwo się nim jeździ, jaki jest cichy i jak dobrze reaguje. Nie wyczuwa się w nim żadnych wibracji,” mówi Jan Burgdorf.

Volvo FH Electric, na całej trasie, utrzymywało średnią prędkość 80 km/h, co odpowiadało standardowemu Volvo FH wyposażonemu w silnik wysokoprężny i pakiet oszczędności paliwa I-Save. Przy zużyciu energii wynoszącym zaledwie 1,1 kWh/km, pojazd elektryczny uzyskał całkowity zasięg na poziomie 345 km, na jednym ładowaniu.

Te wyniki pokazują, że można przejechać do 500 km w zwykły dzień pracy, z krótkim postojem na ładowanie, na przykład w porze obiadu,” wyjaśnia Tobias Bergman, dyrektor ds. testów prasowych w Volvo Trucks.

W teście Green Truck, Volvo FH Electric zużyło o 50% mniej energii niż Volvo FH z porównywalnym silnikiem wysokoprężnym.

Elektryczny układ napędowy jest bardzo wydajny, dzięki czemu w pełni elektryczny samochód ciężarowy jest bardzo potężnym narzędziem do redukcji emisji CO2” – komentuje Tobias Bergman.

Celem Volvo Trucks jest, aby pojazdy elektryczne odpowiadały za połowę sprzedaży samochodów ciężarowych w 2030 r., tak aby w 2040 r. osiągnąć 100% redukcji emisji CO2 w przypadku nowych sprzedawanych samochodów ciężarowych.

Mocno wspieramy postanowienia Paryskiego Porozumienia Klimatycznego i podejmujemy wszelkie działania zmierzające do radykalnego obniżenia emisji CO2 związanej z drogowym transportem towarowym. Uważam, że szeroka gama pojazdów elektrycznych, którą mamy już na rynku, jest tego wyraźnym dowodem” – podsumowuje Tobias Bergman.

Fakty dotyczące testu prasowego oraz testowanego pojazdu ciężarowego:

Masa całkowita zestawu: 40 ton
Średnia prędkość: 80 km/h
Zużycie energii: 1,1 kWh/km
Pojemność akumulatorów: 540 kWh
Moc wyjściowa: 490 kW mocy ciągłej
Długość trasy testu prasowego: 343 km
Zasięg na jednym ładowaniu: 345 km
Testowane Volvo FH Electric może przejechać do 500 km podczas normalnego dnia pracy, jeśli zostanie doładowane, na przykład, podczas przerwy obiadowej.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...