Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Europa liderem elektryfikacji? To założenia programu Nissan Ambition 2030

Nissan Motor Co., Ltd. zaprezentował program Nissan Ambition 2030 – nową, długofalową wizję firmy, która zakłada przede wszystkim zwiększanie możliwości w zakresie mobilności.

W odpowiedzi na kluczowe potrzeby środowiska, społeczeństwa i klientów, Nissan chce stać się producentem prawdziwie zrównoważonym, który dąży do stworzenia czystszego, bezpieczniejszego i bardziej przyjaznego dla wszystkich świata. W ramach tej wizji firma pragnie dostarczać wartość strategiczną poprzez usprawnianie podróży swoich klientów, oferując im niezawodne, atrakcyjne i bardziej zintegrowane doświadczenia. Ponadto, dzięki współpracy z innymi podmiotami, chce umożliwiać społeczeństwu budowanie inteligentnego ekosystemu ze zintegrowaną mobilnością.

Na początku tego roku Nissan uruchomił w Europie pierwszy na świecie, w pełni zintegrowany ekosystem produkcyjno-usługowy EV36Zero, łączący mobilność i zarządzanie energią. Jego celem jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. W hubie EV36Zero, który funkcjonuje w zakładach firmy w Sunderland w Wielkiej Brytanii, będzie produkowany nowy samochód elektryczny. Powstanie tam również innowacyjna gigafabryka zasilana wyłącznie energią ze źródeł odnawialnych. Związane z tym inwestycje oszacowano wstępnie na 1 mld funtów.

Region AMIEO, w którym działa hub EV36Zero, odegra kluczową rolę w urzeczywistnieniu wizji Ambition 2030, wspierającej Nissana w realizacji celu, jakim jest osiągnięcie neutralności węglowej w całym cyklu życia produktów do roku obrotowego 2050. Związane z tym działania kształtują się następująco:

Do końca roku obrotowego 2023 w ofercie Nissana w Europie dostępne będą zelektryfikowane wersje wszystkich samochodów osobowych z gamy marki, a do roku obrotowego 2026 odmiany zelektryfikowane stanowić będą ponad 75% całkowitej sprzedaży.

Jak zapowiedziano w lipcu tego roku, zaprezentowano koncepcyjnego crossovera nowej generacji, model Chill-Out. Ten zbudowany na platformie CMF-EV Aliansu samochód zapewnia imponujące przyspieszenie i niezrównane poczucie kontroli. Jego wyróżnikami są płynne linie i nowoczesna, atrakcyjna stylistyka, wzorcowa wydajność aerodynamiczna, energetyzujące doznania z jazdy, zaawansowane technologie z zakresu bezpieczeństwa oraz komfortowe wnętrze sprzyjające aktywnemu spędzaniu czasu podczas jazdy.

Producent zamierza rozbudować swoje zakłady regeneracji akumulatorów poza Japonią, otwierając nowe lokalizacje w Europie w roku obrotowym 2022 i w Stanach Zjednoczonych w roku obrotowym 2025. Infrastruktura regeneracji akumulatorów Nissana będzie wspierać gospodarkę o obiegu zamkniętym w zarządzaniu energią. Ponadto, koncern zamierza w połowie lat 20. XXI wieku w pełni skomercjalizować swoje systemy akumulatorów domowych oraz V2X (vehicle-to-everything), które umożliwiają wzajemną komunikację pomiędzy pojazdami oraz komunikację samych pojazdów z ich otoczeniem.

Nowatorska technologia e-POWER, stworzona w oparciu o doświadczenie zdobyte przy produkcji modelu LEAF, który był pierwszym na świecie samochodem elektrycznym przeznaczonym dla masowego konsumenta, będzie już niedługo dostępna w nowych Nissanach Qashqai i X-Trail. Zbliżająca się premiera w pełni elektrycznego crossovera Ariya oraz planowany w późniejszym terminie debiut bezemisyjnego lekkiego samochodu dostawczego Townstar oznaczają, że już niedługo europejska gama marki zostanie w pełni zelektryfikowana.

W ostatnim dziesięcioleciu Europa była liderem w procesie przechodzenia na napędy elektryczne. Zgodnie z naszą wizją określoną z myślą o kolejnej dekadzie, chcemy przyspieszyć tempo tych zmian, wprowadzając na rynek nowe produkty i technologie, które odmienią doświadczenia z jazdy klientów marki Nissan” – powiedział Guillaume Cartier, prezes Nissana w regionie AMIEO.

Będziemy oferować w Europie zelektryfikowane wersje wszystkich naszych modeli osobowych, a w ramach naszej kompleksowej wizji zrównoważonej mobilności hub samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii korzystać będzie wyłącznie z odnawialnych źródeł energii. Otworzymy także zakłady regeneracji akumulatorów na terenie Europy” – dodał.

Wdrażając zmiany prowadzące do pełnej elektryfikacji naszej gamy modelowej i osiągnięcia neutralności węglowej, nasze zespoły i oferowane w Europie produkty będą kształtować i wspierać realizację planów dotyczących pojazdów zelektryfikowanych w innych częściach regionu AMIEO oraz na pozostałych światowych rynkach” – podsumował Cartier.

Reklama