Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Europa liderem elektryfikacji? To założenia programu Nissan Ambition 2030

Nissan Motor Co., Ltd. zaprezentował program Nissan Ambition 2030 – nową, długofalową wizję firmy, która zakłada przede wszystkim zwiększanie możliwości w zakresie mobilności.

W odpowiedzi na kluczowe potrzeby środowiska, społeczeństwa i klientów, Nissan chce stać się producentem prawdziwie zrównoważonym, który dąży do stworzenia czystszego, bezpieczniejszego i bardziej przyjaznego dla wszystkich świata. W ramach tej wizji firma pragnie dostarczać wartość strategiczną poprzez usprawnianie podróży swoich klientów, oferując im niezawodne, atrakcyjne i bardziej zintegrowane doświadczenia. Ponadto, dzięki współpracy z innymi podmiotami, chce umożliwiać społeczeństwu budowanie inteligentnego ekosystemu ze zintegrowaną mobilnością.

Na początku tego roku Nissan uruchomił w Europie pierwszy na świecie, w pełni zintegrowany ekosystem produkcyjno-usługowy EV36Zero, łączący mobilność i zarządzanie energią. Jego celem jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. W hubie EV36Zero, który funkcjonuje w zakładach firmy w Sunderland w Wielkiej Brytanii, będzie produkowany nowy samochód elektryczny. Powstanie tam również innowacyjna gigafabryka zasilana wyłącznie energią ze źródeł odnawialnych. Związane z tym inwestycje oszacowano wstępnie na 1 mld funtów.

Region AMIEO, w którym działa hub EV36Zero, odegra kluczową rolę w urzeczywistnieniu wizji Ambition 2030, wspierającej Nissana w realizacji celu, jakim jest osiągnięcie neutralności węglowej w całym cyklu życia produktów do roku obrotowego 2050. Związane z tym działania kształtują się następująco:

Do końca roku obrotowego 2023 w ofercie Nissana w Europie dostępne będą zelektryfikowane wersje wszystkich samochodów osobowych z gamy marki, a do roku obrotowego 2026 odmiany zelektryfikowane stanowić będą ponad 75% całkowitej sprzedaży.

Jak zapowiedziano w lipcu tego roku, zaprezentowano koncepcyjnego crossovera nowej generacji, model Chill-Out. Ten zbudowany na platformie CMF-EV Aliansu samochód zapewnia imponujące przyspieszenie i niezrównane poczucie kontroli. Jego wyróżnikami są płynne linie i nowoczesna, atrakcyjna stylistyka, wzorcowa wydajność aerodynamiczna, energetyzujące doznania z jazdy, zaawansowane technologie z zakresu bezpieczeństwa oraz komfortowe wnętrze sprzyjające aktywnemu spędzaniu czasu podczas jazdy.

Producent zamierza rozbudować swoje zakłady regeneracji akumulatorów poza Japonią, otwierając nowe lokalizacje w Europie w roku obrotowym 2022 i w Stanach Zjednoczonych w roku obrotowym 2025. Infrastruktura regeneracji akumulatorów Nissana będzie wspierać gospodarkę o obiegu zamkniętym w zarządzaniu energią. Ponadto, koncern zamierza w połowie lat 20. XXI wieku w pełni skomercjalizować swoje systemy akumulatorów domowych oraz V2X (vehicle-to-everything), które umożliwiają wzajemną komunikację pomiędzy pojazdami oraz komunikację samych pojazdów z ich otoczeniem.

Nowatorska technologia e-POWER, stworzona w oparciu o doświadczenie zdobyte przy produkcji modelu LEAF, który był pierwszym na świecie samochodem elektrycznym przeznaczonym dla masowego konsumenta, będzie już niedługo dostępna w nowych Nissanach Qashqai i X-Trail. Zbliżająca się premiera w pełni elektrycznego crossovera Ariya oraz planowany w późniejszym terminie debiut bezemisyjnego lekkiego samochodu dostawczego Townstar oznaczają, że już niedługo europejska gama marki zostanie w pełni zelektryfikowana.

W ostatnim dziesięcioleciu Europa była liderem w procesie przechodzenia na napędy elektryczne. Zgodnie z naszą wizją określoną z myślą o kolejnej dekadzie, chcemy przyspieszyć tempo tych zmian, wprowadzając na rynek nowe produkty i technologie, które odmienią doświadczenia z jazdy klientów marki Nissan” – powiedział Guillaume Cartier, prezes Nissana w regionie AMIEO.

Będziemy oferować w Europie zelektryfikowane wersje wszystkich naszych modeli osobowych, a w ramach naszej kompleksowej wizji zrównoważonej mobilności hub samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii korzystać będzie wyłącznie z odnawialnych źródeł energii. Otworzymy także zakłady regeneracji akumulatorów na terenie Europy” – dodał.

Wdrażając zmiany prowadzące do pełnej elektryfikacji naszej gamy modelowej i osiągnięcia neutralności węglowej, nasze zespoły i oferowane w Europie produkty będą kształtować i wspierać realizację planów dotyczących pojazdów zelektryfikowanych w innych częściach regionu AMIEO oraz na pozostałych światowych rynkach” – podsumował Cartier.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...