Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

ID.5 Pierwszy elektryczny SUV typu coupe Volkswagena

Prezentując model ID.5 Volkswagen powiększa cieszącą się dużą popularnością rodzinę modeli ID. Przyspiesza w ten sposób elektryfikację nowych samochodów, a także wkracza do nowego segmentu aut.

Elegancki i wyróżniający się wyrazistą stylistyką elektryczny SUV typu coupé wyposażony jest w nowe oprogramowanie ID.Software 3.0, pozwalające m.in. na ładowanie akumulatorów energią elektryczną o większej mocy oraz zawierające zmodyfikowany system obsługi głosowej.

Produkowany z neutralnym bilansem węglowym samochód łączy topowe technologie z ekspresyjnym designem. Dzięki wykorzystaniu w ID.5 systemów asystujących najnowszej generacji Volkswagen wykonuje kolejny krok na drodze ku technologii autonomicznej jazdy.

ID.5 jest elektryczny, sportowy i elegancki. SUV typu coupé wyposażony w elektryczny napęd stanowi kolejny krok w realizacji strategii ACCELERATE” – stwierdził Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. „Daje on wymagającym klientom możliwość jazdy autem, które nie emituje dwutlenku węgla w czasie jazdy. Dzięki niemu wkraczamy do zupełnie nowego segmentu samochodów”.

Elegancka i dynamiczna stylistyka, bardzo dobre właściwości aerodynamiczne, zasięg pozwalający swobodnie poruszać się także na dalekie odległości – ID.5 i sportowy ID.5 GTX z dwoma silnikami i napędem na cztery koła to nowe topowe modele z rodziny ID. Pierwszy elektryczny SUV typu coupé Volkswagena został skonstruowany, jak wszystkie modele ID., na modułowej platformie MEB, przygotowanej specjalnie dla aut z napędem elektrycznym.

ID.5 pokazuje jak będą wyglądały samochody przyszłości – aerodynamiczne, o ekspresyjnej stylistyce, sportowe i, dzięki zastosowaniu platformy MEB, z małymi zwisami nadwozia” – powiedział Josef Kaban, szef działu stylistycznego Volkswagena. „Dlatego, mimo że linia dachu została poprowadzona bardzo dynamicznie, mogliśmy zaprojektować przestronne wnętrze. Dotąd nie było to możliwe”.

Zastosowanie w ID.5 oprogramowania generacji 3.0 umożliwia zdalną aktualizację i aplikację nowych funkcji. Dzięki temu ID.5 zostaje autem na najnowszym poziomie technicznym w gamie elektrycznych Volkswagenów. Innowacyjne systemy asystujące, jak Travel Assist wykorzystujący dane inteligencji zbiorowej, pozwalają na jeszcze bardziej komfortową i bezpieczną jazdę. Nowy, opcjonalny Park Assist Plus z funkcją pamięci może wykonywać zapamiętane, spersonalizowane manewry.

Elektryczny SUV typu coupé Volkswagena, z nadwoziem o długości 4599 mm (ID.5 GTX: 4582 mm), pojawi się na rynku w 2022 roku i będzie sprzedawany z akumulatorem o pojemności 77 kWh, w trzech wersjach różniących się mocą silników. W ID.5 elektryczny silnik będzie umieszczony z tyłu, z kolei w ID.5 GTX przy przedniej i tylnej osi znajdzie się po jednej jednostce napędowej, model ten będzie miał napęd na cztery koła.

Elektroniczny menedżer dynamiki jazdy to przełomowe rozwiązanie dla Volkswagena” – stwierdził Thomas Ulbrich, Członek Zarządu Marki ds. Rozwoju Technicznego. „Współdziała on z innymi ważnymi systemami, w ID.5 również z regulacją napędu na cztery koła. Dzięki temu sportowe właściwości jezdne, trakcja i bezpieczeństwo są na nieznanym dotąd, najwyższym poziomie”.

Wszystkie wersje silnikowe ID.5 są wyposażone w akumulator o dużej pojemności energii. Niskie współczynniki oporu powietrza, wynoszące 0,26 i 0,27 (ID.5 GTX), zwiększają wydajność i zasięg. Przyczynia się do tego również zintegrowany spojler w otwieranej wysoko, aerodynamicznie ukształtowanej pokrywie bagażnika. Elektrycznie sterowane listwy z przodu samochodu, które zapewniają chłodzenie powietrzem, otwierają się tylko wtedy, gdy jest to konieczne, aby zapewnić optymalny przepływ powietrza.

Nowy SUV typu coupé Volkswagena, niezależnie od tego, z jakiej perspektywy się na niego patrzy, wygląda niepowtarzalnie. Charakterystyczne diodowe listwy z przodu (opcja) i z tyłu nadwozia wskazują, że ID.5 jest bez wątpienia członkiem rodziny ID. Kształt zderzaka i charakterystyczna linia dachu odróżniają go od produkowanego na różnych kontynentach modelu ID.4. Wyrazisty design coupé jest tu naprawdę niepowtarzalny. ID.5 GTX z jeszcze większym otworem zapewniającym dopływ powietrza chłodzącego, seryjnymi matrycowymi LED-owymi reflektorami IQ.Light z funkcją świateł drogowych oraz z tylnymi diodowymi lampami w technologii 3D ma jeszcze bardziej dynamiczną sylwetkę. W aucie tym menedżer dynamiki jazdy współdziała z systemami zarządzającymi układem napędowym i zawieszeniem. Znakomitą dynamikę zapewnia opcjonalne adaptacyjne zawieszenie DCC. W trybie jazdy D Volkswageny ID.5 i ID.5 GTX korzystają z funkcji żeglowania, w trybie B natomiast następuje odzysk energii.

Nowoczesna sylwetka i przestronne wnętrze nowych modeli świadczą o kreatywności Volkswagena i innowacyjności aut z rodziny ID. Mimo sylwetki przypominającej samochody coupé, pasażerowie podróżujący na tylnych siedzeniach w ID.5 mają tylko o 12 mm mniejszą przestrzeń nad głowami niż w Volkswagenie ID.4. Duży rozstawo osi wynoszący 2766 mm pozwalał na zaprojektowanie kabiny tak przestronnej, jak w SUV-ach pozycjonowanych o klasę wyżej niż ID.5. Pojemność bagażnika wynosi 549 litrów. Materiały wykończeniowe i jakość wykonania są na najwyższym poziomie. Zależnie od wersji wyposażenia wnętrza zastosowano różne rodzaje tapicerki. Perforowane logo ID. w górnej części oparć to wyróżnik opcjonalnych foteli o najwyższym standardzie.

Nadzwyczaj nowoczesny cyfrowy kokpit wyposażono w nowy system obsługi pokładowych funkcji. Ekran znajdujący się przed kierowcą oraz monitor systemu multimedialnego o wysokiej rozdzielczości zapewniają doskonały obraz. Dodatkowe informacje dostarcza kierowcy wyświetlacz ead-up w technologii rozszerzonej rzeczywistości. Nowe oprogramowanie ID.Software 3.0 zapewniło nową jakość działania systemu naturalnego sterowania głosem („Cześć ID.”). Teraz system ten potrafi się uczyć i umożliwia dostęp online do informacji zgromadzonych w chmurze. We wnętrzu zastosowano oświetlenie ambiente w 30 kolorach do wyboru. Z kolei w ramach usług We Connect kierowcy mogą korzystać online z informacji na temat natężenia ruchu drogowego w danej chwili, z aktualizacji map nawigacyjnych, danych na temat stacji ładowania akumulatorów czy z radia internetowego, a także z wielu innych funkcji.

Za sprawą komunikacji Car2X Volkswagen zapewnia nowy poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Dane przekazywane przez inne samochody Volkswagena oraz sygnały z urządzeń infrastruktury drogowej w obszarze do 800 m są odbierane w ułamku sekundy ostrzegając o niebezpieczeństwie, wypadkach czy korkach drogowych. Pas świetlny ID.Light w kokpicie nadaje tym ostrzeżeniom formę wizualną.

Prezentując ID.5 i ID.5 GTX Volkswagen wkracza do nowego segmentu aut i w ramach strategii ACCELERATE zwiększa tempo prowadzonej we wszystkich klasach ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych. Do 2030 roku co najmniej 70 procent aut sprzedawanych przez Volkswagena w Europie będzie miało wyłącznie elektryczny napęd, co oznacza, że będzie ich ponad milion. W Ameryce Północnej i w Chinach udział aut elektrycznych ma wynosić co najmniej 50 procent. Aby osiągnąć te cele, Volkswagen będzie każdego roku wprowadzał na rynek przynajmniej jeden nowy model z tego rodzaju układem napędowym. Najpóźniej w 2050 roku Volkswagen zamierza stać się producentem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.

Nowy ID.5 i sportowa, najmocniejsza wersja ID.5 GTX z napędem na cztery koła realizowanym przez dwa silniki elektryczne, będą produkowane w zakładzie Volkswagena w Zwickau i dostarczane klientom jako modele neutralne pod względem emisji CO2. Jeśli użytkownik będzie je zasilał tylko tzw. zielonym prądem, już dzisiaj będą one mogły być użytkowane w sposób niemal zupełnie nieuciążliwy dla klimatu. W postaci We Charge Volkswagen oferuje najszybciej rozwijający się system wygodnego i zrównoważonego ładowania akumulatorów. W Europie obejmuje on dzisiaj około 250.000 punktów ładowania „baterii”. Za pomocą seryjnego przewodu Mode 3, elektryczny SUV coupé Volkswagena może być zasilany prądem zmiennym (AC) o mocy do 11 kW. Na stacji szybkiego ładowania moc ta może wynieść do 135 kW (standard).

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...