Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

BOŚ podpisał umowy z firmami leasingowymi

Bank Ochrony Środowiska podpisał 16 listopada 2021 r. pierwsze umowy z firmami leasingowymi w ramach realizacji programu „Mój elektryk”. Klienci Arval Service Lease Polska sp. z o.o., LeasePlan Fleet Management (Polska) sp. z o.o. oraz Volkswagen Financial Services sp. z o.o. już wkrótce będą mogli uzyskać dotacje do leasingu pojazdów zeroemisyjnych.

W ramach ścieżki leasingowej Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) „Mój elektryk”, BOŚ udziela firmom i instytucjom dopłaty do kosztów leasingu fabrycznie nowych pojazdów osobowych i dostawczych. Dotacje te mają przyspieszyć proces transformacji transportu w kierunku zeroemisyjnym.

Na podstawie umowy zawartej 8 września br. z NFOŚiGW, BOŚ zaprosił firmy leasingowe do współpracy przy wdrażaniu programu. Nabór leasingodawców prowadzony jest w trybie ciągłym – zainteresowane firmy mogą dołączyć do programu w dowolnym momencie.

Celem programu „Mój elektryk” jest uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie oraz wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Zaangażowanie naszego banku w ten przyjazny środowisku projekt prezentuje proaktywne podejście do kwestii zrównoważonego rozwoju. Cieszymy się, że do realizacji tego celu przystąpimy we współpracy z Arval Service Lease Polska sp. z o.o., Volkswagen Financial Services sp. z o.o. oraz LeasePlan Fleet Management (Polska) sp. z o.o. Kolejne umowy współpracy podpiszemy jeszcze w listopadzie — powiedział Wojciech Hann prezes zarządu Banku Ochrony Środowiska S.A.

Dopłaty zdecydują o sukcesie

Dopłaty do leasingu ekologicznych samochodów zadecydują o sukcesie programu „Mój elektryk”. Chciałbym jednak podkreślić, że w tym programie poza celami ekonomicznymi i klimatycznymi, które przed nami, jeden milowy krok mamy już za sobą. Jest nim zbudowanie sprawnego modelu współpracy pomiędzy sektorami: publicznym, bankowym i leasingowym. „Mój elektryk” to dobry przykład na to, jak może i powinna przebiegać kooperacja szerokiego grona interesariuszy w projektach odpowiadających na konkretną potrzebę środowiskową i społeczną. Dziękuję przedstawicielom BOŚ S.A. i wszystkim naszym partnerom, którzy włączyli się w budowę koalicji na rzecz upowszechnienia „elektryków”. Stale także zapraszam do współpracy inne podmioty – przed nami kolejne duże przedsięwzięcia w zakresie upowszechniania bezemisyjnego transportu i walki o czystsze, zdrowsze powietrze — podkreślił Maciej Chorowski, prezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Dopłatami do leasingu mogą być w szczególności objęte: pojazdy zeroemisyjne kategorii M1 (samochody osobowe do przewozu max. 8 osób) oraz pojazdy kategorii N1 (pojazdy dostawcze z masą do 3,5 t). Wysokość dopłaty do leasingu jest uzależniona od kategorii leasingobiorcy i typu pojazdu.

Średnio cztery na pięć nowych aut w Polsce trafia do przedsiębiorców – to grupa z największym potencjałem użytkowania także aut elektrycznych. Pamiętaliśmy o tym, konstruując budżet programu „Mój elektryk”, a w tej chwili z myślą o szeroko rozumianym biznesie, uruchamiamy dwie ścieżki dofinansowywania „elektryków” – leasingową i zakupową — stwierdził Artur Lorkowski, wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej — W biznesie czas to pieniądz, dlatego postawiliśmy na integrację dopłat z już wykorzystywanymi modelami finansowania aut firmowych. W przypadku leasingu wnioski o dopłaty będą składane bezpośrednio w firmie leasingowej. Dzięki temu udało się nam maksymalnie zredukować procedury. Z pożytkiem dla biznesu i środowiska — uzupełnił Artur Lorkowski.

Uproszczone formalności

W programie „Mój elektryk” formalności są maksymalnie uproszczone. Obowiązuje zasada „jednego okienka”, tzn. wniosek o dotację i leasing załatwia się w firmie leasingowej, która podpisała umowę z BOŚ. Z dopłat do leasingu mogą skorzystać m.in.: przedsiębiorcy, osoby fizyczne, spółdzielnie i rolnicy indywidualni, jednostki sektora finansów publicznych, stowarzyszenia i fundacje oraz kościoły oraz inne związki wyznaniowe.

To niezwykle ważny moment dla całej branży wynajmu i leasingu pojazdów. Program dopłat do samochodów elektrycznych dostępny dla wszystkich użytkowników aut może istotnie wspomóc rozwój elektromobilności w Polsce. Nareszcie ekologiczne pojazdy będą bardziej przystępne cenowo. Po uwzględnieniu dofinansowania z programu „Mój Elektryk” nasi klienci zapłacą miesięczną ratę niższą od 300 do nawet 800 zł. Umowę na takich warunkach mogą podpisać wszyscy – od osób prywatnych, przez małe i średnie firmy aż po duże korporacje. Co istotne, klienci, którzy skorzystają z dotacji za pośrednictwem firm leasingujących lub wynajmujących pojazdy, nie będą musieli martwić się o formalności, bo to po stronie usługodawcy będzie ich dopełnienie. Nasi klienci mogą też skorzystać z pakietu Arval GO ELECTRIC i zacząć od testowania auta elektrycznego przez 3 miesiące, a następnie w ramach umowy wliczyć w ratę opłaty za stację ładowania czy wakacyjne auto spalinowe — skomentował Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska sp. z o.o.

Wszyscy z nas, od rządów po liderów biznesu, mamy obowiązek dbania o naszą planetę. Decyzje i działania, które dziś podejmujemy determinują to, jaką przyszłość zostawimy naszym dzieciom i wnukom. Dlatego LeasePlan zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji CO2 z zarządzanej floty do 2030 roku. Wspieranie przejścia na mobilność elektryczną to najlepsza inwestycja, jakiej mogą dokonać rządy. Pojazdy elektryczne są jednym z najbardziej efektywnych sposobów walki ze zmianami klimatu. Wraz z programem Mój elektryk, Polska obiera kurs na zrównoważoną mobilność. Bardzo cieszy nas udział w tym programie, który poprzez dotację do zakupu samochodu elektrycznego znacznie obniża koszt jego wynajmu długoterminowego, a tym samym otwiera drzwi dla naszych Klientów do zmiany samochodu spalinowego na elektryczny — powiedział Rogier Klop dyrektor zarządzający LeasePlan Fleet Management (Polska) Sp. z o.o.

Dopłaty wzmocnią ofertę

Około 70% nowych pojazdów rejestrowanych w Polsce to samochody firmowe, a ich znaczna część finansowana jest leasingiem. Dlatego cieszymy się, że program dopłat poszerzył się o tę formę finansowania, kluczową dla zmodernizowania parku samochodowego w Polsce. Jako część Grupy Volkswagen i lider rynku leasingu i CFM w Polsce oferujemy już dziś finansowanie aut elektrycznych marek Grupy VW. Dzięki programowi dopłat będziemy mogli wzmocnić ofertę i efektywniej wspierać naszych klientów w wymianie ich floty na pojazdy ekologiczne — powiedział Mikołaj Woźniak, prezes zarządu Volkswagen Financial Services sp. z o.o.

Warto przypomnieć, że w programie „Mój elektryk” od 12 lipca br. w NFOŚiGW trwa nabór wniosków od osób fizycznych chcących otrzymać dotację do zakupionego osobowego samochodu elektrycznego. Nabór potrwa do 31 września 2025 r. Kwota dopłaty sięga w tym naborze 18 750 zł, a w przypadku rodzin wielodzietnych (posiadaczy Karty Dużej Rodziny, dalej KDR) – nawet 27 000 zł.

Leasingodawcy zainteresowani współpracą z BOŚ powinni wypełnić wniosek i przesłać go do banku drogą elektroniczną. Wniosek i inne dokumenty, jak i szczegóły na temat programu dostępne są na stronie: www.bosbank.pl/moj-elektryk.

Źródło: ORPA na podstawie BOŚ Bank

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...