Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Volvo Cars rozpoczyna produkcję modelu C40 Recharge w belgijskiej Gandawie

Marka Volvo Cars, w dniu 4 pażdziernika 2021 roku, rozpoczęła produkcję C40 Recharge, swojego najnowszego, w pełni elektrycznego crossovera w zakładzie produkcyjnym w Gandawie w Belgii.

C40 Recharge jest drugim w pełni elektrycznym samochodem marki Volvo Cars i najnowszym z serii nowych samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym, które zostaną wprowadzone na rynek w najbliższych latach.

Do 2030 r. Volvo Cars zamierza sprzedawać wyłącznie samochody w pełni elektryczne, co stanowi jedną z najbardziej ambitnych strategii elektryfikacji w branży motoryzacyjnej. Do 2040 r. firma zamierza również stać się przedsiębiorstwem neutralnym klimatycznie.

Fabryka w Gandawie, jeden z największych zakładów firmy, jest pionierem w dążeniu Volvo Cars do całkowitej elektryfikacji. Produkuje również XC40 Recharge, w pełni elektryczną wersję wielokrotnie nagradzanego kompaktowego SUV-a Volvo i pierwszy w pełni elektryczny model Volvo Cars.

Volvo Cars znacznie zwiększa moce produkcyjne w odniesieniu do samochodów elektrycznych w swoim zakładzie w Gandawie do 135 000 samochodów rocznie, i już teraz oczekuje się, że w 2022 r. ponad połowę wolumenu produkcji zakładu będą stanowić samochody w pełni elektryczne.

C40 Recharge to samochód, który reprezentuje naszą przyszłość – powiedział Javier Varela, wiceprezes ds. operacji przemysłowych i jakości w Volvo Cars. Nasze działania produkcyjne i bliska współpraca z dostawcami są kluczowe dla osiągnięcia naszych przyszłych celów w zakresie elektryfikacji i neutralności klimatycznej. Nasz zakład w Gandawie jest przygotowany na całkowicie elektryczną przyszłość i będzie ważną częścią naszej globalnej sieci przemysłowej w nadchodzących latach.

C40 Recharge jest najnowszą drogą do celu Volvo Cars w zakresie bezemisyjnej przyszłości. W najbliższych latach firma wprowadzi na rynek kilka dodatkowych modeli elektrycznych, a jej ambicją jest, aby do 2025 r. 50 proc. globalnej sprzedaży stanowiły samochody w pełni elektryczne, natomiast do 2030 r. wyłącznie elektryczne.

C40 Recharge, przełomowy samochód dla nowej strategii handlowej marki, jest dostępny online na stronie volvocars.com na wybranych rynkach na całym świecie. Klienci mogą składać zamówienia samodzielnie w zaciszu własnego domu lub skorzystać z pomocy sprzedawcy.

Odbierając nowy model C40 Recharge, klienci będą mogli skorzystać z praktycznej oferty Care, obejmującej takie elementy jak serwis, gwarancja, pomoc drogowa, a także ubezpieczenie i opcje ładowania w domu, jeśli są dostępne.

Model C40 Recharge łączy w sobie zalety samochodu typu SUV, jest jednak niższy i bardziej elegancki. Tył modelu C40 Recharge charakteryzuje się efektowną stylistyką, która współgra z obniżoną linią dachu, natomiast nowa linia przodu zapowiada nowe oblicze elektrycznych samochodów Volvo, obejmujące reflektory z najnowocześniejszą technologią pikselową.

We wnętrzu C40 Recharge klienci znajdą wysokie siedzenie, które preferuje większość kierowców Volvo, a ponadto model ten jest dostępny w unikalnych kolorach i stylach. Jest to również pierwszy model Volvo całkowicie pozbawiony elementów skórzanych.

Podobnie jak XC40 Recharge, C40 Recharge jest wyposażony w jeden z najlepszych systemów informacyjno-rozrywkowych na rynku, opracowany wspólnie z Google i oparty na systemie operacyjnym Android. Zapewnia on konsumentom wbudowane aplikacje i usługi Google, takie jak Google Assistant, Google Maps czy Google Play.

Nieograniczona transmisja danych umożliwia doskonałą łączność, ponadto model C40 Recharge jest przystosowany do otrzymywania automatycznych aktualizacji bezprzewodowo. Oznacza to, że po opuszczeniu fabryki będzie nieustannie ulepszany i zawsze na czasie.

Napęd składa się z dwóch silników elektrycznych, jednego na przedniej i jednego na tylnej osi, zasilanych z akumulatora o pojemności 78 kWh, który można szybko naładować od 10 do 80 proc. w ciągu około 40 minut. Jego przewidywany zasięg wynosi około 440 km.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...