Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Najczęstsze powody zakupu – blisko 70.000 nowych klientów modelu ID.3

Znakomite wyniki elektrycznego Volkswagena ID.3 po pierwszym pełnym roku obecności na europejskim rynku: „Samochód jest absolutnym hitem.

Przemawia do klientów i – zaczynając od zera – natychmiast zdobył najwyższe pozycje wśród nowo rejestrowanych samochodów elektrycznych w wielu krajach” – mówi Klaus Zellmer, Członek Zarządu Volkswagena ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej.

Do końca września samochód zamówiło w Europie ponad 144.000 klientów. 50 procent z nich nie jeździło wcześniej Volkswagenem – wynika z badań zleconych przez Volkswagena. „ID.3 trafił do ponadprzeciętnej liczby nowych grup nabywców dla Volkswagena. Niemal 70.000 nowych klientów jest najlepszym dowodem na to, że z tym modelem i z naszą strategią mobilności elektrycznej jesteśmy na dobrej drodze” – dodaje Zellmer.

Dla porównania – średnia grupa klientów, którzy pierwszy raz wybrali Volkswagena dla innych modeli marki, wynosi około 36 procent. W pierwszej połowie 2021 r. duży popyt na ID.3 i drugi model z rodziny ID. sprawił, że Volkswagen w bardzo krótkim czasie stał się liderem rynku samochodów elektrycznych w Europie. W sierpniu model ten był najpopularniejszym elektrycznym na wielu rynkach, m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii i Szwajcarii. W oparciu o dane na temat rejestracji nowych samochodów, ID.3 zajął w sierpniu pierwsze miejsce w Europie Zachodniej wśród samochodów elektrycznych. W celu zaspokojenia dużego popytu z linii produkcyjnych w Zwickau i Dreźnie codziennie zjeżdża około 1200 najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych, a zakład w Zwickau pracuje na trzy zmiany na obydwu liniach produkcyjnych. Ponadto, w Anting w Chinach ruszyła produkcja na rynek lokalny – na rynku chińskim auto pojawi się jesienią tego roku.

W Polsce od września 2020 roku aż do dziś na drogach pojawiło się dokładnie 375 egzemplarzy ID.3. „ID.3 stał się jednym z najpopularniejszych modeli elektrycznych w Polsce, co pokazuje że elektryczna mobilność w wydaniu Volkswagena na przed sobą świetne perspektywy. Wprowadzenie ID.4 i nadchodząca premiera ID.5 to dla nas kolejne bodźce, nadające dynamiki naszej elektrycznej transformacji” – zauważa Michał Świtaj, koordynator ds. elektromobilności w marce Volkswagen.

Volkswagen przeprowadził niedawno ankietę wśród klientów ID.3 w Niemczech na temat powodów zakupu i sposobu eksploatacji auta. Głównymi kryteriami zakupu lub leasingu ID.3 okazały się przyjazność dla środowiska (60 procent) i innowacyjność technologiczna (51 procent). Kolejnym ważnym kryterium dla klientów było bardzo dobre wsparcie, które zapewnia rozbudowana sieć dealerów i serwisów Volkswagena.

Dla prawie 80 procent niemieckich klientów ID.3 jest najczęściej używanym samochodem w gospodarstwie domowym. „To podkreśla, że auto doskonale nadaje się do codziennego użytku” – komentuje Silke Bagschik, kierowniczka sprzedaży i marketingu linii produktów e-Mobility. Dla większości użytkowników ładowanie samochodów w domu jest już całkowicie neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Około 70 procent z nich korzysta wyłącznie z energii elektrycznej, która pochodzi z własnego systemu fotowoltaicznego lub od dostawcy energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Biorąc pod uwagę fakt, że produkcja ID.3 w Zwickau i Dreźnie również jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla, „wykonaliśmy bardzo duży krok do osiągnięcia naszego celu, którym jest mobilność neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla” – mówi Silke Bagschik.

Rodzina modeli ID. wnosi istotny wkład w powodzenie strategii „Way To Zero”. Do 2030 roku co najmniej 70 procent sprzedaży Volkswagena w Europie będą stanowić samochody elektryczne, czyli znacznie ponad milion aut. W Ameryce Północnej i w Chinach udział pojazdów elektrycznych w sprzedaży powinien wynieść co najmniej 50 procent. Ponadto, Volkswagen co roku będzie wprowadzać na rynek przynajmniej jeden nowy samochód elektryczny.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...