Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Dyskretny urok japońskiej stylistyki w nowym Nissanie Ariya

Piękno jest pojęciem względnym, ale – jak twierdzą niektórzy – efektowny design to coś ponadczasowego. Niezależnie od tego, czy jest to doskonale wyważony kształt, zabieg kolorystyczny czy efektowna linia, dopracowany projekt zawsze znajdzie uznanie w oczach obserwatora, błyskawicznie nawiązując z nim więź emocjonalną.

Nowy, w pełni elektryczny Nissan Ariya, inspirowany kunsztem japońskiego rzemiosła, odmienia sposób postrzegania designu wnętrza i nadwozia pojazdu.

Uzyskany efekt końcowy wyznacza zupełnie nowy kierunek wzornictwa Nissana nazwany „ponadczasowym japońskim futuryzmem” (Timeless Japanese Futurism), który stanie się dominującym językiem stylistycznym marki.

Ważnym elementem nowej koncepcji projektowej jest wykorzystanie wzorów i symboli, które umiejętnie wkomponowane w newralgiczne punkty pojazdu mają za zadanie podkreślić japońskie dziedzictwo i estetykę, z których Ariya czerpie inspirację. Jednym z najbardziej wyrazistych zabiegów stylistycznych wpisujących się w nowy trend jest nawiązanie do tradycyjnego wzoru kumiko – znanej od stuleci tradycyjnej japońskiej techniki wykonywania skomplikowanych i misternych ornamentów z drewna.

Wzór ten można odnaleźć w miejscu tradycyjnej osłony wlotu powietrza z przodu nadwozia oraz w kabinie pojazdu. Dzięki kreatywnemu wykorzystaniu powierzchni idealnie wpisuje się on w stylistykę wnętrza jako element, w który można wkomponować oświetlenie i głośniki, bez zakłócania dyskretnej domowej atmosfery panującej w kabinie.

We wnętrzu Nissana Ariya można również dostrzec motywy inspirowane naturą. Sakura, czyli kwiat wiśni, jest jednym z najpopularniejszych kwiatów w Japonii i zarazem symbolem nowego początku. Motywy sakury można odnaleźć w schowku konsoli środkowej oraz w miejscu przeznaczonym na telefon komórkowy. Został dyskretnie wprowadzony do wnętrza pojazdu przez projektantów i inżynierów, którym zależało na umieszczeniu w kabinie najnowszego elektrycznego Nissana symbolu dziedzictwa Japonii w taki sposób, aby był dyskretny, a jednocześnie dobrze widoczny.

 

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...