Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Więcej zelektryfikowanych niż Diesla – rekordowy wzrost rejestracji KIA

Przyszłość już jest, chciałoby się powiedzieć! W ubiegłym miesiącu, po raz pierwszy w historii, w Polsce zarejestrowano więcej nowych osobowych samochodów hybrydowych, hybrydowych typu plug-in i elektrycznych niż aut z silnikiem Diesla.

Różnica jest spora i na korzyść tych pierwszych wynosi aż 888 egzemplarzy. W sumie modeli typu HEV, PHEV i BEV zarejestrowano w sierpniu 5.963 egzemplarze. Na wysokim 4. miejscu pod względem popularności w zestawieniu najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych znalazła się elektryczna Kia e-Niro. Lista aut elektrycznych dostępnych w Polsce liczy aż 57 modeli.

Kia, która należy do bardzo wąskiego grona producentów samochodów mających w masowej produkcji aut elektrycznych już 10-letnie doświadczenie, wprowadziła niedawno w Polsce własny program wsparcia rozwoju elektromobilności – Kia #GoElectric. Składa się na niego kilka promocji, które nie dość, że łączą się ze sobą, to również łączą się z rządowym programem dopłat. W sumie na zakupie samochodu elektrycznego marki Kia można oszczędzić teraz nawet 50 tys. złotych. Pakiet korzyści Kia #GoElectric obejmuje:

– 7.700 zł premii za odkup używanego auta z silnikiem spalinowym,

– 1.775 zł rabatu, czyli aż 50%, na zakup ładowarki Kia Charge Home,

– do aż 13.800 zł rabatu, 7% wartości auta, dla uczestników programu Kia Eco Drivers,

– dodatkowe korzyści przy wyborze finansowania, które zapewnia Kia Finance.

Z pakietem korzyści Kia #GoElectric oraz po uwzględnieniu dotacji rządowej zarówno e-Soul, jak i e-Niro należą do najtańszych samochodów elektrycznych w swoich klasach. I najlepszych, o czym świadczą liczne nagrody przyznane nie tylko przez dziennikarzy, ale również przez użytkowników. Za 204-konnego e-Soula o zasięgu do 452 km w bogatej wersji L, z pakietem technologicznym, pakietem stylistycznym wnętrza oraz z dwutonowym nadwoziem trzeba teraz zapłacić 133.156 zł. Elektryczne e-Niro w wersji L z pakietem technologicznym i lakierem metalicznym oraz z silnikiem o mocy 204 KM i akumulatorem o pojemności energetycznej 64 kWh, który zapewnia zasięg do 455 km, kosztuje 137.155 zł.

W ubiegłym miesiącu, po raz pierwszy w historii, Kia znalazła się na drugim miejscu wśród najpopularniejszych marek w Polsce. W porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych marki Kia wzrosła o blisko 32%.

W poprzednim miesiącu na drogi wyjechało 2.985 nowych samochodów osobowych z logo Kia. Wiele wskazuje na to, że wrzesień może być dla marki Kia nawet bardziej udany niż sierpień. W pierwszej dekadzie miesiąca Kia obroniła wysoką drugą pozycję w rankingu najchętniej wybieranych marek i odnotowała aż 110-procentowy wzrost liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Ponieważ w tym samym czasie rynek skurczył się blisko 16%, udział marki Kia osiągnął w nim historyczny wynik – aż 11%.

 

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...