Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Tavascan Extreme E Concept na targach IAA Mobility

CUPRA wychodzi z propozycją następcy samochodu wyścigowego e-CUPRA ABR XE1. To CUPRA Tavascan Extreme E Concept, którego światowa premiera ma miejsce podczas targów IAA Mobility w Monachium.

W konstrukcji nadwozia modelu zastosowano włókna lniane, dzięki czemu produkcja pojazdu jest bardziej przyjazna środowisku. Hiszpańscy inżynierowie wprowadzili także drukowane części w 3D, które mają usprawnić konstrukcję i uczynić samochód łatwiejszym do naprawy.

CUPRA jest pierwszą marką motoryzacyjną, która ogłosiła swój udział w formule Extreme E. CUPRA Tavascan Extreme E Concept to w pełni elektryczny model marki zaprojektowany w Barcelonie. W zamyśle inżynierów, design nowego Tavascana Extreme E ma wyznaczać kierunek wzornictwa dla przyszłej, seryjnej produkcji. Hiszpański producent zdradza, że auto pojawi się na rynku w 2024 roku.

Mocno wierzymy w projekt Extreme E. Elektromobilność, zrównoważony rozwój i równość płci w motosporcie to główne wartości łączące markę i formułę Extreme E. Nowa CUPRA Tavascan Extreme E Concept to dowód ciężkiej pracy całego zespołu, którą wykonujemy, aby móc rywalizować w przyszłym sezonie wyścigów – mówi Antonino Labate, Dyrektor ds. Strategii, Rozwoju Biznesu i Operacji w CUPRA.

Ewolucja elektrycznego samochodu terenowego

Projekt przodu i tyłu nowego modelu znacznie się różni od e-CUPRY ABT XE1 debiutującej w pierwszej serii wyścigów Extreme E. Reflektory są usytuowane w trzech trójkątnych grupach po obu stronach pojazdu, a oświetlenie umieszczono w ramie, stworzonej w technologii druku 3D. Możliwie duży zakres wykorzystania włókien lnianych w produkcji, pozwolił zrezygnować z mniej ekologicznych elementów z włókna węglowego. Dodatkowo nie miało to negatywnego wpływu na osiągi – materiał można obrabiać w ten sam sposób, uzyskując potrzebne kształty i parametry wymagane przez inżynierów. Jest to technologia, którą można w łatwy sposób dostosować do pojazdów produkcyjnych.

Z kolei użyte w nowym modelu części drukowane w 3D pozwoliły na większą zdolność adaptacji – można je stworzyć w zaledwie sześć godzin. Oznacza to, że niezależnie od rodzaju awarii, komponenty da się modyfikować w bardzo krótkim czasie bez konieczności stosowania skomplikowanych i drogich narzędzi.

Osiągi i detale dostosowane do formuły Extreme E

Nowa CUPRA Tavascan Extreme E Concept została wyposażona w baterię litowo-jonową o pojemności 54 kWh, umieszczoną za kokpitem, aby zapewnić lepszy rozkład masy na tylnej osi pojazdu. Samochód może osiągnąć prędkość od 0 do 100 km/h w około 4 sekundy, spełniając tym samym przepisy serii wyścigowej.

Nadwozie pojazdu zostało wykończone w barwach, które pomogą wyróżnić się niezależnie od warunków pogodowych, w których się ściga – arktycznych, pustynnych, lodowcowych czy oceanicznych. Tradycyjnie postawiono również na miedziane akcenty. Widać je między innymi na teksturach nadwozia oraz tworzących efekt 3D, nakładających się liniach logotypu CUPRA na boku pojazdu.

 

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...