Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Polscy kierowcy wybierają hybrydy. W tym roku zamówili już 30 000 aut hybrydowych Toyoty

Popularność hybryd Toyoty rośnie w Polsce nieprzerwanie od 2009 roku. W 2020 roku pomimo pandemii ich sprzedaż ponownie wzrosła do poziomu 30 315 aut.

W tym roku już wiadomo, że będzie kolejny rekord, gdyż w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy kupiono ich więcej niż w całym minionym roku – dokładnie 30 526 samochodów. Udział hybryd w całkowitej sprzedaży Toyoty w naszym kraju wynosi już 56 procent.

Corolla najpopularniejszą hybrydą Toyoty

Najpopularniejszym samochodem hybrydowym Toyoty w Polsce jest Corolla. W tym roku kupiono 9 847 egzemplarzy, co stanowi 66 procent wszystkich sprzedanych w 2021 roku Corolli. Od 2019 roku, kiedy Corolla Hybrid zadebiutowała wraz z 12. generacją modelu, salony opuściło 31 238 egzemplarzy. Kompaktowa Toyota to od wielu lat najpopularniejszy samochód na świecie, a zaprojektowana w architekturze TNGA nowa generacja jest oferowana w Europie z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru. Pierwszy z silnikiem 1.8 ma moc 122 km, zaś drugi, oparty na silniku 2.0 i mocy 184 km, rozpędza Corollę Hatchback od 0 do 100 km/g w 7,9 s.

Hybrydę wybierają już niemal wszyscy nabywcy RAV4

Drugie miejsce zajmuje RAV4 Hybrid – od stycznia do sierpnia jego sprzedaż wyniosła 7 066 aut, a auta z napędem hybrydowym stanowiły 87 procent wszystkich sprzedanych RAV4. Napęd hybrydowy zadebiutował w tym modelu w Polsce w 2016 roku, zaś od 2019 roku dostępna jest aktualna, piąta generacja. W ciągu 5 lat do klientów trafiło 28 201 egzemplarzy hybrydowego SUV-a. Obok RAV4 Hybrid z napędem hybrydowym opartym na silniku 2.5 o mocy 218 KM (FWD) lub 222 KM (AWD-i) Toyota oferuje także RAV4 Plug-in Hybrid o łącznej mocy 306 KM, który przyspiesza do setki w zaledwie 6 sekund i ma zasięg w trybie elektrycznym do 75 km wg WLTP, a w mieście nawet 98 km.

Toyota C-HR już wyłącznie hybrydowa

Trzecią najchętniej wybieraną hybrydą marki jest Toyota C-HR. Od stycznia kupiono w Polsce 6 211 egzemplarzy, a od premiery modelu w 2016 roku 27 880 aut. W tym roku 94 procent sprzedanych egzemplarzy miało napęd hybrydowy. Obecnie jest oferowany wyłącznie jako hybryda, z dwoma napędami do wyboru.

Skok popularności Yarisa Hybrid nowej generacji

Dużą popularnością cieszy się także zajmujący czwarte miejsce Yaris Hybrid, którego sprzedaż 4 130 egzemplarzy w ciągu 8 miesięcy tego roku przewyższa o ponad 1500 egzemplarzy wynik z całego ubiegłego roku. Jest to efekt wejścia na rynek nowej generacji Yarisa, w którego gamie znalazł się produkowany w Polsce, nowy 116-konny napęd hybrydowy. Yaris w wersji hybrydowej jest dostępny w naszym kraju od 2012 roku i w tym czasie do klientów trafiło 19 584 egz. Udział napędu hybrydowego w tegorocznej sprzedaży wynosi obecnie 38 procent.

Pełna gama hybryd w salonach Toyoty

Toyota oferuje w Polsce kompletną gamę modeli hybrydowych – począwszy od subkompaktowego Yarisa, do którego w listopadzie dołączy SUV Yaris Cross, przez kompaktowe modele Corolla hatchback, sedan i TS Kombi oraz Toyota C-HR, średniej wielkości sedana Camry, liftbacki Prius i Prius Plug-in Hybrid oraz SUV-a RAV4, aż po dużego, 7-osobowego SUV-a Highlandera. Wszystkie te samochody zostały zaprojektowane na modułowej platformie TNGA, dzięki której mają nisko położony środek ciężkości, lekką i bardzo sztywną konstrukcję oraz bardzo dobre właściwości jezdne. Technologia TNGA przyczynia się także do obniżenia kosztów ich produkcji, dlatego Toyota oferuje swoje hybrydy w cenach konwencjonalnych samochodów z silnikiem Diesla.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...