Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Ford w trakcie elektrycznej transformacji – Hybrydowa Kuga w trzech odmianach

Zanim wszyscy przesiądziemy się na pojazdy w pełni elektryczne, warto zainteresować się hybrydowymi rozwiązaniami, jako interesującym etapem pośrednim. Ford jako jeden z niewielu producentów, w ramach modelu Kuga proponuje aż trzy rozwiązania hybrydowe.

Posiadanie takich modeli w ofercie to nie tylko sposób na spełnienie unijnych norm, ale także – a może przede wszystkim – umożliwienie kierowcom spokojniejsze przejście od motoryzacji spalinowej do elektrycznej. Co ważne, hybrydyzacja daje znakomite efekty środowiskowe, a przy tym jest znacznie łagodniejsza dla portfeli kupujących.

Aż trzy hybrydy w ramach jednego modelu? Czy to konieczne?

O to zapytaliśmy Michała Prusinka (Ford Euro-Car), który wyjaśni nam powody użycia trzech rozwiązań w modelu Kuga.

Każde z trzech rozwiązań zastosowanych w Fordzie Kuga skierowane jest do innego typu kierowców – tłumaczy Michał Prusinek. – O tym, którą hybrydę wybrać decyduje kilka czynników, wśród nich ilość przejeżdżanych rocznie kilometrów, obszary po których poruszać będzie się samochód, jak też i tak prozaiczny element, jak możliwość ładowania baterii z domowej instalacji elektrycznej.

Aktualnie Kuga dostępna jest z miękką hybrydą, klasyczną samoładującą oraz hybrydą typu plug-in, która dzięki energii zmagazynowanej w pojemnej baterii trakcyjnej umożliwia przejechanie prawie 60 kilometrów w tryb zeroemisyjnym.

Miękka hybryda zalecana jest dla osób, które dużo podróżują. Połączona z wydajnym silnikiem wysokoprężnym umożliwia znaczne redukcja zarówno ilości emitowanego dwutlenku węgla, jak też i zużycia paliwa.

Samoładująca hybryda to znakomite rozwiązanie dla osób przemieszczających się głównie po mieście. Silnik elektryczny efektywnie wspomaga spalinową jednostkę, a na krótkich dystansach możliwa jest jazda w trybie elektrycznym.

Najbardziej zaawansowana jest wersja z hybrydą tupu plug-in. W tym układzie znajdziemy nie tylko silnik elektryczny, ale też całkiem dużą (13 kWh) baterię trakcyjną. Takie połączenie daje rewelacyjne efekty jeśli chodzi o obniżenie zużycia palia, a także pozwala całkowicie wyeliminować emisję CO2 w momencie kiedy auto porusza się w trybie elektrycznym. Kuga w odmianie hybrydowej typu plug-in może przejechać aż 56 kilometrów zeroemisyjnie, co oznacza duże wytchnienie dla środowiska naturalnego i finansów kierowcy.

Dzisiaj producenci samochodów muszą wykorzystać wszystkie dostępne metody, aby radykalnie zmniejszyć wpływ motoryzacji na naszą planetę. Oznacza to konieczność użycia nie tylko technologii hybrydowej, ale również tej bateryjnej elektrycznej. Ale to już kolejny etap transformacji.

 

 

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...