Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

250 000 samochodów elektrycznych w Europie – elektryzujący wynik Nissana

Wykorzystując bogate doświadczenie w opracowywaniu samochodów elektrycznych, Nissan osiągnął właśnie poziom ćwierć miliona pojazdów tego typu sprzedanych w Europie.

Wraz z coraz szybszym tempem, jakie nabiera elektryczna rewolucja, Nissan świętuje kolejny krok milowy w promowaniu elektrycznej mobilności. Marka sprzedała w Europie 208 000 sztuk kultowego Nissana LEAF oraz 42 000 egzemplarzy niezwykle wszechstronnego użytkowego e‑NV200.

Nissan od początku pojawienia się na rynku pojazdów elektrycznych był niekwestionowanym liderem rankingu najlepiej sprzedających się samochodów bezemisyjnych w Polsce. W ciągu ostatnich lat, pomimo dynamicznie rozwijającej się konkurencji i pojawienia się wielu nowych modeli w różnych segmentach, Nissan wciąż zajmuje mocną pozycję na rynku – w 2020 roku był najchętniej wybieraną marką w Polsce. Zarówno LEAF, jak i e-NV200 nadal są pojazdami chętnie wybieranymi przez polskich klientów.

Od czasu wprowadzenia na rynek, odpowiednio w roku 2010 i 2014, LEAF i e-NV200 przetarły szlaki w dziedzinie elektromobilności – LEAF był pierwszym samochodem elektrycznym produkowanym masowo, a e-NV200 ugruntował swoją pozycję pioniera na rynku zelektryfikowanych lekkich samochodów użytkowych.

Każdy błyskotliwy pomysł zaczyna się od iskry. Tak było również w przypadku Nissana LEAF, który swoim debiutem rynkowym w 2010 roku zapoczątkował erę nowoczesnych samochodów elektrycznych, a dzisiaj nadal oferuje kierowcom na całym świecie innowacyjne technologie i zaawansowane zeroemisyjne układy napędowe – sprawiając, że genialny pomysł przerodził się w rzeczywistość na rynku masowym” – powiedział Leon Dorssers, starszy wicedyrektor ds. sprzedaży i marketingu Nissana w regionie AMIEO.

Emmanuelle Serazin, dyrektorka ds. sprzedaży do klientów flotowych i samochodów użytkowych w Europie, powiedziała: „Nissan e-NV200 zapoczątkował elektryczną rewolucję w świecie lekkich samochodów użytkowych. Zaoferował idealną kombinację zrównoważonego rozwoju, praktyczności, wygody i niskich kosztów posiadania. Nie możemy się doczekać wprowadzenia nowego zelektryfikowanego samochodu dostawczego, który wkrótce napisze kolejny rozdział naszej strategii elektryfikacyjnej”.

Nissan rozszerzył i rozwinął ofertę modeli LEAF i e-NV200, aby zaspokoić potrzeby zarówno klientów prywatnych, jak i firmowych. Od rozbudowanej gamy i inteligentnych technologii w modelu LEAF e+ po wysoką wydajność i praktyczność e-NV200, każdy samochód został zoptymalizowany tak, aby realizować obietnicę wizji inteligentnej mobilności Nissana, której celem jest bardziej zrównoważona przyszłość.

Nissan LEAF – pionier mobilności elektrycznej na rynku masowym

Już pierwsza generacja, która zjechała z linii produkcyjnej 10 lat temu, była wyposażona w zaawansowane technologie i inteligentny zespół napędowy – LEAF to pionier rozwoju nowoczesnych samochodów elektrycznych.

Intuicyjne funkcje, takie jak zaawansowany układ wspomagania prowadzenia ProPILOT oraz unikatowy system e-Pedal, który pozwala na prowadzenie samochodu przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia, to innowacyjne rozwiązania modelu LEAF, które poprawiają łatwość prowadzenia i dostarczają lepszych wrażeń z prowadzenia samochodu elektrycznego.

Nissan e-NV200 – inteligentna mobilność na użytek biznesowy i prywatny

Jako protoplasta i lider masowego rynku w pełni zelektryfikowanych samochodów dostawczych, e-NV200 dzieli pionierskiego ducha z modelem LEAF. Oferuje korzyści płynące z mobilności zeroemisyjnej zarówno firmom, jak i klientom indywidualnym.

Wyposażony w wydajny układ napędowy z akumulatorem o pojemności 40 kWh, oferujący nawet 4,2 m3 przestrzeni ładunkowej i niskie koszty eksploatacji, e-NV200 jest niezwykle uniwersalnym pojazdem do użytku biznesowego. To samochód często wybierany przez firmy w całej Europie.

Wielofunkcyjny e-NV200 Evalia spełnia codzienne potrzeby także klientów indywidualnych, dzięki możliwości dostosowania wnętrza do zróżnicowanych wymagań oraz ofercie wersji 5- i 7-miejscowej, z których każda ma w pełni konfigurowalną kabinę z wyjmowanymi fotelami, pozwalającymi w razie potrzeby zwiększyć przestrzeń ładunkową.

Zaangażowanie Nissana w rozwój elektrycznej mobilności

W ramach nieustającego zaangażowania w rozwój elektromobilności oraz dążenia do bardziej zrównoważonej przyszłości, Nissan zapowiedział niedawno powstanie flagowego hubu samochodów elektrycznych o wartości 1 mld funtów. EV36Zero to pierwszy na świecie ekosystem produkcji pojazdów elektrycznych, który stanie się w przyszłości standardem w branży motoryzacyjnej.

Ten prawdziwie przełomowy projekt, który jeszcze bardziej przyspiesza prace Nissana nad osiągnięciem neutralności węglowej, to połączenie produkcji samochodów elektrycznych i akumulatorów oraz wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych. Hub zostanie zbudowany przy brytyjskich zakładach Nissana w Sunderland.

Ponadto Nissan, dysponując ogromną wiedzą w dziedzinie crossoverów i elektryfikacji, podjął decyzję o produkcji nowego, w pełni elektrycznego modelu tego segmentu właśnie w Sunderland. Ten innowacyjny samochód łączy atrakcyjną stylistykę i osiągi z nowatorskimi technologiami wykorzystywanymi przy produkcji akumulatorów.

Przyszła gama lekkich samochodów użytkowych Nissana będzie natomiast produkowana w Maubeuge we Francji – wysokiej klasy ośrodku Aliansu specjalizującym się w budowie małych pojazdów dostawczych – i obejmie zarówno wersje w pełni elektryczne, jak i z silnikiem spalinowym, w odmianach użytkowych oraz osobowych, aby zaspokoić szeroki zakres potrzeb klientów.

Wraz z przyspieszeniem planu transformacji rozpocznie się nowy okres zrównoważonego wzrostu dla branży – 75% gamy modelowej dostępnej w Europie ma zostać zelektryfikowane do końca 2023 roku.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...