Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Pierwszy japoński producent samochodów dołącza do kampanii Race to Zero

Nissan poinformował o dołączeniu do kampanii Race to Zero (Wyścig do neutralności), która jest wspierana przez Organizację Narodów Zjednoczonych.

Krok ten oznacza przyspieszenie realizacji celów spółki w zakresie pełnej elektryfikacji i osiągnięcia neutralności węglowej. Nissan jest pierwszym japońskim producentem samochodów, który włączył się w tę kampanię.

Nissan podpisał również zobowiązanie Business Ambition for 1.5°C. W ten sposób przyczynia się do realizacji celu ograniczenia globalnego ocieplenia do maksymalnie 1,5 stopnia Celsjusza powyżej poziomu sprzed epoki przemysłowej. W ramach uczestnictwa w kampanii, Nissan przyłączył się także do inicjatywy Science Based Targets (SBTi). Cele Nissana w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla, mające na celu utrzymanie wzrostu temperatury poniżej 2°C, zostały zatwierdzone przez SBTi, a zatem są zgodne z aktualnymi ustaleniami nauki o klimacie.

Dołączając do inicjatywy SBT oraz poprzez uczestnictwo w tych kampaniach, podkreślamy naszą determinację do podejmowania współpracy z firmami i samorządami o podobnym światopoglądzie z całego globu w celu rozwiązania problemów związanych ze zmianami klimatycznymi i budowania zrównoważonego społeczeństwa” – powiedział prezes i dyrektor generalny Nissana, Makoto Uchida.

Aby przyspieszyć globalne wysiłki na rzecz neutralności węglowej, intencją Nissana jest mierzenie się z różnymi wyzwaniami w sposób odpowiedzialny. Wśród nich jest dalsza promocja i rozwój elektromobilności. Jako Nissan chcemy być firmą, która będzie potrzebna w przyszłości” – dodał.

W 2010 roku Nissan wprowadził na rynek model LEAF – pierwszy elektryczny samochód produkowany masowo. Dzięki nowym, w 100% elektrycznym pojazdom i zelektryfikowanym technologiom, które wprowadza na całym świecie, Nissan nieprzerwanie wdraża innowacje w dziedzinie napędów zeroemisyjnych, jak i samej jazdy, sprawiającej wiele radości kierowcom.

Na początku tego roku Nissan zadeklarował osiągnięcie neutralności węglowej w całej działalności i cyklu życia produktów spółki do 2050 roku. Firma pragnie przyspieszyć realizację tych wysiłków poprzez takie inicjatywy, jak Nissan EV36Zero – ogłoszony niedawno projekt przyszłości przemysłu motoryzacyjnego. Wart 1 mld funtów flagowy hub samochodów elektrycznych (Electric Vehicle Hub) w Wielkiej Brytanii jest dowodem na kompleksowe podejście Nissana do kwestii zeroemisyjności. Hub jest odpowiedzialny za produkcję samochodów elektrycznych, akumulatorów oraz wytwarzanie energii ze źródeł odnawialnych.

Alberto Carrillo Pineda, współzałożyciel i dyrektor zarządzający inicjatywy SBT, powiedział: „Potrzebne jest odważne i pilne działanie w celu ograniczenia skutków zmian klimatycznych oraz zapewnienia trwałej i zrównoważonej przyszłości dla nas wszystkich. Jako pierwszy japoński producent samochodów, Nissan podpisał deklarację Business Ambition for 1.5°C. Tym samym dołącza do ponad 700 spółek na całym świecie, które działają na rzecz osiągnięcia najbardziej ambitnych i opartych o wyniki badań naukowych celów redukcji emisji.

Poprzez powiązanie swoich celów z osiągnięciami nauki o klimacie, Nissan składa jasną deklarację gotowości i chęci odegrania znaczącej roli w realizacji postanowień porozumienia paryskiego. Wszystkie inne firmy na świecie również muszą podjąć niezwłoczne działania, aby zwiększyć swoje ambicje na rzecz ochrony klimatu i wspierania światowej gospodarki w celu znacznego ograniczenia emisji i osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku” – dodał.

Alok Sharma, prezydent COP26, powiedział: „Dołączenie Nissana do kampanii Race to Zero jest fantastyczną wiadomością. To pierwszy japoński producent samochodów, który przystępuje do tej inicjatywy oraz pokazuje prawdziwe przywództwo w procesie transformacji ku neutralności węglowej w Wielkiej Brytanii, gdzie produkuje akumulatory do samochodów elektrycznych w zakładach w północnowschodniej Anglii. Dołączając do akcji Race to Zero, Nissan staje się częścią największego na świecie sojuszu przedsiębiorstw, miast, inwestorów, regionów i uniwersytetów, które zobowiązały się do współpracy na rzecz redukcji globalnych emisji o połowę do 2030 roku oraz osiągnięcia neutralności węglowej najpóźniej do 2050 roku.

COP26 – szczyt ONZ w sprawie zmian klimatu, którego gospodarzem jest Wielka Brytania i który odbędzie się w listopadzie tego roku w Glasgow – będzie wydarzeniem przełomowym. Musimy utrzymać cel ograniczenia średniego wzrostu temperatury na poziomie maksymalnie 1,5 stopnia Celsjusza poprzez podjęcie zdecydowanych działań i przedstawienie długoterminowych strategii prowadzących do osiągnięcia neutralności węglowej do połowy tego stulecia” – dodał.

Głównym elementem planu Nissana na drodze do neutralności węglowej jest rozwój pojazdów i technologii zelektryfikowanych. Proces ten rozpoczął się w 2010 roku i jest kontynuowany między innymi dzięki opracowaniu unikatowej technologii e-POWER oraz nowym, w pełni elektrycznym modelom, takim jak crossover Nissan Ariya. Nissan dąży do tego, aby do początku lat 2030 na kluczowych rynkach, czyli w Japonii, Chinach, Stanach Zjednoczonych i Europie 100% wszystkich oferowanych przez niego nowych pojazdów było zelektryfikowanych.

W tym roku Nissan zapowiedział swoje długoterminowe zaangażowanie w mistrzostwa świata Formuły E ABB FIA aż do końca sezonu dwunastego w latach 2025-2026. Poprzez udział w tych rozgrywkach Nissan dostarcza kibicom na całym świecie ogromnych emocji i pokazuje im przyjemność płynącą z prowadzenia zeroemisyjnych samochodów elektrycznych.

Oprócz opracowywania nowych pojazdów i technologii Nissan będzie kontynuował współpracę z partnerami na całym świecie w zakresie innowacji i rozwoju ekosystemu wokół pojazdów elektrycznych, obejmującego wytwarzanie energii ze źródeł odnawialnych, jej magazynowanie, powtórne wykorzystanie akumulatorów oraz dalszy rozwój modelu biznesowego „4R” – Reuse, Refabricate, Resell, Recycle (ponowne wykorzystanie, refabrykacja, odsprzedaż i recykling) – z korzyścią dla społeczeństwa.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...