Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Ruszyła sprzedaż Combo‑e Life – znamy ceny

Klienci mogą już składać zamówienia na nowego Opla Combo‑e Life. Niemiecki producent rozpoczął w Polsce sprzedaż swojego w pełni elektrycznego kombivana. Ceny Combo-e Life rozpoczynają się już od 159 150 zł[1].

Uniwersalny i praktyczny Combo‑e Life na polskim rynku jest oferowany w wersji wyposażenia Elegance. Jest dostępny z dwoma bocznymi drzwiami przesuwanymi, w wersji standardowej lub XL o długości odpowiednio 4,4 lub 4,75 m, w obu przypadkach z pięcio- lub siedmiomiejscowym przedziałem pasażerskim.

 

W zależności od stylu i warunków jazdy nowy kombivan Opla może przejechać na jednym ładowaniu 50‑kilowatogodzinnego akumulatora nawet 280 kilometrów (WLTP[2]). „Zatankowanie” energii do 80 procent pojemności akumulatora na publicznej stałoprądowej stacji ładowania trwa około 30 minut.

Dzięki elektrycznemu napędowi generującemu moc 100 kW (136 KM) i 260 Nm momentu obrotowego Combo‑e Life sprawdza się także na dłuższych i szybszych trasach. W zależności od rynku i wersji modelu kombivan przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 11,2 sekundy, a prędkość maksymalna 130 km/h (elektronicznie ograniczona) pozwala na swobodne podróżowanie autostradą. Zaawansowany system odzyskiwania energii z hamowania działający w dwóch trybach wybieranych przez użytkownika dodatkowo zwiększa efektywność pojazdu.

Akumulator zawierający 216 ogniw w 18 modułach został umieszczony pod podłogą między przednią a tylną osią, bez ograniczania funkcjonalności przedziału pasażerskiego.

Akumulator trakcyjny Combo‑e może być ładowany na kilka sposobów, w zależności od dostępnej infrastruktury — za pomocą ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet z domowego gniazdka elektrycznego. Naładowanie akumulatora o pojemności 50 kW w 80 procentach na publicznej stałoprądowej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje niespełna 30 minut. Combo‑e jest standardowo wyposażony w jednofazową ładowarkę 7,4 kW. Opcjonalnie dostępna jest również wydajna trójfazowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW.

Opel oferuje model Combo‑e Life w dwóch długościach nadwozia (4,40 m lub 4,75 m w odmianie XL), z pięcio- lub siedmiomiejscową kabiną, która również może zainteresować taksówkarzy. Bagażnik w krótszej odmianie pięciomiejscowej ma co najmniej 597 litrów pojemności (850 litrów w dłuższym wariancie). Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika w wersji krótkiej wzrasta ponad trzykrotnie — do 2126 litrów — a w wersji przedłużonej wynosi aż 2693 litry.

Podobnie jak spalinowi krewniacy z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, nagrodzeni przez AUTOBEST w plebiscycie „Best Buy Car Europe 2019” oraz w holenderskiej edycji konkursu na Vana Roku, bezemisyjny Combo‑e Life nie uznaje kompromisów pod względem bezpieczeństwa, komfortu ani wygody. Kompleksowe portfolio najlepszych technologii i systemów wspomagających kierowcę — z których wiele należy do wyposażenia standardowego — stawia go w czołówce swojej klasy i obejmuje między innymi system kontroli trakcji IntelliGrip, asystenta pasa ruchu z wykrywaniem zmęczenia kierowcy, rozpoznawanie znaków drogowych, alarm przedkolizyjny z ochroną pieszych oraz system automatycznego hamowania awaryjnego.

Maksymalny komfort użytkowania Combo-e Life zapewniają funkcje „OpelConnect” dostępne bezpłatnie za pośrednictwem aplikacji „myOpel” oraz portalu OpelConnect, co najmniej trzy lata od zakupu pojazdu[3].

Nowy Combo‑e Life pojawi się u dealerów jesienią tego roku, dołączając do modeli Corsa‑e, Mokka‑e, Grandland plug in hybrid oraz Zafira‑e Life jako najnowszy przedstawiciel oferty zelektryfikowanych samochodów osobowych marki Opel.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...