Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Już 15 procent nowych MINI ma zelektryfikowany układ napędowy

Od momentu wprowadzenia na rynek całkowicie elektrycznego MINI Cooper SE na całym świecie sprzedano już ponad 30 tysięcy egzemplarzy tego modelu. Również stale rosnące wyniki sprzedaży hybrydy plug-in MINI Cooper SE Countryman ALL4 potwierdzają rosnący entuzjazm dla zrównoważonej frajdy z jazdy.

Na początku kolejnej dekady MINI stanie się marką w pełni elektryczną. Z czasem coraz więcej klientów na całym świecie przekonuje się do modeli MINI wyposażonych w zelektryfikowany napęd. W pierwszej połowie 2021 roku udział tych pojazdów w całkowitej globalnej sprzedaży brytyjskiej marki premium wzrósł już do ponad 15 procent.

Od stycznia do czerwca 2021 roku MINI sprzedało na całym świecie łącznie 157 799 pojazdów, przekraczając wynik z analogicznego okresu roku ubiegłego o 32,6 procent. Łączna światowa sprzedaż pojazdów MINI ze zelektryfikowanym napędem wyniosła w pierwszej połowie 2021 roku 23 777 egzemplarzy. Najważniejszym motorem wzrostu frajdy z jazdy bez lokalnej emisji spalin okazuje się całkowicie elektryczne MINI Cooper SE (zużycie energii w cyklu mieszanym: 17,6–15,2 kWh/100 km) z 13 454 egzemplarzami sprzedanymi od stycznia do czerwca 2021 roku. Od momentu wprowadzenia na rynek w ubiegłym roku do końca czerwca 2021 roku do klientów trafiły już 31 034 egzemplarze pierwszego całkowicie elektrycznego modelu MINI.

Zadanie przekonania kolejnych grup docelowych do zrównoważonej frajdy z jazdy przejmuje MINI Cooper SE Countryman ALL4 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1–1,7 1/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,5–14,8 kWh/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 47–39 g/km). W pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku hybrydowy model plug-in w segmencie kompaktów premium zwiększył swoją sprzedaż do 10 323 sztuk.

MINI od zawsze kojarzy się z przemyślanymi rozwiązaniami i wydajnością, dlatego doskonale nadaje się również do elektromobilności — mówi Bernd Körber, szef marki MINI. Miejska fajda z jazdy i mobilność bez lokalnej emisji spalin po prostu idealnie do siebie pasują. I nasi klienci to czują.

Dzięki silnikowi elektrycznemu o mocy 135 kW (184 KM) i typowej dla tej marki zwinności MINI Cooper SE wprowadza do świata elektromobilności gokartowe wrażenia z jazdy w swoim niepowtarzalnym stylu. Zasięg od 203 do 234 km w cyklu testowym WLTP umożliwia typową dla MINI frajdę z jazdy również poza granicami miasta. MINI Cooper SE Countryman ALL4 jest jeszcze bardziej wszechstronne dzięki układowi napędowemu składającemu się z silnika spalinowego i elektrycznego, które razem generują moc 162 kW (220 KM). Model hybrydowy plug-in ma według WLTP zasięg elektryczny do 59 km – wystarczający na przykład do codziennych dojazdów z domu do pracy bez lokalnej emisji spalin.

Dzięki tym cechom oba modele zapewniły niezwykle udany start transformacji marki MINI w kierunku mobilności elektrycznej. Rynki samochodowe w Niemczech i Wielkiej Brytanii należą do tych regionów sprzedaży, w których fani MINI szczególnie entuzjastycznie podchodzą do jazdy bez lokalnej emisji spalin. Od stycznia do czerwca 2021 roku sprzedano w Niemczech 6324 egzemplarze MINI Cooper SE i MINI Cooper SE Countryman ALL4.

Odpowiada to prawie 30 procentom całkowitej sprzedaży MINI w Niemczech w tym okresie. Tym samym Niemcy stają się zdecydowanie najważniejszym rynkiem dla zelektryfikowanych modeli MINI. Na drugim miejscu w tym rankingu znajduje się rodzimy rynek marki, czyli Wielka Brytania. W pierwszym półroczu 2021 roku udział pojazdów zelektryfikowanych w całkowitej sprzedaży MINI na brytyjskim rynku wyniósł 17,4 procent. Łącznie w Wielkiej Brytanii sprzedano 4027 egzemplarzy obu modeli.

 

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...