Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Grupa Volkswagen i SEAT S.A. z nowym centrum e-mobilności w Hiszpanii

Grupa Volkswagen ogłosiła dołączenie do hiszpańskiego programu rządowego PERTE (Strategicznych Projektów na rzecz Ożywienia i Transformacji Gospodarki).

W ramach inicjatywy Grupa zamierza zbudować swoją trzecią fabrykę akumulatorów w Hiszpanii, przy zakładach SEAT-a w Martorell. Działanie wpisuje się zarazem w strategię hiszpańskiej marki Future: Fast Forward.

Szczegóły wspólnych planów Grupy Volkswagen i przedsiębiorstwa SEAT S.A. przedstawiono podczas Dnia Strategii Nowego Samochodu, zakreślającej działania firm do 2030 roku. Koncern i hiszpańska marka wyraziły gotowość współpracy z rządem Hiszpanii, by uczynić ten kraj wiodące centrum e-mobilności.

Hiszpania mogłaby się stać strategicznym filarem elektryfikacji całego koncernu – stwierdza Herbert Diess, CEO Grupy Volkswagen. – Zakładamy możliwość zapewnienia całego łańcucha wartości technologii e-mobilnej: montażu samochodów elektrycznych, produkcji ich elementów oraz budowy nowej fabryki akumulatorów. W zależności od ogólnych ram oraz pomocy publicznej już od 2025 roku samochody z segmentu Small BEV mogłyby mieć napis Made in Spain.

40 gigawatogodzin mocy

Fabryka akumulatorów w Hiszpanii byłaby trzecią, po zakładach w Szwecji i Niemczech. W całej Europie koncern planuje rozmieszczenie sześciu gigafabryk umożliwiających sprawną elektryfikację branży motoryzacyjnej.

Lokalizacja nowej fabryki pozwoliłaby na bezpieczną dostawę akumulatorów do planowanej linii produkcyjnej samochodów elektrycznych w Hiszpanii – mówi Thomas Schmall, Prezes Zarządu Volkswagen Group Components. – Podobnie jak w przypadku działających już zakładów w Salzgitter i Skellefteå zależy nam realizacji inwestycji z partnerem strategicznym. Gdy budowa dobiegłaby końca, pod koniec obecnej dekady, zakłady miałyby łączną moc 40 gigawatogodzin.

Elektryczny samochód SEAT-a

Działania wpisują się w plan Future: Fast Forward ogłoszony przez SEAT S.A. w marcu 2021 roku. Hiszpańska marka zakłada przewodzenie procesowi elektryfikacji branży motoryzacyjnej w Hiszpanii oraz rozpoczęcie produkcji miejskiego samochodu elektrycznego w 2025 roku. Podstawowym założeniem projektu jest uczynienie nowego modelu dostępnym dla możliwie jak najszerszej grupy odbiorców. Umożliwić ma to zakładana cena pojazdu rzędu 20-25 000 euro.

Chcemy działań wspólnie z rządem Hiszpanii, by uczynić ten kraj europejskim hubem elektryfikacji – mówi Wayne Griffiths, CEO SEAT S.A. – Oznacza to między innymi przystosowanie zakładów w Martorell do produkcji wyłącznie samochodów elektrycznych. Półwysep Iberyjski ma do odegrania kluczową rolę, by transport w Europie stał się neutralny klimatycznie do 2050 roku. Jesteśmy gotowi, by zmienić hiszpański rynek i przyczynić się do dekarbonizacji tej części Europy.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...