Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

BASF i Porsche pracują nad opracowaniem wysokowydajnych akumulatorów do samochodów elektrycznych

Cellforce Group (CFG), spółka joint venture Porsche i Customcells, wybrała firmę BASF na wyłącznego partnera w rozwoju ogniw swoich akumulatorów litowo-jonowych nowej generacji. W ramach współpracy BASF dostarczy wysokoenergetyczne aktywne materiały katodowe HEDTM NCM, które pozwolą stworzyć wysokowydajne ogniwa akumulatorowe, cechujące się dużą gęstością energii i umożliwiające szybkie ładowanie.

Nowe akumulatory będzie produkować spółka Cellforce Group z siedzibą w Tybindze w Niemczech; fabryka baterii ma rozpocząć działalność w 2024 r., z początkową wydajnością co najmniej 100 MWh rocznie – co pozwoli „zasilić” 1000 pojazdów wyścigowych oraz o wysokich osiągach.

Jako wiodący światowy dostawca wysokowydajnych aktywnych materiałów katodowych BASF dysponuje silną siecią badawczo-rozwojową i jest idealnym partnerem do współpracy oraz stworzenia gospodarki o obiegu zamkniętym. Dzięki swoim zakładom produkcyjnym w Harjavalcie w Finlandii – gdzie powstają prekursory aktywnych materiałów katodowych – oraz w Schwarzheide w Niemczech, zajmujących się produkcją aktywnych materiałów katodowych, od 2022 r. BASF będzie w stanie dostarczać materiały do wytwarzania baterii o wyjątkowych parametrach w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dotyczy to zarówno odpowiedzialnego, jak i niezawodnego pozyskiwania surowców, a to wszystko przy dążeniu do jak najniższego śladu węglowego w łańcuchu dostaw. Aby zamknąć obieg, odpady produkcyjne z przyszłej fabryki akumulatorów Cellforce Group będą trafiały do recyklingu w prototypowym zakładzie recyklingu akumulatorów firmy BASF w Schwarzheide w Niemczech. Lit, nikiel, kobalt oraz mangan zostaną poddane tu recyklingowi w procesie hydrometalurgicznym i ponownie wprowadzone do procesu produkcyjnego aktywnych materiałów katodowych BASF.

Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Porsche i Cellforce Group, z myślą o opracowaniu przyszłościowych, wysokowydajnych akumulatorów do aut elektrycznych oraz o solidarnej pracy na rzecz naszego wspólnego celu, jakim jest zrównoważona mobilność” – powiedział Markus Kamieth, członek rady dyrektorów wykonawczych BASF SE. „Dzięki wykorzystaniu naszych znaczących możliwości badawczo-rozwojowych aktywne materiały katodowe BASF zostaną przystosowane do specyficznych potrzeb Porsche. Co więcej, nasz efektywny proces produkcji, wysoki udział energii odnawialnej, integracja z kluczowymi surowcami oraz krótka trasa transportu w ramach łańcucha wartości przyczynią się do osiągniecia wiodącego w branży niskiego śladu węglowego. A recykling baterii sprawi, że cenne materiały będą utrzymywane w obiegu produkcyjnym i będą dalej zmniejszać ślad CO2 naszych materiałów katodowych zgodnie z oczekiwanym celem – czyli nawet o 60%”.

Jako producent samochodów Porsche dąży do tego, by do 2030 r. uzyskać w swoim ogólnym bilansie neutralność w zakresie emisji CO2. Niski ślad węglowy, recykling w obiegu zamkniętym i zrównoważony rozwój coraz bardziej wysuwają się tu na pierwszy plan” – powiedział Michael Steiner, członek zarządu Porsche AG ds. badań i rozwoju. „Współpraca z firmą BASF to sytuacja korzystna dla wszystkich stron. Europejskie źródła niklu i kobaltu, związane z tym bezpieczeństwo dostaw oraz krótkie trasy transportowe ze Schwarzheide do Badenii-Wirtembergii były ważnymi argumentami za podjęciem decyzji o naszym partnerstwie. Główną oś rozważań stanowią tu ogniwa akumulatorowe, zwłaszcza aktywne materiały katodowe. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że wspólnie z BASF-em przygotowujemy przyjazną dla środowiska technikę ogniw do gotowości do produkcji seryjnej”.

Dzięki zaawansowanej wiedzy na temat aktywnych materiałów katodowych firma BASF wspiera nas w podstawowym obszarze rozwoju ogniw” — dodał Markus Gräf, dyrektor zarządzający Cellforce Group. „Aktywne materiały katodowe od samego początku wykazują bardzo wysoką stabilność cyklu i w szczególności sprawdzają się przy szybkim ładowaniu. Są to dokładnie te właściwości, których szukał Cellforce. Firma BASF jest również bardzo zaangażowana w dostosowywanie aktywnych materiałów katodowych do wymagań nowej generacji anod krzemowych. Z kolei w obszarze produkcyjnym wspólnie z BASF-em opracowaliśmy koncepcję zbierania odpadów produkcyjnych generowanych w różnych obszarach i przekazywania ich do recyklingu w obiegu zamkniętym. Pozwala to oszczędzać nie tylko koszty i zasoby, ale też (ogranicza wpływ na) środowisko”.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...