Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Toyota planuje budowę drugiego prototypowego miasta wodorowego w Japonii

Toyota robi kolejny duży krok, aby pomóc Japonii osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 roku.

Po tym jak na początku 2021 roku rozpoczęła budowę Woven City w pobliżu góry Fuji, firma postanowiła zrealizować kolejny projekt tego rodzaju. Nawiązała współpracę z partnerami biznesowymi i władzami prefektury Fukushima, aby opracować plan budowy eksperymentalnego miasta opartego na technologiach wodorowych.

Drugie prototypowe miasto w Japonii

Toyota Motor Corporation i władze prefektury Fukushima rozpoczęły prace koncepcyjne nad eksperymentalnym miastem, którego funkcjonowanie będzie oparte na wodorze i technologiach wodorowych produkowanych w tym regionie. Będzie to już drugie prototypowe miasto przyszłości, które Toyota wybuduje w Japonii. Pierwsze – Woven City – powstaje na terenie Higashi-Fuji Technical Center Toyoty w prefekturze Shizuoka.

W nowym projekcie wezmą udział firmy Isuzu i Hino oraz inni partnerzy. Miasto będzie zasilane przez lokalne zakłady produkujące wodór, w tym przez ośrodek Fukushima Hydrogen Energy Research Field (FH2R). Dzięki lokalnej produkcji miasto przyszłości będzie bardziej ekologiczne i wesprze gospodarkę Fukushimy.

Wodorowy system zaopatrzenia

Władze prefektury i Toyota razem z pozostałymi partnerami skupią się na opracowaniu modelu zaopatrzenia supermarketów i sklepów, opartego na bezemisyjnym transporcie wodorowym. System ten nie tylko zapewni mieszkańcom codzienne dostawy towarów, ale także będzie służył do sprawnej ewakuacji w razie sytuacji kryzysowej. Za zaopatrzenie będą odpowiedzialne wodorowe ciężarówki z elektrycznym napędem zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi. Wodór będzie zasilał także sklepy i fabryki w prefekturze Fukushima, aby ograniczyć emisję CO2 w łańcuchach dostaw.

Ciężarówki zostaną wyposażone w systemy zarządzania flotą oparte na łączności internetowej. Toyota bierze także pod uwagę wykorzystanie tzw. kitchen cars i pojazdów medycznych z napędem wodorowym, w zależności od zapotrzebowania zgłoszonego przez władze gminy Namie, na terenie której mieści się Fukushima Hydrogen Energy Research Field, oraz innych miejscowości w prefekturze.

Nowy model projektowania miast

Początkowo powstanie prototypowe miasto dla 300 tysięcy mieszkańców. Po zakończeniu fazy testowej, podobne osiedla dla porównywalnej liczby osób zostaną wybudowane w całym kraju. Celem programu testowego jest optymalizacja systemu zarządzania transportem wodorowym i tankowaniem pojazdów na ogniwa paliwowe oraz systemu zarządzania energią opartego na lokalnych dostawcach.

Neutralność klimatyczna oparta na technologiach wodorowych

W związku z celem osiągnięcia przez Japonię neutralności klimatycznej do 2050 roku, rośnie zapotrzebowanie na konkretne projekty, które pozwolą zbudować zrównoważoną, bezemisyjną gospodarkę. Władze Fukushimy, Toyota i pozostali partnerzy zaangażowali się w realizację tego celu poprzez tworzenie społeczności opartych na wodorze, z wykorzystaniem różnorodnych zasobów prefektury Fukushima.

W projekcie obok Toyoty, Isuzu, Hino i władz Fukushimy biorą udział Asahi Group Holdings, Aeon, Satonenryo, Seven-Eleven Japan, Denso Fukushima Corporation, Nemoto Corporation, Familymart, Maruto, York-Benimaru, Lawson, Fukushima Renewable Energy Institute, AIST oraz New Energy and Industrial Technology Development Organization.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...