Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Strategia Skody do 2030 – Trzy nowe modele z napędem elektrycznym

ŠKODA AUTO rozpoczyna realizację nowej strategii – NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030, która wyznacza ambitne cele w obszarach internacjonalizacji, elektryfikacji i cyfryzacji. Celem producenta jest obecność wśród pięciu najlepiej sprzedających się marek w Europie do 2030 roku.

W tym czasie firma zaprezentuje przynajmniej trzy nowe modele z napędem w pełni elektrycznym. ŠKODA planuje także stać się wiodącym europejskim producentem w rozwijających się regionach Indii, Rosji i Afryki Północnej.

Dzięki naszej nowej strategii NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 udzielamy konkretnych odpowiedzi na to, jak skutecznie pokierujemy marką przez proces transformacji i zapewnimy, że w 2030 roku będzie miała jeszcze silniejszą pozycję niż dotychczas. ŠKODA ma w sobie niezwykły potencjał. Będziemy to wykorzystywać w nadchodzących latach i wyznaczać sobie ambitne cele; chcemy być jednym z pięciu największych producentów samochodów w Europie pod względem sprzedaży; zamierzamy stać się wiodącą europejską marką w rozwijających się regionach Indii, Rosji i Afryki Północnej, a nasz rodzimy rynek w Czechach rozwijamy w centrum e-mobilności, abyśmy mogli chronić obecne miejsca pracy i tworzyć nowe. ŠKODA wkracza w tę ekscytującą przyszłość z silnej pozycji i nie mogę się doczekać współpracy z naszym zespołem składającym się z ponad 43 000 osób na całym świecie oraz naszym partnerem społecznym KOVO, aby w nadchodzących latach przenieść markę na wyższy poziom – wyjaśnia prezes zarządu ŠKODA AUTO, Thomas Schäfer.

Nowa strategia NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 opiera się na sukcesach poprzedniej Strategii 2025. Marka zdefiniowała nową wizję i misję na swojej drodze ku przyszłości. Nowa wizja brzmi: „Pomożemy światu żyć mądrzej”, a nową misją jest „Nowoczesna, dostępna mobilność ze wszystkim, czego potrzebujesz i niespodziankami, które kochasz”. Jednocześnie ŠKODA będzie przestrzegać sprawdzonych wartości marki: „proste”, „ludzkie” i „zaskakujące”.

Trzy nowe modele z napędem elektrycznym

NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 skupia się na trzech priorytetach, które podsumowano hasłami EXPAND (rozwijaj), EXPLORE (eksploruj) i ENGAGE (angażuj). Nadrzędnym celem priorytetu EXPAND jest uczynienie ŠKODY jedną z pięciu najlepiej sprzedających się marek samochodów w Europie. Pomoże w tym dalsze umacnianie pozycji marki w segmentach podstawowych, którego pierwszym przykładem jest zaprezentowanie nowej generacji modelu FABIA, która wyznacza nowe standardy na rynku. Portfolio produktów do 2030 roku zostanie poszerzone o co najmniej trzy kolejne modele w pełni elektryczne, które będą mniejsze niż elektryczny SUV ENYAQ iV. ŠKODA dąży do tego, aby udział modeli w pełni elektrycznych w rynku europejskim wynosił 50-70%, w zależności od jego rozwoju.

Czechy centrum elektromobilności

ŠKODA nie zapomina także o rodzimym, czeskim rynku. Marka współpracuje z partnerami, aby przekształcić kraj w centrum elektromobilności. E-komponenty i e-pojazdy będą produkowane we wszystkich trzech czeskich fabrykach ŠKODA AUTO w Mladá Boleslav, Kvasinach i Vrchlabí do 2030 roku. Już teraz produkowane są wysokonapięciowe akumulatory trakcyjne do modeli hybrydowych typu plug-in SUPERB iV i OCTAVIA iV, jak również do modeli innych marek Grupy Volkswagen. Na początku przyszłego roku w Mladá Boleslav uruchomiona zostanie także produkcja systemów akumulatorowych MEB dla ENYAQ iV. Ponadto marka współpracuje z partnerami w celu ustanowienia stabilnej struktury dostaw dla e-mobilności.

Rozwój rynku w Indiach, Rosji i Afryce Północnej

Priorytet EXPLORE zakłada, że ŠKODA do 2030 roku zostanie wiodącym europejskim producentem samochodów na rozwijających się rynkach Indii, Rosji i Afryki Północnej. Dzięki temu globalny potencjał sprzedaży wyniesie 1,5 miliona sztuk rocznie. Marka jest odpowiedzialna za te regiony w ramach Grupy Volkswagen. Produkcja modelu KUSHAQ – pierwszego modelu ŠKODY wprowadzonego na rynek indyjski w ramach projektu INDIA 2.0 – właśnie się rozpoczęła. Planowane jest również wprowadzenie tego samochodu na inne rozwijające się rynki.

Simply Clever 2.0

Trzeci priorytet, ZAANGAŻOWANIE, obejmuje konkretne cele w obszarach cyfrowych doświadczeń klientów, zrównoważonego rozwoju, różnorodności oraz edukacji i szkoleń. Marka zamierza między innymi stać się punktem odniesienia dla Simply Clever User Experience. Każdy klient powinien być w stanie od samego początku intuicyjnie obsługiwać serwis ŠKODA. Jednym z pierwszych tego typu projektów jest PowerPass, który sprawia, że ​​ładowanie elektrycznego modelu ŠKODA jest proste i wygodne. Będzie on dostępny na ponad 30 rynkach i może być używany w ponad 210 000 punktach ładowania w Europie. Jednocześnie zakup modelu marki stanie się jeszcze przyjemniejszym doświadczeniem. ŠKODA rozwija koncepcję wirtualnego salonu i postawiła sobie za cel, żeby jeden na pięć modeli marki był sprzedawany online już w 2025 roku. Klienci w Belgii, Holandii, Polsce i Czechach już dziś korzystają z tej opcji.

Zrównoważony rozwój i różnorodność

ŠKODA intensyfikuje wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Marka zamierza zredukować emisję CO2 o ponad 50% w porównaniu do 2020 roku, a od 2030 roku będzie produkować pojazdy o zerowej emisji dwutlenku węgla we wszystkich fabrykach w Czechach i Indiach. Produkcja w Vrchlabí jest neutralna pod względem emisji CO2 od końca zeszłego roku. NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 kładzie również jeszcze większy nacisk na różnorodność; do 2030 roku co czwarte stanowisko kierownicze będzie zajmowała kobieta. Dla marki różnorodność, integracja i równość są integralnymi elementami kultury korporacyjnej charakteryzującej się otwartością i tolerancją. Ponadto, w ramach procesu transformacji, marka promuje szkolenie i dalszą edukację pracowników i zainwestuje prawie 500 milionów euro w latach 2022-2030, by chronić miejsca pracy.

Przewodnie zasady w realizacji celów strategicznych

Aby osiągnąć cele NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030, marka koncentruje się na wydajności i prostocie – dwóch mocnych stronach, które charakteryzowały ją od zawsze. Przyświeca jej osiągnięcie pozycji lidera kosztowego wśród głównych europejskich konkurentów, w połączeniu ze zrównoważonym zwrotem ze sprzedaży wynoszącym co najmniej 8% jako wartość docelowa. Jednocześnie marka konsekwentnie upraszcza swoje procesy, a także zmniejsza biurokrację, aby stać się jeszcze bardziej elastyczną.

 

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...