Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Półprzewodniki przyszłością – Ford inwestuje w Solid Power

Ford Motor Company zwiększył nakłady kapitałowe w Solid Power, wiodącego producenta całkowicie półprzewodnikowych akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Pierwsza inwestycja Forda w Solid Power miała miejsce w 2019r.

Tym razem efektem wzrostu nakładów ma być zapewnienie klientom większego zasięgu, niższych kosztów zakupu i bezpieczniejszych samochodów elektrycznych. Ford otrzyma pełnowymiarowe ogniwa 100 Ah od Solid Power do testowania i integracji w pojazdach począwszy od przyszłego roku. Inwestycja jest uzupełnieniem wcześniej ogłoszonej przez Forda globalnej inwestycji w wysokości 22 miliardów dolarów w zelektryfikowane pojazdy z dostępem do sieci do 2025 roku.

Technologie nowej generacji

Technologia akumulatorów półprzewodnikowych jest ważna dla przyszłości pojazdów elektrycznych i dlatego bezpośrednio w nią inwestujemy, a także przyspieszamy wewnętrzne prace badawczo-rozwojowe Forda nad technologią akumulatorów nowej generacji. Wykorzystując wiedzę najbardziej doświadczonych ekspertów ds. akumulatorów na świecie w firmie Ford, badamy różne sposoby zasilania w pełni elektrycznych pojazdów przyszłości, które dają radość z jazdy, wykorzystując sprawdzone procesy rozwojowe i produkcyjne – powiedział Hau Thai-Tang, dyrektor ds. platformy produktowej Forda.

Baterie półprzewodnikowe to prawdziwa rewolucja. Nie wykorzystują ciekłego elektrolitu znajdującego się w konwencjonalnych akumulatorach litowo-jonowych, mogą być lżejsze, z większą gęstością energii oraz zapewniają większy zasięg i niższy koszt.

Półprzewodniki przyszłością

Firma Solid Power, która wykorzystuje ogniwa akumulatorów półprzewodnikowych na bazie siarczków, wykazała swoją zdolność do wytwarzania i skalowania wszystkich akumulatorów półprzewodnikowych nowej generacji, które są przeznaczone do zasilania pojazdów elektrycznych o większym zasięgu, niższych kosztach i bezpieczniejszych w porównaniu do modeli używających akumulatora litowo-jonowego.

Wiodąca pozycja Solid Power we wszystkich projektach i produkcji akumulatorów półprzewodnikowych została potwierdzona dostawą setek wytwarzanych na linii montażowej ogniw akumulatorowych, które zostały zatwierdzone przez BMW Group i Ford pod koniec ubiegłego roku, formalizując plany komercjalizacji Solid Power przez dwóch długoterminowych partnerów motoryzacyjnych.

Upraszczając konstrukcję akumulatorów półprzewodnikowych w porównaniu z akumulatorami litowo-jonowymi, będziemy w stanie zwiększyć zasięg pojazdów, poprawić rozplanowanie wnętrza oraz zwiększyć pojemność przestrzeni bagażowej aut, a ostatecznie zapewnić klientom niższe koszty i lepszą wartość. Z niecierpliwością czekamy na dostarczenie tych ulepszeń i współpracę z Solid Power, aby bezproblemowo i szybko zintegrować ich oparte na siarczkach całkowicie półprzewodnikowe ogniwa akumulatorów z istniejącymi procesami produkcji ogniw litowo-jonowych w sposób o wiele bardziej wydajny, w porównaniu do produkcji półprzewodnikowych ogniw akumulatorów tlenkowych – powiedział Ted Miller, menedżer Forda ds. badania podsystemów elektryfikacji i zasilania.

Elektryzująca przyszłość

Zgodnie z nową umową, Ford otrzyma pełnowymiarowe ogniwa 100 Ah od Solid Power do testowania i integracji w pojazdach począwszy od przyszłego roku. Solid Power już teraz produkuje akumulatory półprzewodnikowe 20 Ah na pilotażowej linii produkcyjnej, wykorzystując procesy i sprzęt do produkcji litowo-jonowej. Ford zawarł również oddzielną umowę o wspólnym rozwoju z Solid Power w celu opracowania i przetestowania specyficznej konstrukcji ogniw akumulatorowych oraz pomocy w usprawnieniu integracji nowych rozwiązań z przyszłymi pojazdami.

Obecnie oferujemy szeroką gamę samochodów zelektryfikowanych m.in. hybrydową Pumę, Kugę w kilku wersjach z hybrydą plug-in włącznie, czy też w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E o rewelacyjnych osiągach. Nasi klienci już teraz dostrzegają korzyści płynące z użytkowania tego typu pojazdów. Ponad 70% sprzedaży Forda Pumy stanowią samochody hybrydowe (mHEV). Przyszłość zapowiada się jeszcze bardziej elektryzująco! – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor generalny Ford Polska.

Centrum Ford Ion Park

Wcześniej Ford ogłosił utworzenie nowego globalnego centrum doskonalenia akumulatorów – nazwanego Ford Ion Park – w celu przyspieszenia badań i rozwoju technologii akumulatorów i ogniw akumulatorowych – w tym przyszłej produkcji akumulatorów.

Ford jest aktywnie zaangażowany w badania nad akumulatorami i pojazdami elektrycznymi od czasów Henry’ego Forda i Thomasa Edisona. Do tej pory firma zabezpieczyła ponad 2 500 patentów w USA w zakresie technologii elektryfikacji, a kolejne 4 300 patentów oczekuje na zatwierdzenie. Producent od 2004 roku sprzedał ponad 1 milion hybryd, hybryd plug-in i pojazdów w pełni elektrycznych.

Źródło: ORPA na podstawie Ford

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...