Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Bez kategorii

Elektryczne Solarisy pojadą do Szwajcarii

W wyniku wygranego przetargu w Szwajcarii Solaris dostarczy łącznie sześć Urbino 12 electric: trzy dla przewoźnika Verkehrsbetriebe Luzern AG (VBL Luzern) oraz trzy dla Zugerland Verkehrsbetriebe AG (ZVB Zug). Dostawy zaplanowane są na październik 2021 roku.

Solaris podpisał umowę ramową z grupą zakupową złożoną z czterech szwajcarskich miast: Zug (Zugerland Verkehrsbetriebe AG), Luzern (Verkehrsbetriebe Luzern AG), Schwyz (Auto AG Schwyz) i Thun (STI Bus AG), na podstawie której VBL Luzern i ZVB Zug zamówili po trzy bezemisyjne Urbino 12 electric. Sześć e-busów zostanie dostarczonych do Szwajcarii w październiku 2021 roku.

Pojazdy będą jeździć na liniach w Lucernie, mieście położonym na zachodnim brzegu Jeziora Czterech Kantonów oraz w Zug, leżącym na wschodnim brzegu Jeziora Zug. To jeden z najbardziej malowniczych i najchętniej odwiedzanych ośrodków turystycznych Szwajcarii.

Niezwykle się cieszę, że bierzemy udział w procesie włączania bezemisyjnych pojazdów do sieci lokalnego transportu miejskiego w miastach Luzern oraz Zug. Warto przypomnieć, że w 2018 roku te szwajcarskie miasta miały okazję przekonać się o zaletach naszych bezemisyjnych autobusów podczas testów Urbino 12 electric. Pojazd był przez kilka tygodni sprawdzany w regularnym ruchu pasażerskim, a już za kilka miesięcy sześć egzemplarzy tego modelu zostanie na stałe włączonych do tamtejszej floty”, powiedział Petros Spinaris, Członek Zarządu Solaris Bus & Coach sp. z o.o., odpowiedzialny za obszar Sprzedaży, Marketingu i Customer Service.

Jednostką napędową Solarisów Urbino 12 electric będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami. Wszystkie zamówione autobusy zostaną wyposażone w nowoczesne baterie Solaris High Energy, o łącznej pojemności blisko 400 kWh, pozwalającej na pokonywanie długich odcinków bez konieczności ładowania na mieście. Ładowanie e-busów ma odbywać się na zajezdni, za pomocą ładowarek stacjonarnych. O komfort termiczny pasażerów zadba nowoczesna klimatyzacja z pompą ciepła.

Przewoźnik VBL Luzern wybrał również rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo kierowcy, który będzie korzystał z walorów kabiny typu półzamkniętego. Taka konstrukcja nie tylko zwiększa komfort pracy kierowcy, ale również zapewnia oddzielną wentylację i klimatyzację, minimalizując tym samym możliwość cyrkulacji powietrza z przestrzeni pasażerskiej, co jest wyjątkowo ważne w okresie pandemii. W autobusie zostanie również zamontowany system monitorowania pojazdu.

Solaris jest pierwszym producentem, którego autobus elektryczny testowany był w Szwajcarii. Już w październiku 2012 roku Solaris Urbino 8,9 LE electric woził pasażerów w Lucernie. Bezemisyjne lub niskoemisyjne pojazdy Solaris jeżdżą w La-Chaux-de-Fonds, Lenzburgu oraz w Winterthur. Odbiorcą pierwszego elektrycznego Solarisa Urbino 8,9 LE w Szwajcarii było z kolei miasto St. Gallen.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...