Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Lotus zapowiada pełną elektryfikację marki – na początek Evija i ponad 2000 KM

Legendarna brytyjska marka Lotus, należąca do Geely Automobile – chińskiego producenta samochodów osobowych z siedzibą w Taizhou, od 2028 roku planuje sprzedawać wyłącznie samochody elektryczne. Testowany elektryczny model Evija ma kosztować bagatel 2 mln funtów i być najpotężniejszym tego typu autem na świecie dzięki elektrycznym 2000 KM.

Elektryfikacja marki ma nastąpić w ramach programu inwestycyjnego, który ma kosztować 2 mld funtów (ok. 2,3 mld euro). Plany zakładają potrojenie produkcji aut w Wielkiej Brytanii i ekspansję za granicą. Ogółem oczekuje się, że produkcja Lotusa wzrośnie z około 1400 pojazdów do kilkudziesięciu tysięcy rocznie.

Elektryfikacja wymaga czasu. Musieliśmy zbudować zespół, musieliśmy zdobyć doświadczenie, aby przejść do elektryfikacji – powiedział dla BBC dyrektor generalny marki Matt Windle.

Przedstawiciele Lotusa zapowiadają, że marka w przyszłości będzie oparta na czterech nowych dedykowanych dla niej architekturach. „We współpracy z kolegami z Europy i Chin inżynierowie Lotusa opracowali własną rodzinę platform konstrukcyjnych dla marki” – ogłosiła brytyjska firma. Mają być one zarezerwowane wyłącznie dla Lotus w ramach grupy Geely.

Jeśli chodzi o plany dotyczące samochodu Evija ma on wejść do produkcji pod koniec tego roku. Będzie kosztował około 2 milionów funtów, a dostępna będzie bardzo ograniczona liczba egzemplarzy.

W pełni elektryczny „supersamochód” został niedawno przetestowany przez redaktora magazynu Top Gear, Jacka Rixa, na torze testowym w siedzibie Lotus w Hethel w Norfolk, (relacja pojawi się w majowym numerze pisma).

Evija, który wejdzie do produkcji jeszcze w tym roku, ma być „najpotężniejszym” samochodem tego typu na świecie. Jego w pełni elektryczny układ napędowy z napędem na wszystkie koła osiąga moc ponad 2000 KM. Może przyspieszyć od 124 mil na godzinę do 186 mil na godzinę (200 km / h do 300 km / h) w zaledwie trzy sekundy, czyli o połowę krócej niż Bugatti Chiron.

Warto dodać, że Fabryka Lotusa w Hethel jest obecnie modernizowana i ma produkować do 10 000 pojazdów rocznie (mają być tam budowane głównie samochody sportowe).

Marka luksusowych samochodów Lotus, została założona w 1948 roku, jest trzecią z kolei, którą Geely będzie elektryfikować (Jaguar ma być w pełni elektryczny od w 2025 r., a Bentley od 2030 r.) Przejście marki Lotus na napęd elektryczny było już zapowiadane w 2019 roku. Emira, która ma zostać zaprezentowana latem, będzie ostatnim sportowym samochodem Lotusa z silnikiem spalinowym.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...