Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Lotus zapowiada pełną elektryfikację marki – na początek Evija i ponad 2000 KM

Legendarna brytyjska marka Lotus, należąca do Geely Automobile – chińskiego producenta samochodów osobowych z siedzibą w Taizhou, od 2028 roku planuje sprzedawać wyłącznie samochody elektryczne. Testowany elektryczny model Evija ma kosztować bagatel 2 mln funtów i być najpotężniejszym tego typu autem na świecie dzięki elektrycznym 2000 KM.

Elektryfikacja marki ma nastąpić w ramach programu inwestycyjnego, który ma kosztować 2 mld funtów (ok. 2,3 mld euro). Plany zakładają potrojenie produkcji aut w Wielkiej Brytanii i ekspansję za granicą. Ogółem oczekuje się, że produkcja Lotusa wzrośnie z około 1400 pojazdów do kilkudziesięciu tysięcy rocznie.

Elektryfikacja wymaga czasu. Musieliśmy zbudować zespół, musieliśmy zdobyć doświadczenie, aby przejść do elektryfikacji – powiedział dla BBC dyrektor generalny marki Matt Windle.

Przedstawiciele Lotusa zapowiadają, że marka w przyszłości będzie oparta na czterech nowych dedykowanych dla niej architekturach. „We współpracy z kolegami z Europy i Chin inżynierowie Lotusa opracowali własną rodzinę platform konstrukcyjnych dla marki” – ogłosiła brytyjska firma. Mają być one zarezerwowane wyłącznie dla Lotus w ramach grupy Geely.

Jeśli chodzi o plany dotyczące samochodu Evija ma on wejść do produkcji pod koniec tego roku. Będzie kosztował około 2 milionów funtów, a dostępna będzie bardzo ograniczona liczba egzemplarzy.

W pełni elektryczny „supersamochód” został niedawno przetestowany przez redaktora magazynu Top Gear, Jacka Rixa, na torze testowym w siedzibie Lotus w Hethel w Norfolk, (relacja pojawi się w majowym numerze pisma).

Evija, który wejdzie do produkcji jeszcze w tym roku, ma być „najpotężniejszym” samochodem tego typu na świecie. Jego w pełni elektryczny układ napędowy z napędem na wszystkie koła osiąga moc ponad 2000 KM. Może przyspieszyć od 124 mil na godzinę do 186 mil na godzinę (200 km / h do 300 km / h) w zaledwie trzy sekundy, czyli o połowę krócej niż Bugatti Chiron.

Warto dodać, że Fabryka Lotusa w Hethel jest obecnie modernizowana i ma produkować do 10 000 pojazdów rocznie (mają być tam budowane głównie samochody sportowe).

Marka luksusowych samochodów Lotus, została założona w 1948 roku, jest trzecią z kolei, którą Geely będzie elektryfikować (Jaguar ma być w pełni elektryczny od w 2025 r., a Bentley od 2030 r.) Przejście marki Lotus na napęd elektryczny było już zapowiadane w 2019 roku. Emira, która ma zostać zaprezentowana latem, będzie ostatnim sportowym samochodem Lotusa z silnikiem spalinowym.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...