Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

ID.BUZZ AD z funkcją jazdy autonomicznej

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze w ramach Grupy Volkswagen jest odpowiedzialna za rozwój w pełni autonomicznych systemów jazdy i ich komercyjne wykorzystanie w obszarach miejskich. Będzie rozwijać i budować pojazdy specjalnego przeznaczenia (SPV), takie jak np. robo-taksówki i furgonetki.

Volkswagen Samochody Dostawcze opracowuje pojazdy, w których wykorzystywany będzie system samojezdny Argo (SDS). Pojazdy te bazują na w pełni elektrycznym modelu ID. BUZZ, który będzie miał swoją światową premierę w przyszłym roku, a autonomiczny transport ludzi i towarów tym modelem możliwy będzie już w roku 2025.

Prace rozwojowe nad pierwszym autonomicznym prototypem bazującym na modelu ID.BUZZ już teraz nabierają intensywności. Jeszcze tego lata, w bazie doświadczalnej w pobliżu Portu Lotniczego Monachium, odbędą się pierwsze jazdy testowe tego samochodu. To milowy kamień marki Volkswagen Samochody Dostawcze, która w ramach Grupy Volkswagen odpowiedzialna jest za prace nad wdrożeniem technologii jazdy autonomicznej poziomu czwartego, czyli z wysokim stopniem automatyzacji. Co to oznacza?

Jest pięć stopni automatyzacji jazdy, a stopień czwarty to poziom wysoki – kierowca nie musi wtedy kierować pojazdem, który porusza się i wykonuje manewry samodzielnie. Samochód ma urządzenia do ręcznego kierowania (np. kierownicę, joystick lub wolant), ale wykorzystywane są one tylko na życzenie kierowcy „chcącego samemu poprowadzić”. Poza tym i poza wyjątkowymi sytuacjami, jak bardzo złe warunki pogodowe (np. intensywna śnieżyca), samochód sam doskonale radzi sobie na drodze. Nawet jeżeli kierowca zignoruje sygnały, że w złych warunkach ma przejąć prowadzenie, samochód samodzielnie, bezpiecznie się zatrzyma na poboczu. Kolejny stopień – piąty – przewiduje już tylko pojazdy w pełni autonomiczne, w których nie ma nawet przyrządów do kierowania.

Naszym celem związanym z jeżdżącym samodzielnie modelem ID. BUZZ AD jest umożliwienie autonomicznego transportu już w roku 2025” – powiedział podczas konferencji prasowej Christian Senger, dyrektor departamentu jazdy autonomicznej. „Klienci i użytkownicy w wybranych lokalizacjach będą mieli wtedy możliwość wyboru samodzielnie poruszającego się pojazdu, który dowiezie ich do wybranego miejsca. Nasza usługa jazdy autonomicznej ułatwi też znacznie dostarczanie towarów i przesyłek.”

By rozwijać technikę jazdy autonomicznej w elektrycznym modelu ID.BUZZ AD, Volkswagen Samochody Dostawcze utworzył nowy dział i nawiązał partnerstwo z firmą Argo AI, amerykańską spółką technologiczną rozwijającą platformy i systemy jazdy autonomicznej. Już w pierwszych miesiącach tego roku, system jazdy autonomicznej Argo został zaimplementowany do prototypu Volkswagena i rozpoczęły się jego testy.

Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i Argo AI, w pracach rozwojowych skupiają się na precyzyjnym wykorzystaniu kombinacji sygnałów pochodzących z lidarów, radarów i kamer, co w przypadku jazdy autonomicznej jest kluczowe dla bezpieczeństwa. Argo AI zaprezentowało niedawno nowy lidar umożliwiający „widzenie” obiektów położonych nawet 400 metrów dalej. Opatentowany przez Argo AI lidar jest w stanie wykryć najmniejszą cząstkę światła – pojedynczy proton – co jest kluczem do rozpoznawania obiektów o niskim współczynniku odbicia światła. „To rozwiązanie techniczne zostanie zaimplementowane w systemie jazdy autonomicznej jeżdżącego samodzielnie prototypu marki Volkswagen Samochody Dostawcze” – ogłosił Bryan Salesky, założyciel i prezes zarządu Argo AI.

Zarysowano również konkretne plany komercyjnego wykorzystania tej technologii przyszłości przez dostawców usług transportowych. Spółka-córka Grupy Volkswagen MOIA, już w roku 2025 będzie pierwszym podmiotem wykorzystującym w swej pracy jeżdżące samodzielnie ID. BUZZ AD. „MOIA ma bogate doświadczenie w zakresie usług mobilności i zarządzania flotą. W bardzo krótkim czasie zbudowaliśmy największą w Europie sieć usług przewozowych, tzw. ride-poolingu, dając w ten sposób możliwość przemieszczania się milionom pasażerów. To doświadczenie wnosimy teraz do współpracy z Volkswagen Samochody Dostawcze i z Argo AI. Pierwszym miastem, w którym dostępna będzie usługa ride-poolingu w autonomicznym ID. BUZZ AD, będzie Hamburg” – mówi Robert Heinrich, dyrektor zarządzający MOIA.

 

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...