Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Now 100% elektryczny E-Ducato – wiemy ile trzeba zapłacić

Na premierę E-Ducato, pierwszego w 100% elektrycznego Ducato o zerowej emisji, marka Fiat Professional wybrała 22 kwietnia, 51. Światowy Dzień Ziemi, globalne wydarzenie poświęcone ochronie środowiska oraz rozpowszechnianiu i promowaniu przyjaznych naturze postaw.

E-Ducato został zaprezentowany „on-the-road” podczas wirtualnej konferencji odbywającej się w kilku miejscach, prowadzonej przez Massimo Temporelliego, wykładowcę uniwersyteckiego i zapalonego popularyzatora nauki. Temporelli połączył się online z dyrektorami Grupy Stellantis i DHL, m.in. z Ericem Laforgem, dyrektorem Brandu LCV Enlarged Europe Grupy Stellantis i Alberto Nobisem, dyrektorem generalnym DHL EXPRESS Europe, rozmawiając o współpracy między obiema firmami podczas tworzenia nowego modelu.

Eric Laforge nawiązał do historii Ducato, który w 2021 roku świętuje 40 lat swojej obecności na rynku, potwierdzając swoją pozycję jednego z liderów. Ciągły rozwój modelu trwa, a kulminacją jest pozycja bestsellera sprzedaży wśród samochodów dostawczych, biorąc pod uwagę wszystkie segmenty, zdobyta w 2020 roku w Europie. Sukces ten idzie w parze z niekwestionowaną pozycją najlepszej bazy pod zabudowę kampera i tytułem najlepiej sprzedającego się pojazdu w Europie w swojej klasie, już szósty rok z rzędu, będących wynikiem ciągłej ewolucji produktu, który zawsze wyprzedzał potrzeby Klientów.

E-Ducato – gotowy do pracy.

Eric Laforge powiedział: „W przypadku E-Ducato chcieliśmy stworzyć nie tylko „zielony” samochód, ale także kompleksowe rozwiązanie w zakresie mobilności, charakteryzujące się wszechstronnością, niezawodnością, skutecznością i zrównoważonym rozwojem (zarówno pod względem dbałości o środowisko, jak i na poziomie ekonomicznym): krótko mówiąc, narzędzie pracy do rozwijania biznesu każdego Klienta z poszanowaniem zasad ekologii, model gotowy na każdą misję, bezkompromisowo ukierunkowany, aby stać się punktem odniesienia na rynku i oferować te same możliwości, co pojazdy z silnikami spalinowymi. Dzięki 400 konfiguracjom może zaspokoić potrzeby wszystkich profesjonalnych operatorów, od firm spedycyjnych czy budowlanych, po rzemieślników i dostawców usług komunalnych”.

100% wydajności produktu, projekt nastawiony na utrzymanie parytetu całkowitego kosztu posiadania.

Już w konfiguracji części elektrycznej znajdujemy potwierdzenie, że E-Ducato zaprojektowano zgodnie z szerokimi wymaganiami Klientów. Dzięki oryginalnej, bezkompromisowej budowie „all forward”, bez większych elementów umieszczonych w dolnej części podwozia i dużej odległości między podłużnicami, baterie w nowym modelu są optymalnie ułożone pod podłogą, bez uszczerbku dla pojemności ładunkowej wynoszącej od 10 do 17 m3 i prawie 2 ton ładowności. Innymi oczywistymi zaletami są optymalne rozłożenie ciężaru i obniżenie środka ciężkości, aby poprawić zachowanie pojazdu na drodze w każdych warunkach obciążenia.

Dzięki silnikowi elektrycznemu o maksymalnym momencie obrotowym 280 NM zapewniającym moc do 90 kW (około 122 KM) i przyspieszenie od 0 do 50 km/h w 5 sekund, E-Ducato może pochwalić się takimi samymi osiągami, jak wersje z silnikiem diesla.

Ponadto, E-Ducato jest wyposażony w szereg rozwiązań modułowych, począwszy od 2 różnych bloków baterii o wydajności 47 kWh i 79 kWh, najlepszych w swojej klasie pod względem zainstalowanej mocy elektrycznej i oferuje 4 różne opcji ładowania, 3 z nich dostępne już w momencie wprowadzenia modelu na rynek. Bateria 47 kWh zapewnia zasięg do 170 km w cyklu WLTP i do 235 km w cyklu miejskim. Natomiast w przypadku baterii 79 kWh odległość wzrasta do 280 km w cyklu WLTP, co odpowiada 370 km w cyklu miejskim. Ładowanie baterii wystarczające na pokonanie 100 km zajmuje nie więcej niż pół godziny.

W tej kwestii warto również wspomnieć, że gwarancja baterii 70 kWh wynosi 10 lat lub 220 000 km oraz 8 lat/160 000 km dla wersji 47 kWh.

Raz jeszcze, jeśli chodzi o elastyczność, warto zauważyć, że celem sprostania tak szerokiemu i zróżnicowanemu zakresowi potrzeb, E-Ducato oferuje również selektor trybu jazdy: tryb „Normal” zapewnia idealną równowagę między osiągami a kosztami, a tryb „Eco” pozwala zaoszczędzić energię.

Kiedy natomiast trzeba przewieźć naprawdę ciężki ładunek lub samochód ma przed sobą trudny podjazd, właściwym wyborem jest tryb „Power”. E-Ducato ma jeszcze dwie funkcjonalności zapewniające kierowcom spokój użytkowania:
– „Tryb żółwia” (Turtle Mode), podobny do funkcji oszczędzania baterii w telefonie komórkowym, który jest aktywowany automatycznie przy niskim poziomie naładowania akumulatora i ogranicza osiągi pojazdu, aby bateria działała o 8-10% dłużej.
– „Tryb Regeneracji” (Recovery Mode), dzięki któremu E-Ducato jest jedynym pojazdem elektrycznym, który nigdy się nie zatrzymuje. W istocie, jeśli jeden moduł baterii nie działa, inne zajmują jego miejsce, zapewniając kontynuację pracy.

Podsumowując, elastyczność modelu, najlepsze w swojej klasie specyfikacje i niezawodność gwarantują jego wysoką wartość rezydualną. Do tego dochodzą koszty przeglądów, które dla E-Ducato będą o około 40% niższe niż w przypadku pojazdu z tradycyjnym silnikiem. Można zatem oczekiwać, że jego całkowity koszt posiadania (TCO) dla głównych misji będzie podobny do TCO wersji z silnikiem diesla: to doskonały wynik, dzięki któremu samochód jest zrównoważony nie tylko z ekologicznego, ale także ekonomicznego punktu widzenia dla środowiska, zapewniając idealne rozwiązanie „Business oriented”.

Współpraca z DHL.

U podstaw wysoce konkurencyjnych osiągów E-Ducato leży 5-letni okres gromadzenia danych w świecie rzeczywistym, za pomocą analizy 4000 połączonych pojazdów, z których przesyłano dane przez 1 rok, w trakcie którego pokonały ponad 50 milionów kilometrów, by móc uwzględnić wszystkie zmienne dotyczące sposobu eksploatacji, załądunku i temperatury otoczenia. Prace przebiegały w szybkim tempie, w bardzo ścisłej współpracy z Klientami reprezentującymi różne rodzaje misji zawodowych i dostaw, aby określić indywidualne rozwiązania już na etapie prac nad prototypem, ale przede wszystkim w realnym świecie, w oparciu o potrzeby Klientów indywidualnych.
W poszukiwaniu partnera oferującego najlepszą wartość, Stellantis rozpoczął w 2016 r. ścisłą współpracę z DHL, światowym liderem w międzynarodowym transporcie towarów, wysoce wyspecjalizowanym w swojej branży, silnie zorientowanym na innowacje i dynamicznie rozwijającym się w związku z boomem na e-commerce. Współpraca ta zapoczątkowała spiralę sukcesu, umożliwiając skupienie się na E-Ducato, bazowanie na rzeczywistych misjach DHL i zaprojektowanie ich w kontekście zrównoważonej mobilności elektrycznej.

Jak powiedział Alberto Nobis, CEO DHL EXPRESS Europe: „Jesteśmy przekonani, że przyszłość logistyki „ostatniej mili” jest elektryczna. Aby osiągnąć nasz cel, jakim jest łączenie ludzi i poprawa ich życia, zobowiązaliśmy się być bardziej ekologicznymi w tym, co robimy każdego dnia. Dodając samochody E-Ducato do naszej floty, robimy kolejny ogromny krok w kierunku osiągnięcia naszego celu, jakim jest zelektryfikowanie większości naszych dostaw ostatniej mili do 2030 roku. Marka Fiat Professional oferuje właśnie to, czego szukaliśmy: najnowocześniejszą technologię i baterie, które pozwolą nam przejechać do 200 km na jednym ładowaniu, aby szybko dotrzeć do naszych Klientów w pełnym poszanowaniu dla środowiska”.

Dla Erica Laforge’a, dyrektora LCV Enlarged Europe koncernu Stellantis, projekt E-Ducato to podróż w kierunku innowacji i przyszłości: „Jesteśmy dumni, że tak ważny gracz, jakim jest DHL Express, wybrał E-Ducato, jako element tak ambitnego celu. W przypadku E-Ducato, naszym zadaniem było nie tylko opracowanie zrównoważonego produktu zarówno z ekonomicznego, jak i ekologicznego punktu widzenia, ale przede wszystkim zapewnienie kompleksowego rozwiązania w zakresie mobilności dla naszych Partnerów”.

W Polsce ceny modelu E-Ducato zaczynają się od 259 200 zł + VAT

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...