Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Now 100% elektryczny E-Ducato – wiemy ile trzeba zapłacić

Na premierę E-Ducato, pierwszego w 100% elektrycznego Ducato o zerowej emisji, marka Fiat Professional wybrała 22 kwietnia, 51. Światowy Dzień Ziemi, globalne wydarzenie poświęcone ochronie środowiska oraz rozpowszechnianiu i promowaniu przyjaznych naturze postaw.

E-Ducato został zaprezentowany „on-the-road” podczas wirtualnej konferencji odbywającej się w kilku miejscach, prowadzonej przez Massimo Temporelliego, wykładowcę uniwersyteckiego i zapalonego popularyzatora nauki. Temporelli połączył się online z dyrektorami Grupy Stellantis i DHL, m.in. z Ericem Laforgem, dyrektorem Brandu LCV Enlarged Europe Grupy Stellantis i Alberto Nobisem, dyrektorem generalnym DHL EXPRESS Europe, rozmawiając o współpracy między obiema firmami podczas tworzenia nowego modelu.

Eric Laforge nawiązał do historii Ducato, który w 2021 roku świętuje 40 lat swojej obecności na rynku, potwierdzając swoją pozycję jednego z liderów. Ciągły rozwój modelu trwa, a kulminacją jest pozycja bestsellera sprzedaży wśród samochodów dostawczych, biorąc pod uwagę wszystkie segmenty, zdobyta w 2020 roku w Europie. Sukces ten idzie w parze z niekwestionowaną pozycją najlepszej bazy pod zabudowę kampera i tytułem najlepiej sprzedającego się pojazdu w Europie w swojej klasie, już szósty rok z rzędu, będących wynikiem ciągłej ewolucji produktu, który zawsze wyprzedzał potrzeby Klientów.

E-Ducato – gotowy do pracy.

Eric Laforge powiedział: „W przypadku E-Ducato chcieliśmy stworzyć nie tylko „zielony” samochód, ale także kompleksowe rozwiązanie w zakresie mobilności, charakteryzujące się wszechstronnością, niezawodnością, skutecznością i zrównoważonym rozwojem (zarówno pod względem dbałości o środowisko, jak i na poziomie ekonomicznym): krótko mówiąc, narzędzie pracy do rozwijania biznesu każdego Klienta z poszanowaniem zasad ekologii, model gotowy na każdą misję, bezkompromisowo ukierunkowany, aby stać się punktem odniesienia na rynku i oferować te same możliwości, co pojazdy z silnikami spalinowymi. Dzięki 400 konfiguracjom może zaspokoić potrzeby wszystkich profesjonalnych operatorów, od firm spedycyjnych czy budowlanych, po rzemieślników i dostawców usług komunalnych”.

100% wydajności produktu, projekt nastawiony na utrzymanie parytetu całkowitego kosztu posiadania.

Już w konfiguracji części elektrycznej znajdujemy potwierdzenie, że E-Ducato zaprojektowano zgodnie z szerokimi wymaganiami Klientów. Dzięki oryginalnej, bezkompromisowej budowie „all forward”, bez większych elementów umieszczonych w dolnej części podwozia i dużej odległości między podłużnicami, baterie w nowym modelu są optymalnie ułożone pod podłogą, bez uszczerbku dla pojemności ładunkowej wynoszącej od 10 do 17 m3 i prawie 2 ton ładowności. Innymi oczywistymi zaletami są optymalne rozłożenie ciężaru i obniżenie środka ciężkości, aby poprawić zachowanie pojazdu na drodze w każdych warunkach obciążenia.

Dzięki silnikowi elektrycznemu o maksymalnym momencie obrotowym 280 NM zapewniającym moc do 90 kW (około 122 KM) i przyspieszenie od 0 do 50 km/h w 5 sekund, E-Ducato może pochwalić się takimi samymi osiągami, jak wersje z silnikiem diesla.

Ponadto, E-Ducato jest wyposażony w szereg rozwiązań modułowych, począwszy od 2 różnych bloków baterii o wydajności 47 kWh i 79 kWh, najlepszych w swojej klasie pod względem zainstalowanej mocy elektrycznej i oferuje 4 różne opcji ładowania, 3 z nich dostępne już w momencie wprowadzenia modelu na rynek. Bateria 47 kWh zapewnia zasięg do 170 km w cyklu WLTP i do 235 km w cyklu miejskim. Natomiast w przypadku baterii 79 kWh odległość wzrasta do 280 km w cyklu WLTP, co odpowiada 370 km w cyklu miejskim. Ładowanie baterii wystarczające na pokonanie 100 km zajmuje nie więcej niż pół godziny.

W tej kwestii warto również wspomnieć, że gwarancja baterii 70 kWh wynosi 10 lat lub 220 000 km oraz 8 lat/160 000 km dla wersji 47 kWh.

Raz jeszcze, jeśli chodzi o elastyczność, warto zauważyć, że celem sprostania tak szerokiemu i zróżnicowanemu zakresowi potrzeb, E-Ducato oferuje również selektor trybu jazdy: tryb „Normal” zapewnia idealną równowagę między osiągami a kosztami, a tryb „Eco” pozwala zaoszczędzić energię.

Kiedy natomiast trzeba przewieźć naprawdę ciężki ładunek lub samochód ma przed sobą trudny podjazd, właściwym wyborem jest tryb „Power”. E-Ducato ma jeszcze dwie funkcjonalności zapewniające kierowcom spokój użytkowania:
– „Tryb żółwia” (Turtle Mode), podobny do funkcji oszczędzania baterii w telefonie komórkowym, który jest aktywowany automatycznie przy niskim poziomie naładowania akumulatora i ogranicza osiągi pojazdu, aby bateria działała o 8-10% dłużej.
– „Tryb Regeneracji” (Recovery Mode), dzięki któremu E-Ducato jest jedynym pojazdem elektrycznym, który nigdy się nie zatrzymuje. W istocie, jeśli jeden moduł baterii nie działa, inne zajmują jego miejsce, zapewniając kontynuację pracy.

Podsumowując, elastyczność modelu, najlepsze w swojej klasie specyfikacje i niezawodność gwarantują jego wysoką wartość rezydualną. Do tego dochodzą koszty przeglądów, które dla E-Ducato będą o około 40% niższe niż w przypadku pojazdu z tradycyjnym silnikiem. Można zatem oczekiwać, że jego całkowity koszt posiadania (TCO) dla głównych misji będzie podobny do TCO wersji z silnikiem diesla: to doskonały wynik, dzięki któremu samochód jest zrównoważony nie tylko z ekologicznego, ale także ekonomicznego punktu widzenia dla środowiska, zapewniając idealne rozwiązanie „Business oriented”.

Współpraca z DHL.

U podstaw wysoce konkurencyjnych osiągów E-Ducato leży 5-letni okres gromadzenia danych w świecie rzeczywistym, za pomocą analizy 4000 połączonych pojazdów, z których przesyłano dane przez 1 rok, w trakcie którego pokonały ponad 50 milionów kilometrów, by móc uwzględnić wszystkie zmienne dotyczące sposobu eksploatacji, załądunku i temperatury otoczenia. Prace przebiegały w szybkim tempie, w bardzo ścisłej współpracy z Klientami reprezentującymi różne rodzaje misji zawodowych i dostaw, aby określić indywidualne rozwiązania już na etapie prac nad prototypem, ale przede wszystkim w realnym świecie, w oparciu o potrzeby Klientów indywidualnych.
W poszukiwaniu partnera oferującego najlepszą wartość, Stellantis rozpoczął w 2016 r. ścisłą współpracę z DHL, światowym liderem w międzynarodowym transporcie towarów, wysoce wyspecjalizowanym w swojej branży, silnie zorientowanym na innowacje i dynamicznie rozwijającym się w związku z boomem na e-commerce. Współpraca ta zapoczątkowała spiralę sukcesu, umożliwiając skupienie się na E-Ducato, bazowanie na rzeczywistych misjach DHL i zaprojektowanie ich w kontekście zrównoważonej mobilności elektrycznej.

Jak powiedział Alberto Nobis, CEO DHL EXPRESS Europe: „Jesteśmy przekonani, że przyszłość logistyki „ostatniej mili” jest elektryczna. Aby osiągnąć nasz cel, jakim jest łączenie ludzi i poprawa ich życia, zobowiązaliśmy się być bardziej ekologicznymi w tym, co robimy każdego dnia. Dodając samochody E-Ducato do naszej floty, robimy kolejny ogromny krok w kierunku osiągnięcia naszego celu, jakim jest zelektryfikowanie większości naszych dostaw ostatniej mili do 2030 roku. Marka Fiat Professional oferuje właśnie to, czego szukaliśmy: najnowocześniejszą technologię i baterie, które pozwolą nam przejechać do 200 km na jednym ładowaniu, aby szybko dotrzeć do naszych Klientów w pełnym poszanowaniu dla środowiska”.

Dla Erica Laforge’a, dyrektora LCV Enlarged Europe koncernu Stellantis, projekt E-Ducato to podróż w kierunku innowacji i przyszłości: „Jesteśmy dumni, że tak ważny gracz, jakim jest DHL Express, wybrał E-Ducato, jako element tak ambitnego celu. W przypadku E-Ducato, naszym zadaniem było nie tylko opracowanie zrównoważonego produktu zarówno z ekonomicznego, jak i ekologicznego punktu widzenia, ale przede wszystkim zapewnienie kompleksowego rozwiązania w zakresie mobilności dla naszych Partnerów”.

W Polsce ceny modelu E-Ducato zaczynają się od 259 200 zł + VAT

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...