Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Kia oraz IONITY zaoferują ładowanie z dużą mocą i po obniżonej cenie

Kia inwestuje w firmę IONITY, co nabywcom EV6 zapewni możliwość szybkiego ładowania z dużą mocą.

EV6 – nowy sportowy, elektryczny crossover marki Kia – oferowany będzie w Europie wraz z dostępem do rozbudowanej sieci stacji szybkiego ładowania wraz ze zintegrowaną platformą płatniczą. Kia, jako członek joint venture o nazwie IONITY, może zaoferować nabywcom EV6 obniżone stawki za ładowanie w jedynej ogólnoeuropejskiej sieci, która dysponuje ultraszybkimi ładowarkami o mocy 350 kW.

Jednym z wielu zaawansowanych technologicznie elementów Kia EV6 jest 800-voltowy akumulator, zastosowany po raz pierwszy w tym segmencie samochodów, który zapewnia możliwość ładowania z dużą mocą. W punktach ładowania IONITY ładowanie od 10 do 80% pojemności akumulatora EV6 trwa jedynie 18 minut. Mniej niż 4,5 minuty potrzeba na uzupełnienie zasięgu o dodatkowe 100 km. Maksymalny zasięg Kia EV6 wynosi ponad 510 km (wg WLTP).

Kia wraz z częściowo należącą do niej firmą IONITY zapewniają nabywcom dostęp do ponad 400 stacji ładowania o dużej mocy w 24 europejskich krajach. Rozbudowana sieć stacji ładowania IONITY obejmuje punkty ładowania rozmieszczone co 120 km wzdłuż międzynarodowej sieci autostrad.

Jason Jeong, Prezes Kia Europe, powiedział: „Współpraca z IONITY jest istotną częścią naszych planów, które zakładają popularyzację samochodów elektrycznych w krótkim czasie. W tym celu do 2027 roku wprowadzimy do oferty 11 elektrycznych modeli. Niezawodna infrastruktura – umożliwiająca ładowanie akumulatorów o wysokim napięciu, stosowanych w naszych samochodach – ma zasadnicze znaczenie dla zachęcania większej liczby osób do przejścia na mobilność elektryczną. Połączenie najnowocześniejszego modelu – jak Kia EV6, która oferuje duży zasięg – z dostępem do rozbudowanej sieci ładowania IONITY zmienia nastawienie potencjalnych użytkowników do samochodów elektrycznych, bo zapewnia wygodną i szybką podróż. Łatwy dostęp do sieci ładowania, która liczy dużo punktów ładowania, prosty proces płatności, niższe ceny energii elektrycznej i co najważniejsze, ultraszybkie, zaawansowane technologicznie ładowanie przemawiają za przesiadką do samochodów elektrycznych”.

Sieć stacji ładowania IONITY wykorzystuje wiodący w Europie standard ładowania za pośrednictwem złącza CCS (Combined Charging System). Energia do zasilania stacji ładowania w 100 procentach pozyskiwana jest ze źródeł odnawialnych. Dzięki temu użytkowanie samochodów elektrycznych staje się niemal całkowicie bezemisyjne.

Nabywcy nowej elektrycznej Kia EV6 będą widzieć lokalizacje stacji ładowania IONITY jako punkty POI w nawigacji, wraz z dostępem do danych informujących o ich zajętości. Kierowcy następnie będą mogli skorzystać z aplikacji Kia Charge, aby łatwo zarządzać płatnościami za usługi ładowania na publicznych stacjach.

W Polsce Kia zaoferuje dla swoich klientów pakiet Power z miesięcznym abonamentem w cenie 58 złotych i dostępem do energii w obniżonej cenie 1,35 zł / kWh. Do końca 2022 roku nabywcy nowej Kia EV6 bezpłatnie otrzymają roczny dostęp do pakietu Power.

Dodatkową korzyścią dla nabywców samochodów marki Kia jest aplikacja Kia Charge, która zapewnia dostęp nie tylko do sieci ładowania IONITY, ale także – za pośrednictwem rozwiązań swojego partnera Digital Charging Solutions (DCS) – do ponad 218.000 punktów ładowania na terenie Europy, w tym do zasilania prądem zmiennym (AC) oraz stałym (DC). Za wszystkie czynności związane z ładowaniem nabywcy otrzymują jedną fakturę, na której są wyszczególnione wszystkie sesje ładowania.

Do końca lipca tego roku w Polsce planowane jest uruchomienie 6 stacji sieci IONITY, a kolejne 5 przewidziane jest do uruchomienia do końca 2021 roku.

 

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...