Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

ID.4 z tytułem World Car of the Year 2021

Pierwszy, elektryczny SUV Volkswagena skonstruowany na modułowej platformie MEB uzyskał najwięcej głosów od międzynarodowego jury, które składa się z 93 dziennikarzy ID.4 przekonuje innowacyjnością oraz produkcją neutralną pod względem emisji CO2

„Światowy samochód roku 2021” to Volkswagen: nowy, elektryczny ID.4 pokonał silną konkurencję w międzynarodowym konkursie World Car Awards. Nagrody World Car Awards są przyznawane przez jury, które składa się z ponad 90 dziennikarzy motoryzacyjnych z 24 krajów. Jurorzy wybierają najbardziej innowacyjne modele dostępne na świecie.

„Tytuł World Car of the Year 2021 dla ID.4 cieszy nas szczególnie” – mówi Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Nie tylko dlatego, że jest to jeden z najważniejszych konkursów samochodowych na świecie, ale również dlatego, że jury uhonorowało tym samym świetną koncepcję i doskonały zespół konstruktorów. Pierwszy model z rodziny ID. dostępny na kluczowych rynkach – w Europie, Chinach i w USA – przewodzi naszej elektrycznej ofensywie na świecie. Przekonujący samochód plus tytuł World Car of the Year – czego można chcieć więcej?”

Samochody, które kwalifikują się do konkursu World Car of the Year muszą być produkowane w co najmniej 10.000 egzemplarzy rocznie i oferowane na co najmniej dwóch kontynentach.

Tytuł World Car of the Year to wielki sukces całego zespołu” – mówi Thomas Ulbrich, Członek Zarządu ds. Rozwoju w marce Volkswagen. „Skonstruowaliśmy samochód, który rozpoczyna przejście do elektromobilności w najważniejszym na świecie segmencie kompaktowych SUV-ów i zapewnia doskonałą wszechstronność w codziennym użytkowaniu. Dzięki temu modelowi oraz ID.3 i kolejnym z rodziny ID. tworzymy innowacyjną elektryczną mobilność. Taką, której każdy może doświadczyć”.

Jurorzy konkursu szczególnie docenili przyjazność ID.4 dla środowiska, która objawia się brakiem lokalnej emisji CO2, a także innowacyjne rozwiązania zastosowane w tym modelu. Na przykład, dostępny jako opcja innowacyjny wyświetlacz Head-Up z rozszerzoną rzeczywistością. Wyświetla on ważne dla kierowcy informacje jako trójwymiarowy obraz, który znajduje się w odległości od trzech do dziesięciu metrów przed autem. Oznacza to, że wyświetlacz doskonale integruje się z rzeczywistym otoczeniem samochodu. Gdy włączony jest aktywny tempomat (ACC) lub opcjonalny system Travel Assist, auto znajdujące się przed ID.4 zostaje podświetlone na wyświetlaczu Head-Up i samochód automatycznie utrzymuje od niego określony dystans.

ID.4 wyznacza również standardy w zakresie cyfryzacji. Samochód bezprzewodowo może otrzymywać nie tylko regularne aktualizacje oprogramowania, ale również nowe funkcje. Volkswagen jest pierwszym producentem w segmencie aut popularnych, który od lata tego roku będzie oferować taką możliwość. Dzięki temu samochód ma zawsze najnowsze oprogramowanie. Ta funkcja jest ważnym krokiem w kierunku tworzenia nowych modeli biznesowych.

Sukces ID.4 w 17. edycji konkursu World Car of the Year oznacza dla Volkswagena kontynuację zwycięstw w World Car Awards. Konkurs jest dobrze odbierany nie tylko przez branżowe media, ale także przez klientów. W tym roku Volkswagen planuje dostarczyć na świecie około 150.000 egzemplarzy ID.4. E-ofensywa jest głównym elementem strategii ACCELERATE. Co roku Volkswagen planuje wprowadzać na rynek co najmniej jeden nowy model elektryczny.

Z powodu pandemii covid-19 ceremonia wręczenia nagród World Car Awards była transmitowana przez internet. Ponownie można ją obejrzeć na kanale YouTube.com/worldcartv.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...