Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

BMW – Akumulator samochodowy ze stałym elektrolitem do końca dekady

BMW Group przyspiesza rozwój swojej technologii akumulatorów przyszłości, wspierając w ten sposób tworzenie się europejskiego łańcucha wartości ogniw i akumulatorów. W tym kontekście prezes zarządu BMW AG, Oliver Zipse, otrzymał dziś od Federalnego Ministra Gospodarki i Energii, Petera Altmaiera, oraz Ministra Gospodarki, Rozwoju i Energii Bawarii, Huberta Aiwangera, decyzję o dofinansowaniu na wsparcie projektów akumulatorowych BMW Group w ramach projektu IPCEI.

Dla BMW Group jedno jest pewne: wydajne i trwałe systemy magazynowania energii są centralnym czynnikiem sukcesu dla indywidualnej mobilności przyszłości. Rozwijanie wysoce innowacyjnych i trwałych ogniw akumulatorowych stanowi zatem również kluczowy element wysokowydajnego europejskiego łańcucha wartości ogniw i akumulatorów.

Założenia te znajdują swój wyraz w Nowej Klasie, którą BMW Group po raz pierwszy zaprezentowała w marcu na konferencji prasowej dotyczącej sprawozdania finansowego. Ta nowa generacja pojazdów, która pojawi się na rynku od połowy bieżącej dekady, będzie bezkompromisowo elektryczna, cyfrowa, cyrkularna, a przy tym wyraźnie skoncentrowana na napędach w pełni elektrycznych.

Dla Nowej Klasy BMW Group rozwija kolejną generację swojej technologii akumulatorów – w połączeniu z jasną deklaracją ze strony Olivera Zipse, prezesa zarządu BMW AG: — Poprzez Nową Klasę dokonamy wielkiego skoku technologicznego w dziedzinie napędów elektrycznych — mówił on w poniedziałek w Monachium. — Chcemy znacznie zwiększyć gęstość energii ogniw przy jednoczesnym obniżeniu kosztów wykorzystania materiałów i produkcji. Znacznie zmniejszymy również wykorzystanie materiałów pierwotnych, aby zapewnić prawdziwie „zielony” akumulator.

Poprzez Nową Klasę BMW Group chce osiągnąć zasięg i koszty produkcji na poziomie najnowocześniejszych silników spalinowych. W ten sposób elektromobilność „engineered by BMW” ma zachęcić i przekonać do siebie nowe grupy nabywców na całym świecie. Dla tej szóstej generacji technologii napędów elektrycznych BMW firma w obecnej fazie rozwoju ocenia różne formaty, składy chemiczne i moduły ogniw. Kluczowym celem jest tutaj zaprojektowanie prawdziwie ekologicznych, niskoemisyjnych i nadających się do recyklingu akumulatorów.

Akumulator ze stałym elektrolitem do produkcji seryjnej – premiera pojazdu demonstracyjnego na długo przed 2025 rokiem

Jednak BMW Group już teraz snuje plany na dalszą przyszłość, wykraczającą poza tę generację: do końca dekady gęstość energii w ogniwach akumulatorowych w porównaniu do obecnego, i tak już wysokiego poziomu, ma średnio wzrosnąć o co najmniej dwucyfrową wartość procentową.

Frank Weber, członek zarządu BMW AG ds. rozwoju: — Najbardziej „zielonym” samochodem elektrycznym na świecie będzie BMW – zrównoważone od pierwszej myśli aż po recykling kończący eksploatacji. Opracowujemy ogniwo akumulatorowe przyszłości: będzie ono wydajne, bezpieczne, opłacalne i nadające się do recyklingu – od wyboru materiałów, poprzez zdolność do odzysku po użyciu w pojeździe, aż po recykling. Wszystko to powstanie w ramach europejskiego łańcucha wartości. — Weber dodaje: — Prowadzimy intensywne badania nad technologią akumulatorów ze stałym elektrolitem. Do końca dekady stworzymy akumulator samochodowy ze stałym elektrolitem do produkcji seryjnej. Pierwszy pojazd demonstracyjny z tą technologią planujemy zaprezentować na długo przed 2025 rokiem.

Elektryczna ofensywa na pełnych obrotach

Dzięki inteligentnej architekturze pojazdów i wysoce elastycznej sieci produkcyjnej, od 2023 roku na drogach będzie można już spotkać około tuzina w pełni elektrycznych modeli BMW Group. Do dostępnych już na rynku BMW i3, MINI Cooper SE i BMW iX3 w tym roku dołączą BMW iX i BMW i4, czyli dwa kluczowe innowacyjne modele – BMW i4 nawet trzy miesiące wcześniej niż pierwotnie planowano.

W najbliższych latach na rynku pojawią się w pełni elektryczne wersje bardzo popularnych modeli BMW serii 5 i BMW X1. Dołączy do nich BMW serii 7, a także następca MINI Countryman i inne modele. Tym samym już w 2023 roku BMW Group w około 90 procentach obecnych segmentów rynku będzie posiadać co najmniej jeden w pełni elektryczny model.

Do 2025 roku BMW Group będzie zwiększać sprzedaż modeli w pełni elektrycznych średnio o ponad 50% rocznie, a zatem ponad dziesięciokrotnie w porównaniu z rokiem 2020. W sumie do końca 2025 roku przedsiębiorstwo dostarczy klientom około dwóch milionów w pełni elektrycznych pojazdów.

W oparciu o obecne oczekiwania rynkowe BMW Group przewiduje, że do 2030 roku co najmniej 50 procent jej globalnej sprzedaży będą stanowiły pojazdy w pełni elektryczne. W sumie w ciągu najbliższych około dziesięciu lat firma wprowadzi na drogi około dziesięciu milionów w pełni elektrycznych pojazdów.

Tym samym BMW Group ze swoją strategią jest na dobrej drodze do osiągnięcia ambitnych celów UE w zakresie redukcji emisji CO2 również w roku 2025 i 2030.

Zaangażowanie BMW Group w ramach IPCEI.

W ramach dwóch IPCEI (Important Projects of Common European Interest) dotyczących akumulatorów BMW Group opracowuje wysoce innowacyjne, zrównoważone, zoptymalizowane pod względem działania i efektywne kosztowo ogniwa akumulatorowe jako kluczowy element europejskiego łańcucha wartości ogniw i akumulatorów.

Federalne Ministerstwo Gospodarki oraz Ministerstwo Gospodarki, Rozwoju i Energii Bawarii wspierają ten projekt w ramach europejskiego procesu finansowania IPCEI 1 (Important Projects of Common European Interest).

Minister Altmaier: — Dzięki wspólnym projektom europejskim udało się stworzyć łańcuch wartości akumulatorów w Niemczech i Europie oraz zapewnić trwałe miejsca pracy. Wspieramy BMW w dwóch konkretnych projektach w dziedzinie magazynowania energii w akumulatorach. Oba te przedsięwzięcia mają kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju elektromobilności w Niemczech.

Po opracowaniu nowej generacji ogniw litowo-jonowych oraz innowacyjnej koncepcji modułu i systemu akumulatorowego w pierwszym IPCEI, prace BMW w drugim IPCEI koncentrują się na rozwijaniu kolejnej generacji ogniw litowo-jonowych, rozwijaniu i optymalizacji technologii procesowych oraz budowie prototypowej linii produkcyjnej innowacyjnych modułów i systemów akumulatorowych.

BMW Group jak żaden inny producent samochodów angażuje się w badania, rozwój i industrializację łańcuchów wartości akumulatorów w Niemczech. Wyniki badań przeprowadzanych przez BMW Group i partnerów biorących udział w projekcie IPCEI napędzają bowiem rozwój zintegrowanego europejskiego łańcucha wartości akumulatorów. Ponadto wspólnie z europejskimi partnerami badawczo-rozwojowymi badane są różne koncepcje akumulatorów ze stałym elektrolitem, a najbardziej obiecujący z nich zostanie wdrożony jako prototyp. W ten sposób przedsiębiorstwo otwiera drogę do pomyślnego rozwijania i produkcji ogniw akumulatorowych w Europie.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...