Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Kia prezentuje nową filozofię designu oraz zdjęcia EV6

Kia Corporation zaprezentowała dziś pierwsze zdjęcia nadwozia i wnętrza modelu EV6 – pierwszego samochodu elektrycznego nowej generacji wyposażonego w akumulator – przed jego światową premierą w drugiej połowie marca.

EV6 został zaprojektowany zgodnie z nową filozofią designu „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, czerpiącą inspirację z kontrastów, które występują w naturze i w ludziach. W centrum tej filozofii znajduje się nowa stylistyka, która przywołuje pozytywne skojarzenia i emanuje energią oraz obfituje w kontrastowe połączenie ostrych elementów i mocno wyrzeźbionych kształtów. Pierwszy samochód elektryczny nowej generacji (typu BEV) – skonstruowany na nowej platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP) – to crossover. EV6 jest pierwszym z kilku nowych elektrycznych modeli, który potwierdza, że od teraz Kia koncentruje się na elektromobilności.

EV6 – jako pierwszy z gamy nowej generacji pojazdów typu BEV (Battery Electric Vehicle) marki Kia – jest wizytówką nowoczesnych technologii, na czele z elektrycznym układem napędowym. Jesteśmy pewni, że EV6 to atrakcyjna propozycja na rynku samochodów elektrycznych nowej generacji” – mówi Karim Habib, wiceprezes i dyrektor Global Design Center. „EV6 nie tylko prezentuje się bardzo efektownie, ale również łączy zaawansowane technologicznie funkcje z czystą i bogatą formą oraz zapewnia przestronne wnętrze, jak przystało na futurystyczny samochód elektryczny” – dodaje.

Przeciwieństwa, które się uzupełniają: filozofia designu przyszłych modeli marki Kia

Filozofia designu „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, która debiutuje wraz z EV6, będzie stanowić podstawę stylistyki przyszłych modeli marki Kia. Filozofia ta opiera się na pięciu kluczowych filarach – Zdecydowanie za naturą, Uzasadniona radość, Moc postępu, Technologia i zmysły oraz Siła spokoju.

„Zdecydowanie za naturą” – bazuje się na interakcji z naturą, opartej na szczegółach, kształtach i proporcjach, które występują zarówno w świecie przyrody, jak i wśród ludzi. Ten filar tworzy organiczne i techniczne struktury oraz wpływa na wykończenie wnętrza auta; design nadwozia charakteryzuje się połączeniem prostych linii oraz rzeźbionych powierzchni.

Uzasadniona radość” koncentruje się na atmosferze i wrażeniach z obcowania z przyszłymi samochodami marki Kia. W przyszłości auta będą łączyć emocje z rozwiązaniami racjonalnymi, dzięki czemu powstaną pojazdy, które potrafią wpływać na nastrój pasażerów, relaksując ich lub inspirując. Nowy design będzie wykorzystywać nowe materiały pochodzenia organicznego oraz bardziej odważne kolory, wyrażające młodość i zabawę.

Moc postępu” opiera się na dotychczasowych mocnych stronach designu marki. Wykorzystanie i rozwinięcie umiejętności oraz wiedzy zdobytych podczas ostatniej zmiany stylistyki modeli marki Kia sprawia, że design przyszłych będzie ewoluować. Design nowych samochodów będzie opierać się zarówno na doświadczeniu, jak i na kreatywności. Tylko dzięki takiej kombinacji można wymyślać i wprowadzać innowacje w nowych projektach.

Technologia i zmysły” obejmuje nowe technologie i innowacje, które wspierają interakcję między ludźmi a maszynami. W przyszłych modelach będzie zastosowana obsługa nowej generacji, z wykorzystaniem innowacyjnego sterowania za pomocą oświetlenia, czucia i łączności z samochodem. Wszystko po to, aby klienci jeszcze bardziej mogli zaangażować się w obsługę auta.

Siła spokoju” wywołuje napięcie między przeciwstawnymi siłami i twórczymi kontrastami oraz pozwala odnaleźć równowagę, która pochodzi od dwóch przeciwstawnych sił. Objawia się zaskakującymi koncepcjami designu, które wykorzystują ostre i precyzyjnie prowadzone krawędzie oraz techniczne detale. Sprawiają one, że wzrok koncentruje się na powierzchniach i pomagają wypracować wizję designu samochodów przyszłości.

Chcemy, aby nasze samochody zapewniały instynktowną i naturalną obsługę, która ułatwia codzienne życie ich użytkownikom. Naszym celem jest zaprojektowanie takiej obsługi, która jednoznacznie będzie kojarzyć się z samochodami marki Kia, będzie pomysłowa i adekwatna do ekscytujących pojazdów elektrycznych w przyszłości. Pomysłowość naszych stylistów i zwiększenie poczucia obcowania z produktem marki Kia nigdy wcześniej nie szły w parze tak bardzo jak teraz. Oczywiście, w centrum tego, co robimy są nasi klienci, którzy mają wpływ na każdą podejmowaną przez nas decyzję” – mówi Karim Habib.

Więcej szczegółów na temat filozofii designu „Przeciwieństwa, które się uzupełniają” przedstawia film .

Nadwozie – zaawansowane technologicznie detale elektrycznego auta przyszłości

Wygląd zewnętrzny EV6 jest odzwierciedleniem filaru „Moc postępu”. Jego design jest ewolucją mocnych stron dotychczasowej stylistyki marki Kia. Wyraża także umiejętność i wiedzę nabytą podczas transformacji jej designu oraz mocno wybiega w przyszłość.

Charakterystyczne światła do jazdy dziennej prezentują się elegancko i nowocześnie zarazem. Stanowią one integralną część „cyfrowej twarzy tygrysa” zaprojektowanej dla przyszłych samochodów elektrycznych, która jest rozwinięciem osłony chłodnicy w stylu „Tiger Nose”. Oświetlenie ma tzw. dynamiczny wzór. Szeroki i wąski wlot powietrza poniżej świateł optycznie poszerza przód samochodu i podkreśla jego nowoczesny wygląd. W celu optymalizacji przepływu powietrza pod autem zastosowano płaską podłogę, która zapewnia optymalną aerodynamikę.

Z profilu EV6 przypomina crossovera – jego sylwetka jest jednocześnie nowoczesna, elegancka i aerodynamiczna. Kontrastuje ona z ostrymi liniami i zaawansowanymi technologicznie detalami. Zachodząca na dach przednia szyba dodaje dynamiki, podobnie jak wyraźnie zaznaczone tylne nadkola. Główna linia nadwozia przebiega wzdłuż dolnej linii okien i wygina się w górę w kierunku nadkoli tylnych kół, optycznie wydłużając profil auta.

Pochylony słupek C, dzięki czarnej błyszczącej nakładce, wizualnie poszerza powierzchnię szyb. Jego kształt został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Spojler na dachu odpowiada za kierowanie powietrze w dół, w kierunku spojlera, który znajduje się nad tylnymi światłami.

Design EV6 jest wynikiem współpracy wszystkich trzech studiów projektowych Kia – w Namyang (w Korei), we Frankfurcie (w Niemczech) oraz w Irvine (w Kalifornii, w USA).

Wnętrze – nowoczesne i przestronne, jak na innowacyjne auto nowej ery przystało

Przestronność wnętrza Kia EV6 to zasługa nowej platformy E-GMP zaprojektowanej dla samochodów elektrycznych nowej generacji. Zapewnia ona znacznie większą przestrzeń w kabinie w porównaniu z poprzednimi samochodami elektrycznymi marki Kia, skonstruowanymi na płytach podłogowych istniejących wcześniej modeli. Wnętrze EV6 charakteryzuje się wykorzystaniem przestrzeni w innowacyjny sposób, co zapewnia wyjątkowe doznania.

Jednym z elementów wnętrza, który natychmiast przyciąga uwagę jest potężny, bezramkowy, zakrzywiony ekran o wysokiej rozdzielczości, na którym wyświetlane są wskaźniki oraz informacje systemu multimedialnego. Prosta forma szerokiego ekranu oraz smukła deska rozdzielcza potęgują wrażenie przestronności wnętrza. Dzięki minimalnej liczbie tradycyjnych przycisków i pokręteł kabina jest bardzo uporządkowana.

Pod ekranem umieszczono panel sterowania klimatyzacją przy pomocy dotykowych pól. Poniżej niego konsola środkowa odchyla się w kierunku przodu samochodu, co potęguje poczucie przestrzeni zwłaszcza u kierowcy i pasażera przedniego fotela.

Fotele są smukłe, mają lekką konstrukcję i są nowocześnie stylizowane. Pokrywa je nowoczesny, atrakcyjny wizualnie i wytrzymały materiał otrzymany z recyklingu tworzyw sztucznych. Przednie fotele również zaprojektowano tak, aby potęgowały wrażenie przestronności kabiny.

Kia EV6 będzie miała światową premierę jeszcze w marcu 2021 roku. Wydarzenie będzie transmitowane przez internet.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...