Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Technologia E-TECH Renault wyróżniona nagrodą magazynu „L’Argus”

Jury magazynu „L’Argus” co roku przyznaje nagrody w kategoriach osiągnięć sportowych, technologii, samochodów koncepcyjnych i sukcesów rynkowych. W tegorocznej edycji jednogłośnie wyróżniono technologię Renault E-TECH Hybrid i Plug-in Hybrid.

Technologia hybrydowa E-TECH, opracowana i opatentowana przez dział konstrukcyjny Renault, łączy dwa silniki elektryczne, silnik spalinowy i pomysłową skrzynię biegów z rozwiązaniami zaczerpniętymi z Formuły 1, bez sprzęgła i synchronizatorów. Ten unikatowy system jest także owocem ponad dziesięcioletniego, bogatego doświadczenia Renault w zakresie elektromobilności.

 

Technologia hybrydowa Renault pozwala na jazdę po mieście w trybie elektrycznym nawet przez 80% czasu i obniżenie zużycia paliwa sięgające 40% w wersji E-TECH Hybrid. W przypadku napędu E-TECH Plug-in Hybrid możliwe jest pokonanie do 65 km w trybie elektrycznym w mieście (WLTP City) i jazda z prędkością do 135 km/h, która pozwala docenić przyjemność jazdy na silniku elektrycznym.

Wdrażając hybrydową, modułową technologię w wiodących modelach swojej gamy, Renault chce upowszechnić dostęp do napędu elektrycznego i jego zalet: ruszania z miejsca zawsze w trybie elektrycznym, szybkich reakcji, doładowywania akumulatora trakcyjnego w fazach zwalniania i hamowania, obniżonej emisji CO2, niższego zużycia paliwa. Napęd hybrydowy E-TECH, wprowadzony w 2020 roku, jest już dostępny w modelach Clio (E-TECH Hybrid) oraz Captur i Megane Grandtour (E-TECH Plug-in Hybrid). To dlatego Renault Captur jest obecnie najprzystępniejszym cenowo SUV-em plug-in z segmentu B. W 2021 roku gama modeli Renault wzbogaci się o Arkanę i Captura w wersji hybrydowej oraz Megane Grandcoupe w wersji hybrydowej plug-in.

Wykonaną w formie wałka rozrządu nagrodę odebrał Gilles Le Borgne, dyrektor ds. konstrukcyjnych Grupy Renault, w imieniu całego zespołu inżynierów, którzy pracowali nad innowacyjnym projektem.

Jestem zaszczycony, odbierając tę Nagrodę Specjalną Jury za naszą technologię hybrydową E-TECH, ponieważ jest owocem zaangażowania naszego zespołu konstruktorów, którzy pracowali nad tym projektem od niemal 10 lat. W ramach projektu złożonych zostało ponad 150 wniosków patentowych, w szczególności dotyczących kłowej skrzyni biegów, która jest kluczowym elementem innowacyjnego systemu. Ta innowacyjna technologia bardzo efektywnie obniża emisję CO2, zapewniając przy tym użytkownikom wyjątkowe doznania z jazdy – powiedział Gilles Le Borgne, dyrektor ds. konstrukcyjnych Grupy Renault

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...