Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

„Elektrycznie tematyczni” – Maciej Mazur z PSPA o cechach samochodów hybrydowych typu plug-in

W najnowszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają z Maciejem Mazurem z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych o samochodach hybrydowych typu plug-in. Czym różnią się one od zwykłych hybryd? Jak je użytkować, by w pełni wykorzystać ich możliwości? Dlaczego hybrydy plug-in to najlepszy pomost pomiędzy samochodami spalinowymi, a elektrycznymi?

Jednym z pretekstów do rozmowy są wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen. Aż 80% ankietowanych osób deklaruje, że orientuje się czym są samochody hybrydowe. Mimo to, blisko połowa z nich (39%) jest zdania, że zwykłą hybrydę można ładować z gniazdka, co nie jest prawdą.

Ponadto, zdaniem niemal połowy ankietowanych osób (47%) wszystkie hybrydy (zarówno plug-in, jak i zwykłe) mają zasięg około 50 km na jednym ładowaniu akumulatora do pełna i przy wykorzystaniu wyłącznie napędu elektrycznego. 14% badanych jest zdania, że potrafią to tylko zwykłe hybrydy, a 8% – że żaden samochód hybrydowy. Tylko 30% zaznacza hybrydy typu plug-in, co jest zgodne z prawdą.

Volkswagen już ma w ofercie 9 modeli hybrydowych typu plug-in – Golfa GTE, Golfa eHybrid, Passata GTE, Passata Variant GTE, Tiguana eHybrid, Arteona eHybrid, Arteona Shooting Brake eHybrid oraz Touarega eHybrid i Touarega R, które można ładować z zewnętrznego źródła prądu i na krótkich dystansach korzystać z nich jak z samochodów elektrycznych. Dalekie podróże tymi autami umożliwiają wydajne silniki spalinowe. W zależności od modelu, hybrydowe Volkswageny typu plug-in są wyposażone w akumulator o pojemności energetycznej wynoszącej 9,2 kWh (Tiguan), 13 kWh (Golf, Passat, Arteon) lub 14,1 kWh (Touareg). Hybrydowy zespół napędowy, na przykład, Golfa GTE osiąga moc systemową o wartości 180 kW (245 KM), czyli tyle samo, co w usportowionym Golfie GTI. Zasięg na silniku elektrycznym wynosi 60 km. W przyszłości gama modeli hybrydowych typu plug-in marki Volkswagen będzie znacznie liczniejsza.

Zarówno najnowszy, jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher oraz na stronie internetowej:

https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/elektrycznie-tematyczni.html

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...