Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

ŠKODA zdobyła w 2020 roku pozycję lidera e-mobilności w Polsce

W 2020 roku ŠKODA stała się liderem e-mobilności na polskim rynku motoryzacyjnym. Na sukces marki wpłynęło wprowadzenie na rynek atrakcyjnych modeli z napędem elektrycznym oraz hybrydowym typu plug-in, aktywne działania sprzedażowe oraz szereg spójnych, kreatywnych i konsekwentnie realizowanych działań marketingowych. ŠKODA przez cały 2020 rok była obecna w wielu kanałach takich, jak digital, radio i telewizja, a także prowadziła innowacyjne działania niestandardowe.

W minionym roku ŠKODA wkroczyła w zupełnie nowy obszar, wprowadzając na polski rynek samochody częściowo lub w pełni elektryczne. Marka podjęła szereg wielokierunkowych działań. Zaangażowała ekspertów z różnych dziedzin, by zdobyć kompetencje w zakresie pojazdów z napędem hybrydowym typu plug-in oraz elektrycznym. Następnie dokonano analizy rynku pod wieloma kątami, w tym reklamowym. Dużą rolę odegrało również przeanalizowanie potrzeb kierowców. Zbadano nie tylko ich nadzieje związane pojazdami z niskoemisyjnymi oraz bezemisyjnymi, ale również obawy, jakie wiążą się z użytkowaniem samochodów z takim napędem.

Mocne kompetencje i rozpoznanie potrzeb kierowców

Analiza pozwoliła stworzyć kampanie marketingowe tak, by odpowiedzieć na obawy potencjalnych klientów i rozwiać ich wątpliwości, przedstawiając zalety aut hybrydowych typu plug-in. Porównano je do standardowych modeli hybrydowych i wskazano na cechy dające przewagę pojazdom PHEV. Do zalet samochodów hybrydowych typu plug-in podkreślanych przez markę należą m.in. niskie spalanie i możliwość zeroemisyjnej jazdy na co dzień, duży zasięg wyłącznie na energii elektrycznej, dynamiczne przyspieszenie, cicha jazda na prądzie, a także możliwość ładowania samochodu nie tylko podczas jazdy, ale również przy użyciu standardowego gniazdka elektrycznego. Efektem tej przemyślanej kampanii jest pozycja lidera e-mobilności w Polsce.

Zaczęliśmy od budowania naszych kompetencji w zakresie pojazdów częściowo i w pełni elektrycznych. Następnie zajęliśmy się rozpoznaniem potrzeb polskich kierowców, dla których technologie napędów elektrycznych są nowe. Chcieliśmy nie tylko pokazać atuty naszych aut z napędem hybrydowym typu plug-in oraz elektrycznym, ale przede wszystkim rozwiać obawy związane z takimi samochodami i pokazać, że to auta nowoczesne, przyjazne, intuicyjne i łatwe w obsłudze na co dzień. Szereg spójnych, konsekwentnie realizowanych działań marketingowych w wielu różnych kanałach zaowocował zdobyciem pozycji lidera elektromobilności na polskim rynku motoryzacyjnym. Pierwsze miejsce w rankingu to kolejny dowód na to, że ŠKODA jest blisko swoich klientów i odpowiada na ich potrzeby – mówi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska.

Muzycy w kampaniach samochodów hybrydowych typu plug-in

W pierwszej połowie roku ŠKODA skoncentrowała się na zaletach samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in w kampanii „Co Ciebie napędza”. Twarzami akcji zostali artyści Mela Koteluk oraz Grzegorz Turnau. W spotach pod hasłem „Napędzana pozytywną energią” promujących elektryczny model CITIGOe iV pojawiła się Mela Koteluk. Z kolei część kampanii prowadzonej pod hasłem „Nowa definicja hybrydy” poświęcona była modelowi SUBERB iV – pierwszej ŠKODZIE, która kryje pod maską dwa silniki. Bohaterem kampanii został muzyk Grzegorz Turnau.

Miko Marczyk za kierownicą modelu OCTAVIA RS iV

Kampania „Nowa definicja hybrydy” była obecna w drugiej połowie roku w różnych odsłonach. W szeroko zakrojonych działaniach marketingowych brał udział także ambasador marki, Rajdowy Mistrz Polski – Miko Marczyk, który wskazywał w wielu testach i programach na wszechstronność hybryd typu plug-in. Niskoemisyjne, oszczędne, ekologiczne i funkcjonalne samochody dają dużo radości z jazdy. Miko przetestował usportowiony model marki z napędem hybrydowym typu plug-in, jakim jest OCTAVIA RS iV, nie tylko w standardowych warunkach drogowych, ale również na torze wyścigowym, w ramach Modlin Rally Show.

Nowa odmiana bestsellera ŠKODY udowodniła swoją wszechstronność i bezkompromisowy charakter, wykazując się niezwykłą dynamiką. OCTAVIA RS iV charakteryzuje się jednoczesną redukcją zużycia paliwa i emisji CO2 bez potrzeby stosowania kompromisów w zakresie dynamiki. Jazda tym modelem w praktyce oznacza codzienne dojazdy do i z pracy bez konieczności tankowania, a połączenie obu jednostek napędowych zapewnia imponujący zasięg w trasie.

Miko Marczyk wziął także udział w nagraniach spotów radiowych w ramach kampanii „Nowa definicja hybrydy”, w których opowiadał o emocjach towarzyszących mu podczas jazdy samochodem hybrydowym typu plug-in. Kierowca rajdowy dzielił się również przez cały rok w swoich kanałach w mediach społecznościowych wrażeniami z użytkowania pojazdów ŠKODY.

Ekologiczna ŠKODA

ŠKODA dba o komfort klientów nie tylko poprzez wprowadzenie do swojej oferty niskoemisyjnych, cichych samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in, umożliwiających ekologiczny styl jazdy, ale również poprzez niestandardowe działania poprawiające jakość życia w miastach. W minionym roku we współpracy z AMS, w ramach kampanii „Nowa definicja hybrydy” marka postawiła na przystankach autobusowych w dużych polskich miastach eko-wiaty, których dach w całości pokryty jest roślinami. Zielone miejsca przyczyniają się do oczyszczania powietrza, obniżają jego zapylenie, magazynują wodę deszczową i są przyjazne dla ptaków.

ENYAQ iV na nietypowych nośnikach

W 2020 do telewizji trafił spot reklamowy stworzony w ramach kampanii pierwszego w pełni elektrycznego modelu ŠKODY – ENYAQ iV. Akcja wystartowała pod hasłem „Uwolnij energię, doładuj życie!”, nawiązując do przyjaznego dla środowiska napędu pojazdu. W jej ramach prowadzono również działania outdoorowe. Nośniki reklamujące model podświetlały się, w dynamiczny sposób grając światłem i wskazując na zelektryfikowanie pojazdu. Innowacyjne działania marketingowe sprostały także wyzwaniom, jakie stawiała pandemia koronawirusa. Dzięki wirtualnemu salonowi ŠKODY marka przeprowadziła polską premierę modelu ENYAQ iV online.

Przez cały 2020 rok prowadziliśmy konsekwentne działania marketingowe, które sprawiły, że zajęliśmy pozycję lidera e-mobilności w Polsce. Zdobyliśmy także wiele nagród, które utwierdziły nas w przekonaniu, że podejmowane przez nas działania są słuszne i doceniane. Na sukces przełożyły się nasze nowoczesne kampanie marketingowe oraz innowacyjne projekty wynoszące obsługę klienta na wyższy poziom – podsumowuje Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...