Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Ofensywa w obszarze elektrycznych aut przynosi efekty

Ofensywa samochodów elektrycznych prowadzona przez koncern Volkswagen przynosi pozytywne efekty – dostawy tego rodzaju aut w Unii Europejskiej, wraz z Wielką Brytanią, Norwegią i Islandią, wzrosły w minionym roku ponad czterokrotnie i wyniosły 315.400 pojazdów elektrycznych (w 2019 r.: 72.600 egzemplarzy).

Udział modeli napędzanych energią elektryczną z akumulatorów (BEV) oraz hybryd typu plug-in (PHEV) w ogólnych dostawach zwiększył się do 9,7 procent (w 2019 r.: 1,7 procent). Koncern Volkswagen stał się w zachodniej Europie liderem rynku pojazdów elektrycznych uzyskując w nim 25-procentowy udział (w 2019 r.: 14 procent).

Do tego sukcesu przyczyniły się przede wszystkim marki Volkswagen Samochody Osobowe i Audi, które dzięki premierom nowych elektrycznych modeli jak ID.3 i e-tron, z nawiązką osiągnęły cele w zakresie średniej emisji CO2. Według wstępnych danych koncern Volkswagen zmniejszył w Unii Europejskiej w 2020 roku, w porównaniu z 2019 r., ilość dwutlenku węgla emitowanego średnio przez nowe modele o 20 procent do poziomu 99,8 g/km. Bentley i Lamborghini są liczone osobno i nie uwzględniono ich w tym wyliczeniu. W celu pokrycia ewentualnych wydatków związanych z przekroczeniem o 0,5 g/km limitu CO2 ustalonego wspólnie z innymi producentami, koncern poczynił wcześniej rezerwy, dlatego wynik finansowy w czwartym kwartale nie został obciążony.

Herbert Diess, CEO koncernu Volkswagen, stwierdził: „Czynimy duże postępy na drodze ku temu, by stać się przedsiębiorstwem neutralnym pod względem CO2. Zdecydowanie zmniejszyliśmy emisję dwutlenku węgla emitowanego przez nasze nowe samochody w Unii Europejskiej. Duży wkład wniosły tu przede wszystkim marki Volkswagen i Audi prowadzące ofensywę w zakresie elektrycznych modeli. Niewiele zabrakło nam do osiągnięcia celu emisyjnego dla wszystkich aut w 2020 roku. Plany pokrzyżowała nam pandemia covid-19. Teraz do Volkswagena i Audi z atrakcyjnymi autami elektrycznymi dołączają CUPRA i SKODA. Dzięki temu w tym roku osiągniemy założony cel średniej emisji CO2”.

Rebecca Harms, członkini niezależnej Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju powiedziała: „Mimo ambitnych działań w dziedzinie elektryfikacji jeszcze nie całkiem udało nam się osiągnąć założone cele w zakresie średniej emisji CO2. Mimo to jasne jest, że Volkswagen kroczy właściwą drogą. Koncern musi nadal konsekwentnie wdrażać zmiany w zakresie stosowanych układów napędowych i realizować zadania w dziedzinie ochrony klimatu i zrównoważonego rozwoju. Ogromne znaczenie dla sukcesu na tym polu będą miały także mniejsze, oszczędne i przystępne modele elektryczne”.

Volkswagen Samochody Osobowe stał się w 2020 roku pierwszą marką koncernu, która dostarczyła klientom elektryczne modele skonstruowane na bazie modułowej platformy MEB. Wprowadzony we wrześniu na rynek Volkswagen ID.3 cieszy się dużą popularnością wśród klientów i do końca 2020 roku został przekazany klientom w liczbie 56.500 egzemplarzy. Łącznie w ubiegłym roku dostarczono 212.000 zelektryfikowanych samochodów Volkswagena, w tym 134.000 modeli typu BEV. Dzięki temu marka z nawiązką osiągnęła założony cel w dziedzinie emisji CO2 wnosząc wielki wkład w wynik całego koncernu.

Również Audi z naddatkiem zrealizowało założony w 2020 roku cel emisji dwutlenku węgla i przyczyniło się do dobrego wyniku koncernu. Marka kontynuuje proces zmian, dzięki któremu ma stać się dostawcą przyjaznych środowisku modeli klasy premium. W zeszłym roku stała się największym w gronie niemieckich producentów tej klasy dostawcą samochodów elektrycznych, z dużą przewagą nad konkurentami. Audi e-tron (włącznie z Audi e-tron Sportback) cieszyło się w ubiegłym roku dużym zainteresowaniem i odnotowało 79,5-procentowy wzrost sprzedaży (47.300 egzemplarzy) w porównaniu z poprzednim rokiem. W skali świata Audi e-tron jest najczęściej kupowanym modelem elektrycznym spośród aut tego typu oferowanych przez niemieckie marki premium.

Koncern Volkswagen będzie w 2021 roku nadal konsekwentnie prowadził ofensywę pojazdów elektrycznych prezentując liczne nowe modele skonstruowane na platformie MEB. Audi przedstawi Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback, CUPRA wprowadzi na rynek model el-Born, a SKODA Enyaqa iV. Volkswagen Samochody Osobowe rozpocznie sprzedaż modelu ID.4 na kolejnych rynkach i przedstawi nowy samochód z napędem elektrycznym.

Koncern Volkswagen wraz z innymi producentami zgłosił w organach Unii Europejskiej utworzenie wspólnej grupy – ilość dwutlenku węgla emitowanego przez nowe auta obliczano jako średnią dla producentów, którzy ją tworzą. Ze wstępnych danych wynika, że średnia ta wyniosła 99,3 g/km i była o 0,5 g/km wyższa od założonego limitu. Ostateczne potwierdzenie tej wartości przez Komisję Europejską nastąpi w późniejszym terminie.

Volkswagen jako pierwszy koncern samochodowy zobowiązał się do realizacji celów zawartych w Paryskim Porozumieniu Klimatycznym i zamierza stać się do 2050 roku przedsiębiorstwem neutralnym dla klimatu. Koncern chce do 2025 roku zyskać pozycję globalnego lidera w produkcji aut elektrycznych. W tym czasie zamierza przeznaczyć 35 miliardów euro na inwestycje w dziedzinie e-mobilności i kolejne 11 miliardów euro na „hybrydyzację” oferowanych aut. Do 2030 roku koncern zamierza sprzedać 26 milionów samochodów napędzanych energią elektryczną z akumulatorów. Około 19 milionów z nich zostanie zbudowanych na modułowej platformie MEB, a większość pozostałych siedmiu milionów na tzw. High Performance Plattform (PPE). W tym samym czasie koncern zakłada też sprzedaż około 7 milionów samochodów hybrydowych. W planach tych nie uwzględniono jeszcze ewentualnych wymagań wynikających z polityki Zielonego Ładu Unii Europejskiej.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...