Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Znamy szczegóły konstrukcji nowego Sorento Plug-in Hybrid

Kia Motors opublikowała dziś ilustrację, która przedstawia rozmieszczenie elementów hybrydowego układu napędowego siedmioosobowego Sorento Plug-in Hybrid. Widać na niej, że sporych rozmiarów akumulator, zbiornik paliwa oraz inne podzespoły nie mają negatywnego wpływu na przestronność ani kabiny, ani bagażnika.

Gdy na początku 2021 roku w Europie rozpocznie się sprzedaż Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, flagowy SUV marki Kia będzie jednym z najbardziej praktycznych aut na rynku, które należą do tego segmentu.

Na opublikowanej ilustracji widać, że sporych rozmiarów akumulator, zbiornik paliwa, spalinowa jednostka napędowa i silnik elektryczny w żaden sposób nie ograniczają przestrzeni ani przedziału bagażowego, ani kabiny, która może pomieścić do siedmiu osób.

Rozmieszczenie elementów układu napędowego sprzyja maksymalnej przestrzeni kabiny
Pod maską Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in pracuje 1,6-litrowa jednostka napędowa
T-GDi (turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem benzyny), która generuje maksymalną moc o wartości 180 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 265 Nm. Spalinowa jednostka napędowa współpracuje z silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 67 kW (91 KM), który osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 304 Nm. Łączna maksymalna moc zespołu napędowego wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm, co sprawia, że Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in jest najmocniejszą odmianą topowego SUV-a marki Kia, który kiedykolwiek był sprzedawany w Europie.

Silnik elektryczny jest zamontowany między spalinową jednostką napędową a przekładnią. Układ napędowy umożliwia Sorento Plug-in Hybrid pracę w trybie czysto elektrycznym lub hybrydowym przekazując moment obrotowy odpowiednio na przednie lub na cztery koła, w zależności od trybu jazdy i warunków na drodze.

Litowo-jonowy akumulator o pojemności energetycznej wynoszącej 13,8 kWh jest umieszczony pod fotelami kierowcy oraz pasażera z przodu i znajduje się między podłogą kabiny a podłogą Sorento, a także częściowo. nad wałem napędowym. Dzięki temu akumulator nie ogranicza ani kabiny, ani przestrzeni bagażowej Sorento. W przeciwieństwie do wielu innych samochodów w wersji hybrydowej typu plug-in, w których akumulator często zajmuje cenną przestrzeń bagażową.

Akumulator jest wyposażony w niezależny system chłodzenia cieczą, który zapewnia optymalne zarządzanie jego temperaturą i wydajnością. Ponadto, umieszczenie akumulatora nisko i w centralnym miejscu podwozia, między osiami, wpływa na obniżenie środka ciężkości i pomaga w równomiernym rozłożeniu masy. To, z kolei, przekłada się na dynamiczne właściwości jezdne Sorento zarówno na drodze, jak i w terenie, a także zwiększa precyzję prowadzenia.

67-litrowy zbiornik paliwa Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in znajduje się pod podłogą, pod drugim rzędem siedzeń. Ładowarkę o mocy 3,3 kW umieszczono pod podłogą bagażnika. Za sprawą takiego rozmieszczenie tych elementów pasażerowie trzeciego rzędu wciąż mają sporo miejsca na nogi i zajmują wygodną pozycję do jazdy.

Miejsce dla siedmiu osób oraz bagaż
Sorento Plug-in Hybrid, oprócz sporej przestrzeni dla nawet siedmiu pasażerów, oferuje również jeden z największych bagażników w swojej klasie – do 809 litrów dla modeli siedmioosobowych (ze złożonym trzecim rzędem siedzeń).

Bagażnik Sorento jest nie tylko duży, ale również ustawny – bez problemu mieści się w nim wózek spacerowy i para dużych walizek lub cztery walizki o rozmiarze bagażu podręcznego do samolotu. Z siedmioma osobami na pokładzie, w bagażniku o pojemności 175 litrów jest miejsce na piknikowe akcesoria czy kilka toreb sportowych.

Fotele trzeciego rzędu – niezależnie składane w proporcji 50:50 – można łatwo złożyć, używając dźwigni, które znajdują się w bagażniku. Po złożeniu fotele tworzą płaską podłogę bagażnika. Drugi rząd siedzeń – niezależnie składany w proporcji 60:40 – również można łatwo złożyć, aby uzyskać jeszcze więcej miejsca na dłuższe, większe ładunki, takie jak sprzęt sportowy. Po złożeniu siedzeń drugiego i trzeciego rzędu Sorento świetnie nadaje się nawet do transportu mebli poskładanych w kartony.

Gdy na początku 2021 roku Sorento Plug-in Hybrid trafi do sprzedaży, będzie jednym z niewielu siedmioosobowych SUV-ów oferowanych w wersji hybrydowej typu plug-in. Z pewnością będzie jednym z najbardziej praktycznych. Sprzedaż w Polsce rozpocznie się w pierwszym kwartale 2021 roku. W Europie Sorento Plug-in Hybrid standardowo będzie objęte siedmioletnią gwarancją do przebiegu 150.000 kilometrów.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...

Aktualności

Urokliwe Warmia i Mazury zyskały kolejny istotny punkt na mapie regionu. Elektromobilność zyskała w tym miejscu kolejnego, silnego sojusznika w postaci nowych stacji ładowania...

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.