Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Rusza produkcja w pełni elektrycznego Volvo XC40 Recharge

W belgijskiej fabryce Volvo Cars ruszyła produkcja w pełni elektrycznego Volvo XC40 Recharge. To pierwszy z kilku modeli elektrycznych, jakie Volvo pokaże światu w najbliższych latach. Dzięki tym autom Volvo zmniejszy emisję CO2 przypadającą na każdy samochód o 40% do 2025 roku. Za pięć lat elektryki mają stanowić połowę sprzedaży Volvo Cars.

Wszystkie elektryczne XC40, które opuszczą w tym roku fabrykę w belgijskiej Gandawie, są już sprzedane. Obecnie można zamawiać to auto już z przyszłoroczną datą produkcji. Pierwsze egzemplarze XC40 Recharge trafią do klientów Europy Zachodniej jeszcze w tym miesiącu. Do Polski ten model trafi kilka miesięcy później.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej samochodów elektrycznych następuje po okresie przygotowań, w którym fabryka w Gandawie zbudowała serię aut przedprodukcyjnych. Ten proces, standardowa procedura dla każdego nowego modelu. Ma na celu optymalizację procesu produkcji i zapewnienie najwyższej jakości każdego zbudowanego pojazdu. Personel produkcyjny przeszedł specjalistyczne szkolenie w zakresie budowania samochodów elektrycznych.

Dzisiejszy dzień jest wyjątkowy dla Volvo Cars i wszystkich pracowników fabryki w Gandawie – powiedział Javier Varela, szef globalnych operacji przemysłowych i jakości. Ponieważ wprowadzamy coraz więcej odmian elektrycznych w naszej ofercie, fabryka w Gandawie jest prawdziwym pionierem w naszej globalnej sieci produkcyjnej.

Pierwszy elektryk Volvo powstał na platformie podłogowej CMA opracowanej w ramach grupy Geely. Sam model XC40 to obecnie najlepiej sprzedający się model Volvo w Europie i pierwsze auto naszej marki, które zdobyło nagrodę European Car of the Year.

Volvo XC40 Recharge P8 AWD in Glacier Silver

XC40 Recharge z napędem na cztery koła oferuje na jednym ładowaniu zasięg ponad 400 km (według procedury WLTP). Łączna moc dwóch silników elektrycznych wynosi 408 KM. Akumulator można naładować do 80% pojemności w około 40 minut korzystając z szybkiej ładowarki.

W XC40 Recharge nowością jest także system pokładowy i multimedialny oparty na Androidzie. Jest to znacznie bardziej zaawansowany system niż Android Auto. Tutaj mamy do czynienia ze znacznie większymi możliwościami personalizacji systemu, zintegrowanie multimediów i sterowanie „twardymi” funkcjami auta. Asystent Google, Mapy Google i Sklep Google Play są dostępne z poziomu systemu samochodu. Będzie możliwość bezprzedowodowego przeprowadzania aktualizacji systemu operacyjnego.

Standardowy model XC40 jest bardzo bezpiecznym samochodem. Jego elektryczna wersja jest jeszcze bardziej wzmocniona, by zrekompensować brak silnika spalinowego w komorze silnika, który usztywnia przednią część nadwozia, a którego brak w wersji elektrycznej. Jest za to dodatkowy schowek zwany frunk (od słów front + trunk).

Akumulator jest chroniony przez klatkę bezpieczeństwa osadzoną w środkowej części konstrukcji nadwozia samochodu. Jego umieszczenie w podłodze samochodu obniża również środek ciężkości samochodu.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...