Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Volvo XC60 Recharged

Aktualności

Volvo Cars tworzy fundusz wspierający inicjatywy środowiskowe

Volvo Cars ustanowiło fundusz Green Finance Framework, który pozwoli firmie sfinansować jej ambitny plan klimatyczny i elektryfikację oferty, poprzez emisję zielonych obligacji oraz uzyskanie kredytów na rozwój „zielonych technologii”.

Środki zebrane w ramach funduszu będą przeznaczone na projekty związane z klimatem i ochroną środowiska. W ramach działalności tego funduszu nastąpi staranna selekcja takich inicjatyw. Zostaną jasno określone cele i zasady zarządzania tymi projektami, aby inwestorzy mieli przejrzysty obraz inwestycji pro-środowiskowych.

Ustanowienie takiego funduszu umożliwi Volvo Cars wyemitowanie pierwszej serii zielonych obligacji. Środki uzyskane z ich emisji zostaną przeznaczone na finansowanie rozwoju nowych modeli samochodów elektrycznych, nowych platform pojazdów i technologii układów napędowych, a także zwiększonych mocy produkcyjnych akumulatorów i samochodów elektrycznych.

Projekt Volvo Green Finance Framework został oceniony przez Cicero, wiodącego dostawcę niezależnych, opartych na badaniach ocen ram inwestycji w zielone obligacje, i otrzymał najwyższą możliwą ocenę – Dark Green.

Volvo Cars ma jeden z najbardziej ambitnych planów klimatycznych w branży motoryzacyjnej – powiedział Håkan Samuelsson, prezes firmy. Nasz fundusz Green Finance Frameworkpozwala inwestorom uczestniczyć w przekształcaniu Volvo Cars w producenta samochodów elektrycznych.

W zeszłym roku Volvo Cars uruchomiło kompleksowy plan klimatyczny, który dotyczy emisji dwutlenku węgla we wszystkich swoich działaniach i produktach, ponieważ stara się osiągnąć neutralność klimatyczną do 2040 r.

Plan wykracza poza kwestię emisji zanieczyszczeń z rury wydechowej poprzez elektryfikację. Firma zajmie się również emisją dwutlenku węgla w procesie produkcji, w łańcuchu dostaw oraz poprzez recykling i ponowne wykorzystanie materiałów.

Jako pierwszy, namacalny krok w kierunku swojej wizji 2040, firma dąży do zmniejszenia śladu węglowego o 40% w latach 2018-2025. Ten cel zakłada nie tylko niższą emisję CO2 z rur wydechowych naszych pojazdów (-50%), ale także całościowy proces ich wytwarzania (-25%), logistyki i łańcuchów dostaw (-25%) oraz wszelkich innych procesów związanych z naszą działalnością.

Mamy ambitne plany inwestycyjne na najbliższe lata, aby urzeczywistnić nasze cele klimatyczne – powiedziała Carla de Geyseleer, dyrektor finansowy. Cieszę się, że możemy teraz zaoferować sektorowi finansowemu możliwość dokonywania inwestycji w Volvo Cars ukierunkowanych na zrównoważony rozwój, ponieważ branża finansowa odgrywa kluczową rolę w stymulowaniu i wspieraniu zrównoważonego rozwoju.

Volvo Cars było pierwszym uznanym producentem samochodów, który zobowiązał się do całkowitej elektryfikacji i jest jedyną marką, która oferuje wariant plug-in w każdym swoim modelu. W nadchodzących latach wprowadzi również szereg modeli w pełni elektrycznych, począwszy od XC40 Recharge, którego dostawy rozpoczną się jeszcze w tym roku.

W tym roku hybrydy ładowane z gniazdka stanowiły prawie jedną czwartą naszej europejskiej sprzedaży. W tym okresie Volvo Cars było liderem sprzedaży tych aut w segmencie premium (według badań IHS). Do 2025 r. połowę sprzedaży naszych aut mają stanowić auta czysto-elektryczne, a drugą połowę – hybrydy.

Pełne szczegóły dotyczące Zielonych Ram Finansowych Volvo Cars można znaleźć tutaj https://investors.volvocars.com/en/debt-information/green-financing

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...