Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Opel kontynuuje elektryfikację: elektryczny Movano zadebiutuje w 2021 roku

Opel kontynuuje swoją ofensywę elektryfikacyjną. Podczas dzisiejszej konferencji SHIFT Mobility Conference w Berlinie, dyrektor generalny Opla Michael Lohscheller ogłosił, że już w przyszłym roku firma wprowadzi na rynek elektryczną wersję furgona Movano. „W związku z tym już od 2021 roku będziemy oferować elektryczną wersję każdego pojazdu z naszej gamy lekkich pojazdów użytkowych”, powiedział Lohscheller.

Michael Lohscheller mit dem vollelektrischen Opel Zafira-e Life

W przyszłym roku u dealerów marki dostępna będzie również zelektryfikowana wersja Opla Combo. A nowy Opel Vivaro-e zostanie dostarczony do pierwszych klientów już w przyszłym miesiącu. „Elektryfikacja jest szczególnie ważna w segmencie lekkich pojazdów użytkowych”, powiedział Lohscheller. „Czy to jako pojazd dostawczy na ostatnią milę, czy też do użytku rzemieślniczego: dzięki Combo, Vivaro i Movano oferujemy naszym klientom możliwość bezemisyjnej jazdy w centrach miast w licznych indywidualnych wariantach”.

Opel kontynuuje również systematyczną i szybką elektryfikację swojej gamy samochodów osobowych. W pełni elektryczna Corsa-e i hybryda typu plug-in Grandland X Hybrid są dostępne na rynku od pierwszego kwartału 2020 roku. Przyjazny dla rodziny van Zafira-e Life będzie już niedługo dostępny w wersji w pełni elektrycznej. Zupełnie nowa Mokka, która jak żaden inny samochód reprezentuje przyszłą stylistykę marki Opel, będzie również dostępna w wersji w pełni elektrycznej od momentu wprowadzenia na rynek. W przyszłym roku pojawi się również zelektryfikowana wersja Opla Combo Life oraz całkowicie nowy Opel Astra.

Opel Corsa-e, Michael Lohscheller

W nadchodzącym roku będziemy oferować naszym klientom dziewięć różnych zelektryfikowanych modeli, będziemy więc dobrze reprezentowani w najważniejszych segmentach”, powiedział Michael Lohscheller. Obiecaliśmy, że „Opel będzie elektryczny” – i spełnimy tę obietnicę”. Odgrywamy wiodącą rolę w zakresie redukcji emisji CO2. Będziemy również oferować wszystkie modele w wersji zelektryfikowanej do 2024 r.”

Dzięki konsekwentnej ofensywie elektryfikacyjnej, koncentracji na przyszłościowych modelach i dalszym ulepszeniom wydajnych silników spalinowych, Opel w ostatnim czasie znacznie ograniczył emisję CO2. Już pod koniec 2019 roku marka spod znaku błyskawicy zmniejszyła średnią emisję CO2 o 20 gramów w porównaniu z końcem 2018 roku. Ponadto, w pierwszej połowie 2020 roku Oplowi udało się zmniejszyć emisję CO2 swoich pojazdów w Niemczech o 13,5 procent w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku – co stanowi największą redukcję spośród wszystkich producentów mających co najmniej dwuprocentowy udział w rynku.

Michael Lohscheller am neuen Opel Mokka-e

Zapowiedź elektrycznego Movano to kolejny krok Opla w kierunku elektrycznej mobilności i redukcji emisji CO2. Wraz z Groupe PSA i Totalem, poprzez swoją spółkę zależną Saft, Opel podpisał umowę o utworzeniu wspólnego przedsiębiorstwa „Automotive Cells Company”. Dzięki temu partnerstwu, tworzony jest światowej klasy podmiot zajmujący się rozwojem i produkcją wysokowydajnych akumulatorów dla przemysłu motoryzacyjnego od 2023 roku. Centrum badawczo-rozwojowe w Bordeaux i zakład pilotażowy w Nersac (Francja) rozpoczęły już prace nad rozwojem nowych wysokowydajnych technologii litowo-jonowych. Pod koniec tej fazy badawczo-rozwojowej planuje się uruchomienie produkcji w dwóch „gigafabrykach”, w Douvrin (Francja) i Kaiserslautern (Niemcy).

Ponadto, producent samochodów z Rüsselsheim zainstalował już 350 punktów ładowania dla swojej rosnącej floty pojazdów elektrycznych w swoim rodzinnym mieście.

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...