Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Octavia jako miękka hybryda? Już na polskim rynku

ŠKODA OCTAVIA czwartej generacji została bardzo dobrze przyjęta na polskim rynku samochodowym. Ofertę sprzedażową bestsellera marki poszerzono właśnie o wersję e-TEC bazującą na technologii miękkiej hybrydy. Octavia e-TEC odzyskuje energię podczas hamowania, następnie gromadzi ją w akumulatorze i wykorzystuje do wsparcia silnika spalinowego. System ten umożliwia dostarczenie do silnika dodatkowych 50 Nm oraz pozwala na jazdę z wyłączonym silnikiem. Dzięki temu OCTAVIA e-TEC staje się jeszcze bardziej efektywna, a to bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i dodatkowo zwiększa komfort jazdy.

Nowa generacja modelu OCTAVIA oferuje bezpieczeństwo na najwyższym poziomie, imponuje przestronnością oraz funkcjonalnością, a jeszcze bardziej dynamiczna linia nadwozia przyciąga uwagę elegancją i zapewnia wyjątkową aerodynamikę. Ponadto bogate wyposażenie oraz jakość zastosowanych materiałów są gwarantem wysokiego komfortu podróżowania.

Premiera technologii miękkiej hybrydy
Oferta modelu OCTAVIA na polskim rynku została poszerzona o wersję e-TEC opartą na technologii miękkiej hybrydy. Rozwiązanie to umożliwia m.in. dostarczenie do silnika dodatkowych 50 Nm. System umożliwia jazdę przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy. OCTAVIA e-TEC wykorzystuje maszynę elektryczną o napięciu 48 V z napędem pasowym, która pełni funkcję rozrusznika i generatora, a także akumulator litowo-jonowy. Rozrusznik wspiera silnik spalinowy podczas włączania i wyłączania silnika, czyniąc je szybszym i łagodniejszym. Umieszczony pod przednim fotelem pasażera akumulator o pojemności 0,6 kWh w całości ładowany jest energią odzyskiwaną z hamowania. Może on również zasilać akumulator rozruchowy 12 V za pomocą przetwornika prądu stałego.

Bogate wyposażenie w standardzie
OCTAVIA e-TEC dostępna jest obecnie z silnikiem 1.0 TSI o mocy 81kW (110 KM) i siedmiobiegową, automatyczną skrzynią DSG. Model występuje w dwóch rodzajach nadwozia, Liftback oraz Combi w wersji wyposażenia Ambition. O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów zadbają dostępne w standardzie m.in.: czołowe oraz boczne poduszki powietrzne i kurtyny z przodu, hamulec antykolizyjny, funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy DRIVER ALERT, asystent pasa ruchu LANE ASSIST oraz kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania FRONT ASSIST. Ponadto w standardzie OCTAVIA e-TEC oferuje przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją CORNER, a także czujnik zmierzchu i deszczu LIGHT AND RAIN ASSIST.

Pod koniec roku na polskim rynku pojawi się również OCTAVIA e-TEC w wersji z silnikiem 1.5 TSI oraz automatyczną skrzynią biegów DSG. Już teraz można zapoznać się z cennikiem wersji e-TEC i innych modeli z rodziny OCTAVIA. Jest on dostępny pod LINKIEM.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...