Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Kia Motors przyspiesza transformację, aby zostać liderem rynku samochodów elektrycznych

Kia Motors Corporation przedstawiła dzisiaj plan rozwoju strategii biznesowej, który dotyczy samochodów elektrycznych (EV) i zaprezentowała szkice kilku przyszłych pojazdów elektrycznych z akumulatorem (BEV). O szczegółach poinformował Prezes i Dyrektor Generalny marki Kia – Ho Sung Song – podczas konferencji w fabryce w Hwasung w Korei.

Kia zamierza ugruntować pozycję światowego lidera rynku pojazdów elektrycznych i odpowiada na szybko rosnące zapotrzebowanie na tego typu auta na świecie. W tym celu marka wprowadzi do oferty różnorodną gamę pojazdów typu BEV i będzie współpracować z firmami, które zajmują się rozwojem sieci ładowania aut elektrycznych na świecie.

Od czasu pojawienia się pierwszego masowo produkowanego auta typu BEV marki Kia w 2011 roku – Kia Ray EV – sprzedaliśmy na świecie ponad 100.000 samochodów elektrycznych” – powiedział Dyrektor Generalny marki Kia, Ho Sung Song. „Do dzisiaj nasza oferta aut typu BEV powiększyła się na świecie o szereg nowych modeli. Ogłosiliśmy również plan zwiększenia gamy pojazdów elektrycznych w nadchodzących latach. Dążymy do tego, aby do 2029 roku pojazdy typu BEV stanowiły 25 procent sprzedaży marki Kia na świecie”.

Zgodnie ze strategią rozwoju marki zawartą w „Planie S”, ogłoszonym na początku 2020 roku, Kia planuje poszerzenie gamy samochodów elektrycznych do 11 modeli w ciągu najbliższych 5 lat. W tym czasie Kia chce osiągnąć sprzedaż aut elektrycznych na poziomie 20 procent całkowitej sprzedaży na takich rynkach, jak Korea, Ameryka Północna i Europa. Siedem pojazdów typu BEV, przedstawionych dzisiaj na szkicach, zadebiutuje do 2027 roku.

Pierwszy z nich, o roboczym symbolu CV, pojawi się na rynku już w 2021 roku i będzie oferowany w wielu regionach na świecie. Także w Polsce. Nowy model będzie tak samo konkurencyjny pod względem jakości i designu, jak inne modele marki Kia i będzie zapewniał zarówno wysokie osiągi, jak i krótki czas i ładowania akumulatora.

„Plan S” marki Kia – strategia przejścia na elektromobilność

W styczniu tego roku Kia Motors zaprezentowała „Plan S”, czyli średnio- i długoterminową strategię rozwoju, która dotyczy przejścia w przyszłości na produkcję samochodów elektrycznych i skoncentrowana się rozwiązaniach z dziedziny elektromobilności. Wprowadzając liczne innowacje w takich obszarach, jak produkcja, sprzedaż i usługi oraz prezentując nowe modele samochodów elektrycznych marka Kia chce osiągnąć pozycję światowego lidera rynku pojazdów elektrycznych.

Realizacja „Planu S” wymaga transformacji Kia Motors, która obejmuje całe przedsiębiorstwo. Model o roboczym oznaczeniu CV, który zostanie wprowadzony na rynek w 2021 roku będzie odzwierciedlał podejście marki zarówno do innowacji, jak i do zmian. Auto zostanie zaprojektowane zgodnie z nową stylistyką, która podkreśla przejście Kia Motors do strategii biznesowej opartej na pojazdach elektrycznych. Nowy design samochodów opisują takie hasła, jak postęp i różnorodność, a nowe modele będą wyróżniać się dużą liczbą kontrastujących ze sobą elementów.

Już na etapie planowania produktów Kia wprowadza innowacje w zakresie rozwoju i produkcji samochodów, które odpowiadają różnorodnym potrzebom klientów. Na zapotrzebowanie rynku Kia planuje odpowiedzieć zróżnicowaną gamą produktów, z modelami dostosowanymi zarówno do centrów miast, jak i do dalekich podróży oraz do jazdy sportowej. Dzięki nowej platformie modułowej zaprojektowanej z myślą o samochodach elektrycznych (E-GMP), Kia zaoferuje modele o najlepszej przestronności wnętrza w swoich klasach.

Kia Motors zamierza również unowocześnić sposób sprzedaży samochodów elektrycznych. Pod uwagę brane są car sharing oraz zróżnicowane opcje zakupu aut, a także leasing i wynajem akumulatorów do samochodów elektrycznych. Kia opracowuje również sposób ponownego wykorzystania zużytych akumulatorów.

Ponadto, Kia Motors rozszerzy infrastrukturę posprzedażową związaną z obsługą samochodów elektrycznych. Oznacza to, że do 2030 roku w – na przykład – Korei liczba stanowisk pracy zwiększy się o 1.200 miejsc. Na innych rynkach na świecie Kia przewiduje zwiększenie liczby stanowisk pracy w związku z obsługą pojazdów elektrycznych do 600 miejsc do końca tego roku i o ponad 2000 do 2023 roku. Kia opracowuje również programy szkolenia specjalistów, którzy będą zajmować się serwisowaniem samochodów elektrycznych.

W Korei Kia bezpośrednio będzie angażować się w rozbudowę infrastruktury ładowania. Do 2030 roku marka dostarczy dealerom około 1500 ładowarek do samochodów elektrycznych. Ponadto, do 2021 roku, Hyundai Motor Group zainstaluje 120 szybkich ładowarek w centrach miast i wzdłuż dwunastu autostrad, które łączą osiem prowincji w kraju.

We współpracy z dealerami w Europie Kia jest zaangażowana w zainstalowanie ponad 2400 ładowarek, w Ameryce Północnej – 500. Wraz z rosnącym rynkiem samochodów elektrycznych Kia w dalszym ciągu zamierza rozbudowywać własną infrastrukturę ładowania.

Ponadto, od września ubiegłego roku – począwszy od inwestycji w IONITY, europejską firmę specjalizującą się w rozbudowie sieci szybkiego ładowania samochodów elektrycznych – Kia uczestniczy w strategicznych sojuszach, których zadaniem jest rozbudowa infrastruktury ładowania. Kia poszukuje również partnerów w tym zakresie w USA i w Chinach. Jednocześnie Kia Motors zacieśnia współpracę z firmami, które opracowują nowe technologie ładowania akumulatorów.

Poprzez współpracę z rządami i angażowanie się w partnerstwa handlowe Kia dąży do osiągnięcia pozycji światowego lidera rynku samochodów elektrycznych. Po uruchomieniu w lipcu tego roku nowego start-upu – Purple M, który specjalizuje się w świadczeniu niestandardowych usług z dziedziny elektromobilności – Kia planuje również zacieśnić współpracę z różnymi organizacjami rządowymi. Chodzi zwłaszcza o rozszerzenie współpracy z tymi organizacjami, które zajmują się przekształceniem transportu publicznego na transport oparty na energii elektrycznej oraz działają na rzecz rozbudowy infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych.

Reklama