Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Kia prezentuje nowe Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in

Kia Motors zaprezentowała nowe Sorento w wersji Plug-in Hybrid, czyli flagowego i sprzedawanego na całym świecie SUV-a z zespołem napędowym o bardzo niskiej emisji dwutlenku węgla.

Sorento z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in łączy znakomitą funkcjonalność z niskimi kosztami użytkowania i z bardzo dobrymi osiągami. Nowe Sorento Plug-in Hybrid to już drugi model ze zelektryfikowanym zespołem napędowym – obok Sorento Hybrid – w gamie Sorento czwartej generacji. Do napędu nowej odmiany służy mocna benzynowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem, akumulator o sporej pojemności i silnik elektryczny o dużej mocy. Na krótkich dystansach Sorento Plug-in Hybrid może być wykorzystywane jako bezemisyjne auto elektryczne.

Sorento czwartej generacji zostało skonstruowane na nowej platformie, która zapewnia nie tylko maksymalną przestronność wnętrza i funkcjonalność, ale również miejsce na dodatkowe elementy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in. Ponadto, dzięki nowej platformie Sorento Plug-in Hybrid oferuje zarówno obszerny bagażnik, jak i aż siedem miejsc siedzących – podobnie, jak pozostałe wersje silnikowe w gamie flagowego SUV-a marki Kia.

W pierwszej połowie 2020 r. zelektryfikowane wersje wszystkich modeli marki Kia – w tym samochody typu „mild hybrid”, hybrydowe, hybrydowe typu plug-in oraz elektryczne – stanowiły około jednej czwartej wszystkich aut marki Kia sprzedanych w Europie*.

Sprzedaż nowego Sorento Plug-in Hybrid rozpocznie się na wybranych rynkach w Europie na początku 2021 roku, w standardzie z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150.000 kilometrów.

Wysoka moc, niska emisja
Sorento Plug-in Hybrid to nie tylko model o najniższej emisji dwutlenku węgla w gamie flagowego SUV-a marki Kia w Europie, ale także najmocniejszy. Sercem hybrydowego zespołu napędowego jest benzynowy, turbodoładowany, 1,6-litrowy silnik T-GDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który generuje maksymalną moc wynoszącą 180 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 265 Nm. Spalinową jednostkę napędową wspierają akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 13,8 kWh oraz silnik elektryczny, który wytwarza maksymalną moc 66,9 kW i maksymalny moment obrotowy wynoszący 304 Nm.

Moc zespołu napędowego Sorento Plug-in Hybrid wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm.

Zasięg na energii elektrycznej Sorento Plug-in Hybrid wystarcza, aby większość codziennych podróży wykonać z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego. Wielkość zasięgu na energii elektrycznej oraz emisja dwutlenku węgla oczekują na homologację i zostaną podane do wiadomości przed wprowadzeniem samochodu do sprzedaży.

Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej. Umożliwia ona równoległe przenoszenie momentu obrotowego spalinowej jednostki napędowej i silnika elektrycznego, przy minimalnych stratach energii.
Dzięki temu reakcja zespołu napędowego na przyspieszenie przy dowolnej prędkości jest natychmiastowa, a dostęp przy wyższych prędkościach do mocy zgromadzonej w akumulatorze – bezpośredni.

Szereg innowacji technologicznych zastosowanych w układzie napędowym ??Sorento Plug-in Hybrid sprawia, że jest ono najbardziej zaawansowanym i wydajnym samochodem tego typu w historii marki Kia. W modelu tym po raz pierwszy zastosowano niezależny układ chłodzenia cieczą wysokonapięciowego akumulatora, który zapewnia optymalne zarządzanie jego temperaturą oraz wydajność. W wirniku silnika elektrycznego o mocy 66,9 kW zastosowano nowy dwustopniowy proces laminowania, co zmniejsza hałas i wibracje.

Spalinowa jednostka napędowa jest wyposażona w najnowsze innowacje zastosowane w silnikach z rodziny Smartstream, w tym w układ zmiennego w sposób ciągły czasu otwarcia i zamknięcia zaworów dolotowych (Continuously Variable Valve Duration), który steruje ich pracą w zależności od obciążenia silnika. Umożliwia mu to pracę w różnych cyklach spalania, co wpływa na poprawę jego osiągów i na obniżenie zużycia paliwa.

Design i funkcjonalność
Nowa platforma podwoziowa – zaprojektowana na potrzeby średniej wielkości SUV-ów – stanowi podstawę konstrukcyjną Sorento Plug-in Hybrid i sprawia, że czwarta generacja flagowego SUV-a marki Kia oferuje bardzo przestronne wnętrze i obszerny bagażnik, mimo akumulatora, który jest umieszczony pod podłogą kabiny.

Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in oferuje dużo miejsca dla nawet siedmiu pasażerów – podobnie, jak jego odmiany z napędem hybrydowym i z silnikiem Diesla. Duży SUV dysponuje jednym z największych bagażników w swojej klasie, a spory akumulator nie ogranicza jego pojemności niemal w ogóle. Sorento Plug-in Hybrid w wersji 7-osobowej ma bagażnik o pojemności do 809 litrów. W siedmioosobowym Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, gdy wszystkie miejsca są zajęte, przedział bagażowy ma pojemność 175 litrów, czyli o tylko 4 l mniej niż w hybrydowej odmianie topowego SUV-a marki Kia.

Dwie subtelne różnice, które z wyglądu odróżniają Sorento Plug-in Hybrid od pozostałych wersji, to oznaczenie „eco plug-in” i port ładowania z tyłu na błotniku.

Z wyjątkiem nowej grafiki 12,3-calowego, cyfrowego zestawu wskaźników, która umożliwia kontrolę pracy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in, wnętrze topowego SUV-a marki Kia również pozostało niezmienione. Zestaw wskaźników zapewnia możliwość sprawdzenia stanu naładowania akumulatora i przepływu energii elektrycznej oraz obserwowanie pracy układu napędowego. System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala również oferuje nowe funkcje, np. lokalizację punktów ładowania.

Szeroka gama systemów asystujących oraz poprawiających komfort obsługi i łączność
System multimedialny z ekranem dotykowym umożliwia połączenie smartfona za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Do Sorento są oferowane 12-głośnikowy system audio renomowanej formy BOSE, który zapewnia przestrzenny dźwięk i znakomite brzmienie wszystkim pasażerom, a także system oświetlenia kabiny Mood Lighting z 64 kolorami światła do wyboru.

Sorento Plug-in Hybrid jest również wyposażone w system łączności ze światem zewnętrznym – UVO Connect, który zapewnia dostęp do wielu informacji za pośrednictwem zarówno ekranu dotykowego w samochodzie, jak i smartfona. Usługi Kia Live dostarczają informacji na temat ruchu drogowego, prognozy pogody, interesujących miejsc, parkingów (włącznie z ceną, lokalizacją i dostępnością) oraz, oczywiście, o lokalizacji najbliższych punktów ładowania. System UVO Connect umożliwia również wysłanie trasy przygotowanej w domu do samochodu i sprawdzanie jego położenia.

W nowym Sorento po raz pierwszy zastosowano też system automatycznego hamowania po kolizji (Multi-Collision Brake), który łagodzi skutki ewentualnych wtórnych zderzeń. System automatycznie uruchamia hamulce, gdy poduszki powietrzne zostaną aktywowane po pierwszym zderzeniu, aby chronić pasażerów przed skutkami kolejnych zderzeń czołowych lub bocznych.

Sprzedaż rozpocznie się w 2021 roku z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150.000 km
Nowe Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, z przeznaczeniem na rynki europejskie, będzie produkowane w zakładzie Kia Hwasung w Korei. Sprzedaż w Polsce rozpocznie się na początku 2021 roku. Sorento Plug-in Hybrid, jak każdy model sprzedawany w Europie, będzie standardowo objęte siedmioletnią gwarancją marki Kia lub do przebiegu 150.000 kilometrów, która obejmuje zarówno akumulator, jak i silnik elektryczny.

Reklama