Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Würzburg inwestuje w elektromobilność

Autobusy elektryczne z Polski na ulicach niemieckiego Würzburg

Firma Solaris Bus & Coach S.A. dostarczyła dwa autobusy elektryczne Urbino 12 electric do niemieckiego Würzburga. Jest to pierwsza dostawa producenta realizowana dla przewoźnika NVG Omnibus-Betriebs-GmbH. Klient po raz pierwszy zdecydował się na pojazdy bateryjne, dlatego w ramach umowy Solaris dostarcza także ładowarki.

Fakt, że przewoźnik NVG Omnibus-Betriebs-GmbH zdecydował się zakupić pierwsze autobusy elektryczne właśnie naszej marki wiele dla nas znaczy. Niezmiernie cieszymy się z możliwości dostawy zarówno autobusów, jak i całej infrastruktury ładowania do Würzburga i tego, że możemy być częścią rozwoju bezemisyjnego transportu również wśród prywatnych przewoźników na rynku europejskim – mówi Rolf Oneis, Dyrektor Sprzedaży w Solaris Deutschland GmbH.

Autobusy napędzane są osiami elektrycznymi z dwoma zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 125 kW każdy. Energia elektryczna magazynowana jest w zestawie baterii typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 300 kWh, a jej uzupełnianie odbywa się poprzez klasyczny system plug-in.

Elektryczne pojazdy, wyposażone w drzwi wejściowe w układzie 2+2+0 oraz bramki liczenia pasażerów, będą mogły zaoferować jednorazowo podróż dla 70 podróżnych, z czego 38 osób będzie mogło skorzystać z miejsc siedzących. Ponadto autobusy posiadają szereg udogodnień podnoszących komfort ich użytkowania zarówno z perspektywy pasażera, kierowcy pojazdu, jak i zarządzającego flotą przewoźnika. Elektryki dla Würzburga są wyposażone w monitoring, wewnętrzne oświetlenia LED, system informacji pasażerskiej, klimatyzację, ładowarki USB oraz elektryczny system ogrzewania. Dzięki specjalnym rampom umieszczonym przy drzwiach, osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich będą mogły skorzystać z ułatwienia przy wsiadaniu oraz wysiadaniu z autobusu.

Niemiecki przewoźnik zdecydował się także na zamówienie nowoczesnego systemu zdalnej diagnozy eSConnect, dedykowanego tym spośród klientów Solarisa, którzy zdecydowali się na zakup pojazdów bezemisyjnych. Oprogramowanie zaprojektowane przez interdyscyplinarny zespół ekspertów firmy Solaris to precyzyjny instrument, który umożliwia sprawne zarządzanie flotą autobusów elektrycznych i optymalne jej wykorzystanie. System eSConnect dostarcza m.in. dane na temat lokalizacji floty autobusowej w czasie i przestrzeni wraz z aktualnym stanem naładowania baterii. Możliwa jest również zdalna identyfikacja ewentualnych błędów, zgłaszanych przez pojazd na pulpicie kierowcy, co daje możliwość szybkiej reakcji na ewentualne usterki. Dane zbierane przez aplikację są prezentowane w postaci atrakcyjnych wizualnie wykresów i grafik.

W dostarczonych autobusach zastosowano także system sterowania ogrzewaniem i klimatyzacją pojazdu z funkcją prekondycjonowania termicznego – uruchamianą poprzez system eSConnect. Prekondycjonowanie termiczne to kolejne rozwiązanie opracowane przez Biuro Rozwoju firmy Solaris. Stosowane podczas ładowania autobusów, optymalizuje zużycie energii elektrycznej w czasie jazdy. Dzięki temu możliwe jest zwiększenie zasięgu pojazdu na jednym ładowaniu.

Zwrot w stronę przyjaznej dla ludzi i środowiska komunikacji publicznej jest zauważalnym trendem w całej Europie, a niewątpliwe zalety autobusów elektrycznych, takie jak cicha i płynna jazda oraz brak emisji szkodliwych spalin są zachętą dla coraz większej liczby przewoźników. Dotychczas firma Solaris dostarczyła lub pozyskała zamówienia na blisko 1000 autobusów elektrycznych, które można spotkać na ulicach 80 miast w 18 państwach. Na sam rynek niemiecki Solaris dostarczył lub zakontraktował już ponad dwieście autobusów elektrycznych.

 

Reklama