Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Aktualności

Pierwszy zelektryfikowany pojazd w historii Maserati

Pojawienie się nowej hybrydy Ghibli rozszerza w ten sposób gamę Maserati, która jest teraz jeszcze bardziej konkurencyjna i reaguje na wymagania rynku.

Nowa hybryda Ghibli to jeden z najbardziej ambitnych projektów dla Maserati, który po ogłoszeniu nowego silnika do supersportowego samochodu MC20 wyznacza kolejny krok w kierunku nowej ery marki. Decyzja o wprowadzeniu technologii hybrydowej w sedanie Ghibli nie jest przypadkowa: model ten, wyprodukowany w ponad 100 000 egzemplarzy od jego wprowadzenia na rynek w 2013 roku, doskonale uosabia DNA producenta z Modeny. 

W rzeczywistości wyzwaniem stojącym przed Maserati było wejście w świat elektryfikacji bez zmiany podstawowej filozofii i wartości marki. Wynik? Stworzenie najlepszej możliwej hybrydy. Co więcej, Ghibli Hybrid zachowa niepowtarzalny dźwięk, który zawsze wyróżniał każde Maserati. Pojawienie się nowej hybrydy Ghibli rozszerza w ten sposób gamę Maserati, która jest teraz jeszcze bardziej konkurencyjna i reaguje na wymagania rynku.


Design Ghibli Hybrid jest natychmiast rozpoznawalny, po części dzięki nowemu projektowi zarówno nadwozia, jak i wnętrza. Wspólnym mianownikiem zmiany stylizacji, opracowanej przez Centro Stile Maserati, jest niebieski kolor, wybrany tak, aby identyfikować wszystkie samochody z technologią hybrydową i nowy świat, który reprezentują. 

W doskonałej harmonii ze swoim DNA, Maserati wybrało rozwiązanie hybrydowe skoncentrowane głównie na poprawie osiągów, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i redukcji emisji. Technologia hybrydowa wykorzystuje energię kinetyczną, którą samochód gromadzi podczas ruchu, odzyskując ją i przekształcając w energię elektryczną podczas zwalniania i hamowania oraz przechowując w akumulatorze.


Innowacyjny układ napędowy, będący wynikiem dogłębnych prac inżynieryjnych prowadzonych przez techników i inżynierów z Maserati Innovation Lab w Modenie, łączy w sobie silnik spalinowy (4 cylindry, turbo, pojemność 2,0 l) z alternatorem 48 V i dodatkowym doładowanie elektryczne (e-Booster), wspomagane baterią.



Elektryfikacja w stylu Maserati 

Nowa hybryda Ghibli stanowi pierwszy krok w planie, który doprowadzi do elektryfikacji wszystkich nowych modeli Maserati. Pierwszymi całkowicie elektrycznymi samochodami marki będą nowe GranTurismo i GranCabrio, zaplanowane na 2021 rok.

   

Reklama