Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Pierwszy zelektryfikowany pojazd w historii Maserati

Pojawienie się nowej hybrydy Ghibli rozszerza w ten sposób gamę Maserati, która jest teraz jeszcze bardziej konkurencyjna i reaguje na wymagania rynku.

Nowa hybryda Ghibli to jeden z najbardziej ambitnych projektów dla Maserati, który po ogłoszeniu nowego silnika do supersportowego samochodu MC20 wyznacza kolejny krok w kierunku nowej ery marki. Decyzja o wprowadzeniu technologii hybrydowej w sedanie Ghibli nie jest przypadkowa: model ten, wyprodukowany w ponad 100 000 egzemplarzy od jego wprowadzenia na rynek w 2013 roku, doskonale uosabia DNA producenta z Modeny. 

W rzeczywistości wyzwaniem stojącym przed Maserati było wejście w świat elektryfikacji bez zmiany podstawowej filozofii i wartości marki. Wynik? Stworzenie najlepszej możliwej hybrydy. Co więcej, Ghibli Hybrid zachowa niepowtarzalny dźwięk, który zawsze wyróżniał każde Maserati. Pojawienie się nowej hybrydy Ghibli rozszerza w ten sposób gamę Maserati, która jest teraz jeszcze bardziej konkurencyjna i reaguje na wymagania rynku.


Design Ghibli Hybrid jest natychmiast rozpoznawalny, po części dzięki nowemu projektowi zarówno nadwozia, jak i wnętrza. Wspólnym mianownikiem zmiany stylizacji, opracowanej przez Centro Stile Maserati, jest niebieski kolor, wybrany tak, aby identyfikować wszystkie samochody z technologią hybrydową i nowy świat, który reprezentują. 

W doskonałej harmonii ze swoim DNA, Maserati wybrało rozwiązanie hybrydowe skoncentrowane głównie na poprawie osiągów, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i redukcji emisji. Technologia hybrydowa wykorzystuje energię kinetyczną, którą samochód gromadzi podczas ruchu, odzyskując ją i przekształcając w energię elektryczną podczas zwalniania i hamowania oraz przechowując w akumulatorze.


Innowacyjny układ napędowy, będący wynikiem dogłębnych prac inżynieryjnych prowadzonych przez techników i inżynierów z Maserati Innovation Lab w Modenie, łączy w sobie silnik spalinowy (4 cylindry, turbo, pojemność 2,0 l) z alternatorem 48 V i dodatkowym doładowanie elektryczne (e-Booster), wspomagane baterią.



Elektryfikacja w stylu Maserati 

Nowa hybryda Ghibli stanowi pierwszy krok w planie, który doprowadzi do elektryfikacji wszystkich nowych modeli Maserati. Pierwszymi całkowicie elektrycznymi samochodami marki będą nowe GranTurismo i GranCabrio, zaplanowane na 2021 rok.

   

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...

Aktualności

Urokliwe Warmia i Mazury zyskały kolejny istotny punkt na mapie regionu. Elektromobilność zyskała w tym miejscu kolejnego, silnego sojusznika w postaci nowych stacji ładowania...

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.